|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
koppsnurr |
Jag försök följa några diskussioner om hur man lägger in fartkamror. Detta måste vara en angelägen fråga eftersom det höjer säkerhet. Har ingen en klar instruktion hur man går tillväga? |
blitz |
koppsnurr kolla med Bianca här på forum han är kung när det gäller dvd osv mvd Dinos |
| Det går inte att lägga in fartkameror på Professional,som jag tidigare nämnt.Endast på HIGH | |
|
Vilken trevlig bil du har ! Besök denna sida, där finns varje lilla detalj som man behöver veta för att kunna lägga in egna POI: Länk Dock måste du hitta en hemsida som har koordinaterna på alla dessa kameraskåp som Ni drabbas av i Sverige. Jag hade lagt in dessa om Danmark hade haft kameraskåp, men icke. Här används bilar skåpbilar som är mycket enkla att känna igen :-) Hälsningar från ett Köpenhamn med brinnande gator just nu! / Simon |
|
| . | |
|
Bianca: Han har en E60, alltså ingen MK4 navi.. det är inte samma leverantör av kartor längre om jag inte missminner mig. Jag kommer iaf inte kunna använda min 2007.1 High i min nya bil. Tror definitionen HIGH är borta.. DVD ROAD MAP, EUROPA PROFESSIONAL är det tuffaste man kan ha nu och de funkar på 2006- 3-serien e90/91/92, 2004- 5-serien e60, 2004- 6-serien e63/64 Tror ingen modifierat dessa nya kartor ännu. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Jag vet att han har en E60...Din far har en E60 oxå...Och definitionen HIGH och PRO är inte borta....!!! Jag har ännu inte lyckats modda min fars 2007-1 PRO skiva...Men jag håller på att klura ut det..Finns specialprg för just dessa PRO skivor:) DVD road map Europe PROFESSIONAL är INTE det tuffaste man kan ha. PRO skivan är bara på c:a 4.04 gb medans min HIGH är på 4,34 moddad och 4,32 "standard".. Har lekt med min fars navigation och jag tycker inte att den är bättre när det gäller information på naviskivan,nästan sämre..Det som är den stora skillnaden är att att kartbilden uppdateras så fruktansvärt snabbt..nästan äckligt snabbt...snacka om real-tid...Beror ju på att det är fiberoptik.. |
|
|
HIGH=mk4 navi till typ e39,e46,e38,x3,x5 PRO= 1,3,5,6 serie med IDrive o navi pro |
|
| Och 7-serien har en annan sorts navigation..Deras naviskivor/navi-system heter oxå PRO,men det är inte samma som till 1,3,5,6 serien...Skiljer sig helt..en sorts hybrid-navigation..blanding av mk4 och Pro! | |
|
Jo men PRO är det tuffaste man kan ha på den nya generationen BMW. HIGH finns inte i tillbehörslistan ens. Det var det jag menade :-) Vet att HIGH är det bästa till MK4 fortfarande. Vart hittar du proggen till de PRO skivorna? Vill förbereda min 2007.1 skiva tills bilen kommer :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Ok...missuppfattade dig där...Pro till dom nya bmw med Idrive och navi pro är som mk4 dvd navi HIGH..Nu är jag med...:) Fått prg av en kille i Tyskland..Återkommer till dig vid ett senare tillfälle..skall först se om det funkar med prg jag fått. |
|
koppsnurr |
vore kul om Ni kan göra en enkel instruktion. detta måste bara lösas!! |
|
Det är väl High till E65/E66 också! |
|
|
Nej.. Det är Pro! |
|
|
BMW NAVI DVD ROAD MAP EUROPE Professional 2007-01 Kan man använda den kartan i en BMW e46 med 16:9 DVD-navin??? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Nej. | |
| Till E46 ska det vara HIGH | |
|
Vad händer om man testar med den skivan jag nämnde ovan? Kan man pajja något? FÖr enligt en del andra på Zatzy bland annat så ska just den skivan fungera med E46an.... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Zatzy....det säger väl allt:) visst testa du...det händer inget,men den kommer inte kunna läsa skivan |
|
|
LOL :) Okej.... BMW.Digital.Road.Map.Europe.High.DVD.2007.1.German <<-- Den ska alltså fungera bättre? Det står German efteråt? Fast språket ändrar man väl i själva navi-enheten va? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Ja,den ska funka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.