AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.229

Race i Visby?

Sida 2 av 2
netsix
Sorkar heter det ;)

/netsix

Länk

netsix: har du en mörkblåmet. 740? Stod parkerad vid S:t Lars kyrkoruin igår eftermiddag? Parkerade nämligen bredvid med 323:an för en stund. Såg jäkligt komiskt ut iallafall - storebror och lillebror :)
netsix
Nej det var inte jag, min är fjordgrå metallic. Du kan se den på min sida. Jag bor inte längre på gotland utan jag flyttade till stockholm för ca 7,5 år sen, men jag åker ner till hemtrakterna 4 ggr per år. Så vi kanske stöter på varann nån gång.

/netsix

Länk

Su
554
SunKi
325i -92
Netsix: heh, försökte skriva som det uttalas :)=
Det som blir jobbigast är att vänja sig vid hur alla pratar :)O
Su
554
SunKi
325i -92
Så, nu har jag fått erbjudande om ett garage.. MEN.. det ligger inte ens i närheten av stället jag bor på.. ligger typ.. 500-800 meter från mig.. med massa hus mellan, och en affär osv.. och av vad jag förstått så är det ett större garage, med typ stålnät till väggar för "smågaragen" innuti.. priset var inte så farligt dock.. 240:- i månaden..
Men! Det är kallgarage.. och tydligen helt öppet förutom stålnätet runt bilen.. så vad ska man göra? Man slipper ju idioterna som idkar skadegörelse på bilen på fyllan efter krogen.. men å andra sidan så är det ju kört om någon verkligen vill göra inbrott/stjäla bilen... då kan dom ju stå under jorden hela natten och bryta i fred...

Kan inte bestämma mig... hjääääääälp.. vad skulle ni gjort?
Skit i Garage...
Du kan inte tänka så hela tiden.
att nån ska slå sönder din bil.
Jag personligen hade aldrig skaffat mig ett garage 500-800 meter bort.
Då jag är lite lat:)
Tror med största sanolikhet att dom inte kommer att röra din bil!!
Men men det är ju din pärla så du vet la bäst:)

Su
554
SunKi
325i -92
Usch, nej jag vet ju inte bäst :(
Är också väldigt lat.. och dessutom gillar jag inte tanken på att bilen står i ett underjordiskt garage om någon försöker med något och larmet går... då borde det vara bättre om det väcker lite folk..
Men, men.. vet inte jag... har hört lite rykten om att i Gråbo, där jag bor så får folk sina bilar trashade... usch.. *ryys*
Japp, gråbo är ett område där dom gillar att trasha bilar, tyvärr.
Däremot är det inte lika vanligt att dom stjäl bilar, brukar endast vara gamla oplar och saabar som blir stulna för att ta sig från A till B.
Jag hade satsat på ett garage.

/Bimmerman

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Sunki - hur gick det med allt? Lite nyfiken eftersom man glider förbi stan ett par gånger per år. Men visst är Gråbo det värsta stället i stan att parkera sin bil på...
Su
554
SunKi
325i -92
Hola, jodå allt har gått bra, ingen förstörelse alls.. allt är rätt lugnt..
Lite mindre glad på en lackverkstad som har förvandlat bumsen till ett tivoli.. typ.. olika nyanser av grönhet. :(
Kan vara så att du behöver polera resten av bilen, är övriga delar av bilen matt kan det se för taskigt ut. Kan som sagt bli bättre om du polerar hela bilen. Om inte är det bara att klaga så dom gör om det.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Su
554
SunKi
325i -92
Dessvärre tror jag inte riktigt på att det funkar att polera upp resten av bilen, det är STOR nyansskillnad på den :/

Pratade med lackeraren idag, han påstod att efter ca två veckor ute så kommer nyansen att "gå till sig" och ändra färg. Och om det inte gjorde det så skulle han självklart åtgärda det..

Sanningen att säga så är jag rätt jävla kass på allt vad rubbing/polering/vaxning heter... vet inte hur jag ska gå tillväga osv osv :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.