|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Blir verkligen en resa bakåt i tiden att skaffa en Z3?? Det är väl 5-6år i mellan?? | |
|
Hallå! Har blivit aktuellt för mig med bilbyte, och det som nu ser mest troligt ut är att det blir en 116 -06. Det jag funderar på är, kommer jag känna någon stor skillnad mellan motorn, det jag kör nu är en 316 E46 -99? Blir ju lite fundersam när man läser allt bash om 116:ans motor. Men i detta fall så skulle det ju bli en effektökning på 10hk, så kanske tom. känns piggare, eller? :-) Kommer såklart provköra före, är bara det att jag inte har så mycket att jämföra med. |
|
|
Riceburner! Se bara till att du hittar en 116i med sportratt, då får du även en snyggare och skönare växelspaksknopp. Standard ratten är fruktansvärt oskön.... |
|
|
Riceburner: Här har du en fin 116i! Länk Inte helt vanligt med en 116i som både har Comfort pkt och M-sport pkt! |
|
|
Jadå, den ser väldigt fin och bra utrustad ut! Ända problemet är bara det, att jag bor i Finland. Så vet dessvärre ej hur lönsamt det vore att importera en såpass ny bil från Sverige. Annars så har jag sett typ 1 bil här i Finland som var till salu med M-paket, och det var också en 130. :) Svenska bilarna är mycket bättre uttrustade i allmänhet. |
|
| Va? Kan de bli sämre än i sverige?? ... | |
|
Åk till Danmark eller Norge och kolla på bilar ska du få se. Inte många kryss i extrautrustningslistan där inte //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Riceburner: Brorsan bor nära Helsingfors och har en 116i som tjänstebil, den kommer att bytas inom kort. Jag kan ju posta utr-listan på den i denna tråden och meddela när den är på gång att säljas och hos vilken handlare den hamnar. M-pkt har den dock inte, jag gissar den är rätt fattigt ikryssad (minns inte själv vad han har i den). Jag sålde en av mina tidigare bilar till Finland, en 523i som då var 6 år gammal. Vet inte hur gamla de måste vara för att det ska vara lönsamt men köparen var då helnöjd med priset. |
|
|
Synd att inte BMW använder samma motor som till Mini Cooper S och Peugeot 207 RC Då hade du haft 175 hk och ett enormt vrid! |o: Min Z3: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.