AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.228

Race i Visby?

Sida 1 av 2
Su
554
SunKi
325i -92
Hej alla vänner!
Tänkte bara höra mig för om det finns några aktiviteter i visby? Någon från forumet som bor där?

Anledningen är att jag och min familj (dvs min bumse, 325:an) ska flytta ner om 3 veckor.

Har inte så höga förhoppningar, man ser väldigt lite BMW där nere... nästan inga alls.
Började undra, är det bra eller dåligt tro? Blir det mer eller mindre stöldbegärligt?
Tjenare SunKi!
Jag bor i Visby och äger en vinrödmet. 323i -86. Finns väl en del nattaktiviteter med svarta spår i asfalten dagen efter, om man säger så :-) men det är inget jag är så värst insatt i (behöver preppa bilen lite innan). Vad gäller stöldbegärligtheten så är det ingen större fara. Det är hyfsat lugnt i Visby. Har du larm och startspärr (vilket jag förmodar du har som BMW ägare) så avskräcker det säkert många...
Det är svårt att få tag på BMW grejor på de tre skrotfirmorna som finns, trots att det rullar ganska många 3-serie Beemers i stan (vad jag har sett iallafall).

Har du ett garage att låna ut nån gång ibland, så är min lycka gjord :-)
Skämt å sido, vi kanske ses senare i Visby då! Hör gärna av dig på min mail :-)
/Bobby
netsix
Jag har bott på gotland i ca 20 år (bor nu i huvudstaden) och åker ner 3-4 ggr per år, och jag har fått uppfattningen att bilarna som blir stulna på gotland ofta är äldre bilar som fyller funktionen att ta sig från A till B eller så är det snorvalpar som bara vill leka och dom klarar inte av att få igång en nyare bil utan tar nån gammal opel eller saab och kör skiten ur. Jag tror du kan vara relativt lugn när det gäller din bil. Däremot tycker jag att man läser i tidningarna när man är nere att det sker mycket skadegörelse på bilar.

/netsix
netsix: du har rätt ang. skadegörelse på bilar. Det finns nån eller några idioter som springer över bilarna bl.a. samt krossar rutor. Hade en mazda 323 förut som nån jä**a idiot sprang över 2 ggr!! buckla i motorhuven blev resultatet :-(
Senast häromdagen såg jag en Audi 100 med liknande spår över hela bilen.
Spåren är troligvis från Adidas "Gazelle"skor och är det nån som har såna samt bor i Visby så ta mitt råd:
Vistas inte ute själv efter mörkrets inbrott, det kan gå illa, riktigt illa...
Su
554
SunKi
325i -92
Oj oj, nu blir jag riktigt orolig...
Funderade på att skaffa garage, men garagen ligger typ långt ifrån där jag ska bo... tror det är typ 500 meter eller nåt... så jag funderade på att skita i garage... vem orkar gå en kilometer varje gång man ska använda bilen?
Men, kanske ska ta och överväga att skaffa... särskillt som jag ska bo i Gråbo... och av vad jag förstått så är det typ, ghettot i visby... right?

Det jag är mest orolig för är katter, tycker det verkar vara otroligt mkt katter där nere.
Nu bor jag 6 mil från Östersund, i en liten håla.. bor kanske 70 pers här högst... kan lämna nyklarna i bilen om nätterna om jag skulle vilja.
SunKi: Det som hände mig var i innerstan, dvs innanför ringmuren. Vet inte hur det är i Gråbo om kvällarna, men visst är det ghettot i Visby. Kan tänka mig att detta dock är värst på helgerna.
Får du tag på garage så är väl inte det helt fel, då du skyddar bilen mot både vandaler och sol/regn/snö.
/Bobby
netsix
Jag har bott ett par år i gråbo och det är ett av de värsta ställena när det gäller skadegörelse på bilar.
SKAFFA GARAGE.
Det kan vara värt att gå de där 500 metrarna.

/netsix
Steffe
Här finns inte bara skräpbilar. Men dom har svårt att lämna sylarna i fred. Så skaffa garage, hoppa över Gråbo, och välkommen till hääärligheten!

-Putsnissar kan inte köra bil-
Mr X bil gör xx,x på strippen...How cares! Vad gör den på Kinnekulle!?
Su
554
SunKi
325i -92
Hmmm, ok... trist att jag flyttar om 3 veckor, tror inte jag hinner få tag på ett garage tills dess. Men jag ska nog jobba på att fixa ett..!!
Tack för råden..

Steffe; Tyvärr är det inte så lätt att hoppa över Gråbo.. vet inte om du märkt det men, det är inte så lätt att fixa lägenhet i Visby tydligen... stod i kö över ett år innan jag fick nåt... och då var det i Gråbo..

(jaja ni sthlm:are tycker säkert inte att över 1 år är så mkt, men där jag kommer ifrån är det INTE svårt att fixa lägenhet... sist jag flyttade bestämde jag mig för att jag ville flytta på en tisdag... torsdag samma vecka hämtade jag ut nycklarna till min nya lägenhet.. dvs lite skillnad :)
netsix
Hur kan det vara att du flyttar ner till visby?? Har du fått jobb där nere!!?? Tycker det blir mindre och mindre jobb där nere.

/netsix
Hej SunKi
Trevligt med fler Bmw på ön, det finns
många redan nu, men de ägs i huvudsak av
nyblivna körkortstagare.
Racestället ligger ca 1 mil utanför Visby
Brorakan heter det, brukar vara söndagar.
Jag kan maila dig när det är dags, det brukar
vara mycket folk men få bilar som verkligen
kan prestera något.
Men min 327 tic är snart klar ....hmmm
Mvh Per

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Su
554
SunKi
325i -92
Netsix: min flickvän pluggar där... vill vara sambo igen :)
Jobb var inga större problem... iofs sökte inte på amv direkt.. var mer kontakter..

hamann rules: hehe, ok.. tyckte verkligen att det såg ut att vara få BMW när jag har varit ner...
Nybliven körkortstagare? Hmm, jag kanske också räknas dit? I sommar har jag haft kortet i 3 år..
:)
Maila gärna!
Skoj att träffa likasinnade..

btw, vad är en 327 TIC?
har du satt fläkt på din 325:a och kallar den 327? :)
M3-Mackan
Borrad 2,5 med fläkt eller? :)

-Mackan-
325 motor med dieselvevaxel och 320 vevstakar
= 2,7 liter
Och sen givetvis överladdning

ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Su
554
SunKi
325i -92
Hehe, men... går den igenom besiktningen?

Har iaf ställt mig i kö till garage nu :)
Sen vettefan om jag har kvar bilen... blir så lack.. ni kan ju läsa min andra tråd om idioter till yrkesmänniskor... man blir ju matt, lättast vore att skita i allt och göra sig av med bilen..
*suck*
Hamann Rules: då har man söndagsunderhållningen spikad... *he he* Maila mig oxå!
Ses kanske på Bro-rakan då :-)
Någon som är intresserad av mina fina MiM-fälgar 7"x15"?
Sunki: Vad ska du ha för din bumse?
/Bobby
Su
554
SunKi
325i -92
Bobby: hmm, i skrivande stund så tror jag inte att jag planerar på att sälja :)
Su
554
SunKi
325i -92
iofs, saker kan ändras :)
Vem är du Bobby?
Hur mycket skall du ha för fälgarna?

ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
hamann rules: jag är ju Bobby Ewing, från Dallas du vet :-)
Maila mig på adressen bobby@dallas.tc så får du mer info om fälgarna. Förresten, de sitter på bilen för tillfället så det är bara att komma och kika på dem nån eftermiddag efter jobbet. Bor innanför murarna och jag vill ha 800 kr/styck, då får du slitna däck på köpet :-)
Men fälgarna är fina.
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm, gick inte att få garage!!! :(
Står i kö på typ, vad det nu heter.. carport? typ ett tak till bumsen.. men satan... lär man väl få bilen söndersparkad av några jävla ungjävlar.. soerker påe tåerget (eller hur är det man säger?)
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.