|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gränsen vid att klara en krock utan bilbälte går visst vid 4 km/h, så under den hastigheten behövs bältet faktiskt inte... Eftersom jag är en av de få som kommenterar atmos och samtidigt faktiskt har en E91:a så kan jag förstå hans irritation; detta BINGGG, BINNGG som kommer är faktiskt riktigt irriterande. Jag har själv syndat när jag rullat lååångsamt i ett garage och försökt få bilen på plats, vårt Köpenhamnskontor är trevligt, men parkeringsfickorna är inte roliga. Och det blir mycket stoppa-rulla lite-stoppaigen-rulla-stoppaigen osv. Att k ö r a bil utan bälte är ju rent huvudlöst! ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå |
|
| Nej, 3-seriens varnare börjar inte pipa direkt från start. Jag var orolig över detta när jag började fundera på en E90, men farhåhorna kom på skam. Det finns en situation då jag inte använder bältet. Jag har eget garage, men det saknar fjärrstyrd öppning av portarna. Alltså måste jag gå ut ut bilen för att öppna eller stänga portarna och när jag då kör den mycket korta sträckan in i eller ut ur garaget vill jag inte behöva ta på bältet. I sådana lägen piper inte varnaren. Jag tror att det dels måste gå en viss tid innan den börjar pipa, dels måste farten överstiga en viss nivå. | |
| Jo om du kör i 4 km/h. Det gäller inte längre när någon tok kör 20-30 km/h i timman och frontalkrockar med dig som puttrar fram i 4 km/h. Tyvärr räcker det inte bara om man själv är riktigt bra på att köra ( jag hörde någonstans att 90% av alla män har uppfattningen att de kör bättre bil än genomsnittet!!) då det ofta är fler än det egna fordonet inblandat i olyckor. | |
amko_ |
Era kommentarer är för roliga. Bygg era egna bilar då. Han frågar om HUR/KAN man släcka pipet eller inte. och inte vad som är bra eller inte. Tror inte han är så dum att han inte vet, att lagen kräver, man ska ha bälte på sig under färd med bil. Lagen är väl till för att brytas lite ;) vad hade ni kärringar annars gjort? Själv tycker jag inte om bältet. Pga att ja känner mig fast spännd och obekväm. känner att ja kör mycket dåligare pga detta. men sådan är jag. Har ni glömt bort det finns inga dumma frågor bara dumma svar! :P |
|
"Har ni glömt bort det finns inga dumma frågor bara dumma svar! :P" Och detta var ett av de svaren :) Visst finns det lagar som man ibland glömmer eller kanske till och med struntar i. Men att strunta i bilbältet för att man känner sig "fastspänd" är ju rent idiotiskt. Den dagen du är med om en olycka så är det din familj som kommer att få sörja dig, detta gör att det är själviskt att inte använda bältet. Skulle du inte vara med om en olycka så kan det i alla fall bli dyrt den dagen farbror blå tar dig. Så om man är "kärring" för att man använder bältet... då är jag väl en kärring då. Jag anser fortfarande att jag är smartare än de som inte använder bältet i trafik. |
|
SpineKracker |
Jag slutade tycka det var häftigt att köra utan bälte när jag var ungefär 8år.... |
| himla upprörd diskussion,det ända jag undra över va om man kunde koppla bort pipet.. | |
ErikJ |
Det går att koda bort bältesvarningen på aukt BMW verkstad dock måste hela bilen uppdateras så kostnaden blir nog 1000-2000:- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.