AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.945

bmw 116 i -dessvärre missnöjd med motorn...

Sida 3 av 3
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Blir verkligen en resa bakåt i tiden att skaffa en Z3?? Det är väl 5-6år i mellan??
Ri
28
Riceburner
316i - 99
Hallå!
Har blivit aktuellt för mig med bilbyte, och det som nu ser mest troligt ut är att det blir en 116 -06. Det jag funderar på är, kommer jag känna någon stor skillnad mellan motorn, det jag kör nu är en 316 E46 -99? Blir ju lite fundersam när man läser allt bash om 116:ans motor. Men i detta fall så skulle det ju bli en effektökning på 10hk, så kanske tom. känns piggare, eller? :-) Kommer såklart provköra före, är bara det att jag inte har så mycket att jämföra med.
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Riceburner!

Se bara till att du hittar en 116i med sportratt, då får du även en snyggare och skönare växelspaksknopp.
Standard ratten är fruktansvärt oskön....
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Riceburner:

Här har du en fin 116i!

Länk

Inte helt vanligt med en 116i som både har Comfort pkt och M-sport pkt!
Ri
28
Riceburner
316i - 99
Jadå, den ser väldigt fin och bra utrustad ut! Ända problemet är bara det, att jag bor i Finland. Så vet dessvärre ej hur lönsamt det vore att importera en såpass ny bil från Sverige.

Annars så har jag sett typ 1 bil här i Finland som var till salu med M-paket, och det var också en 130. :) Svenska bilarna är mycket bättre uttrustade i allmänhet.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Va? Kan de bli sämre än i sverige?? ...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Åk till Danmark eller Norge och kolla på bilar ska du få se. Inte många kryss i extrautrustningslistan där inte

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Riceburner: Brorsan bor nära Helsingfors och har en 116i som tjänstebil, den kommer att bytas inom kort. Jag kan ju posta utr-listan på den i denna tråden och meddela när den är på gång att säljas och hos vilken handlare den hamnar.

M-pkt har den dock inte, jag gissar den är rätt fattigt ikryssad (minns inte själv vad han har i den).

Jag sålde en av mina tidigare bilar till Finland, en 523i som då var 6 år gammal. Vet inte hur gamla de måste vara för att det ska vara lönsamt men köparen var då helnöjd med priset.
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Synd att inte BMW använder samma motor som till Mini Cooper S och Peugeot 207 RC Då hade du haft 175 hk och ett enormt vrid! |o:

Min Z3: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.