AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.215

En tråd om en stackars kille som blivit grundlurad...

Sida 1 av 2
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är beklagligt att se vilka misstag folk gör när de köper bil.
Så länge folk är så blåögda så ger det skojarna fritt spelrum...

En praktexempel. Tycker riktigt synd om killen...

Länk

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
sånna personer skulle man skicka hannibal lector på...
Tog mig tid och läste hela tråden och köparen har ju faktiskt gjort alla fel som man kan göra, det enda han har koll på stämmer är att säljaren är den han uppgett.
Har lite svårt att tycka synd om honom faktiskt. Kan man inget om bilar så är man duktig på annat och läsa kan dem flesta så han måste iaf veta att bedrägeri är VANLIGT! Då tar man hjälp av vänner eller andra man litar på eller så köper man bil av välkänd firma.

///Micke
Min cabrio Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tja gjort är gjort och det är inget att gråta blod över.
Men hur löser man en sådan härva?
Dvs det är för litet ärrende för polisen även om dom hade kunnat lösa det ganska qvickt om dom hade lagt manken till.
Dom här killarna som pysslar med sådana här affärer bryr sig knappast en sekund över att blåsa någon och dom får inte magknip när polisen bankar på dörren.

Mitt recept hur man löser den här typen av misslyckade affärer innehåller hot om våld och våldsamma handlingar, tyvärr!

Micke, tro inte att välkända bilfirmor inte blåser någon..skillnaden är att dom gör det mkt snyggare!

Pelle:
Visst är det så men då är det iaf inte bedrägeri liknande detta.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns alltid vissa personer i detta land som man aldrig gör bilaffärer med.
Ett lysande exempel.
Dessutom har dom aldrig gjort nått fel hur mycket bevis som än finns, är alltid nån annans fel när dom står framför domaren. (enligt närstående/nämdekvinna) (en annan kategori som är omöjligt att få rätt emot är krogvakterna oavsett vittnen mm.)

///MVH Hasso
Länk
Paap Reeder
... om 3 dgr kommer polisen och häktar trådskrivaren eftersom han ju stulit bilen.
Han har ju inte ett uns av bevis på att han verkligen köpt bilen.

Tycker trots allt att trådskrivaren skall känna sig nöjd ty det måste vara en hedersman av stora mått eftersom han litade på ord ... och genom sig själv känner man andra.
Tyvärr kostar det att ligga på topp på ärlighetslistorna idag.

MVH /// Paap R
Hej Hasso !
Du skriver att en annan kategori som är omöjligt att få rätt emot är krogvakter oavsett vittnen m.m. År det självupplevet eller är det den närstående nämdekvinnans ord som du citerar. Oavsett vilket så är det INTE rätt att generalisera. Det finns ohederliga människor i alla kategorier av yrkesgrupper.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hm, stackars killen, inte lätt när man är blåögd och går på sånna människors bluffar.

I mina ögon finns enbart och endast en lösning på det hela, bara ta ärendet i egna händer, att vända sig till myndigheterna hjälper inte. Jag vet det.

Är man med i leken får man leken tåla!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Paap: Har du läst Volvo-tråden?? Han skriver att han har kvitto på affären.
(By the way har ägarbytet gått igenom nu hos vägverket.)
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Stämmer hans namn och personuppgifter på hans kvitto? Han hade ju ljugit om allt annat, så det kan vara en intresant fråga. Eller så är inte underskriften ordentlig, då kan dem aldrig bevisa att det är hans underskrift.
Annars är ju inte den papperslappen värd så mycket!

,,trist är det hur som hellst, att det finns så fräcka människor.
FredricF
Hade en lite "lustig" erfarenhet när jag sålde en bil för sådär 15 år sedan. Bilen var ett vrak och skulle, enligt köparen, användas till folkrace. Vi fyllde i alla fall i alla pappren och jag skickade in ägarbytespappret till VV. Det kom omgående i retur för köparen hade inte fyllt i sitt personnummer!
Jag vet inte varför, han kanske bara glömde, men jag vart bekymrad för redan då hade man ju hört talas om folk som försökte blåsa sina medmänniskor på olika sätt och jag var INTE intresserad av att stå kvar som ägare.
Jag hade bara köparens namn och address men utrustad med detta kunde jag ringa skatteverket som utan minsta tvekan lämnade ut personnummret och saken ordnade sig.

Sensmoralen, om det finns nån sån, är att personnummer är enkla att få reda på, t.o.m. för hederliga människor.
Forna tiders hästhandlare har inte dött ut, dom säljer bilar idag. Har själv tittat på en E34-touring där "ägaren" inte visste om det var han själv eller hans bror som ägt bilen en längre tid (historien ändrade sig under tiden jag provkörde) och "ägaren" visste inte hur man öppnade bakrutan. Bilen, en -94a, hade gått 13500 mil fast "ägaren" kunde inte säga om den var skruvad eller inte. Eftersom jag kunde det så blev det ingen affär den dan.

/Fredric
Det är tyvärr sällan någon framgångsrik egenskap att vara godtrogen och blåögd, i synnerhet inte vad gäller bilaffärer. Fördomsfull och slug kommer man desto längre på...
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Säga vad man vill men alla varningsklockor ringer direkt efter att ha läst första meningen i hans inlägg. Håller med Micke Olsson, han får skylla sig själv. Men det försvarar inte "säljarens" grisiga sätt mot köparen.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Det kan för en oinvigd vara svårt att veta hur man kan manipulera med bilar, de flesta av oss byter ju med några års mellanrum. Min erfarenhet säger mig att man ska undvika alla bilnasare som ens har en antydan av Närke eller liknande.

Med ett just järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag tycker lite synd om han, han skriver att nästa bil ska han köpa av en svensk medborgare! Jag hoppas att han inte gör lika dåligt undersökning av bilen innan köpet som den här gången då! Gör han så kan han lika väl bli blåst igen!

Blogg:M3Länk
Vantage
"Herr Gaspedal"
Var det du som figurerade i tråden på slutet ???

Vantage
Vantage
Måste ge kredit till detta volvo-forum som tråden finns i.
Inga större fördomar mot killen i fråga som råkat illa ut.
I detta forum är sanningen en annan.
Ni säger att killen skall skylla sej själv och at NI inte skulle eller har fattat det direkt ??
Grattis ni är bäst !!
Den som aldrig gjort en blunder i en bil-affär måste vara extremt påläst och i princip ägt bilen han skall köpa om ni fattar vad jag menar.
Visst killen gjorde ett misstag, men om ni för en gång skull läser allt han gjorde före,under och efteråt så tycker jag grabben hade lite innaför skalet så att säga.
Att allt från Närke och utlänningar är = bluff å båg är väl inte sant på långa vägar !!
Sen så fick grabben BRA TIPS på slutet av en ny medlem på forumet "jagrullar".
Detta tips var inskrivet av Herr Gaspedal ???
Kul med tanke på att denne trådskapare här har samma signatur.
Skrämmande när man ser vilket tips han gav grabben, och sen tycker synd om vederbörande.
Tur att någon annan reagerade på det andra forumet !!

Vantage
Värdelöst att bli lurad. Jag hoppas att personen kan vara fördomsfri i nästa äventyr, ty pappskallar har varken speciell hudfärg eller dialekt.
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
ännu en gång så är det nackning som gäller... vilket as.

Mvh: Rabiat Körstil
(Team FF Survival)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Vantage: Det var skrivet från mitt datorkonto och mitt användarnamn av en kille som har gemensamma kurser med mig och fick låna min dator och läsa det medans jag gick hem. Han tänkte sig inte för utan skrev snarare i välmening men jag tror snarare vi kan kalla det felmening =).

Jag har kontaktat berörda på jagrullar och förklarat läget, de var mycket hjälpsamma.
Tack för att du gjorde mig uppmärksammad.

Kan bara hålla med om att nivån på jagrullar är mycket hög bortsett från "mitt" inlägg =)

M.V.H
Martin

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.