AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.631

Hjälp mig att välja bil för drygt 700 000 kr!

Sida 3 av 4
Lasse Kong:

När satt du i en Porsche senast? Det låter onekligen som att du beskriver komforten i en 924a? Jag äger själv en 997a med sportstolarna, och jag kan säga med handen på hjärtat att bekvämare långfärdsbil får du leta efter! Jag körde hem den Från Porsche Center Karlstad ner till Malmö förra sommaren. Jag hade aldrig tidigare färdats så långt i en bil utan att få ont i ryggen!

Vipern är en ganska smaklös amerikansk muskelbil i mina ögon. Den ÄR j*vligt FET, och massiv! Ja, den låter som attan (men det gör 997an med sportavgas system med vill jag lova), och går snabbt rakt fram! Men sen då? Att jämföra en 997 och en Viper tycker jag personligen är ren förolämpning. Det är helt enkelt en enorm klass skillnad på bilarna. Ineriören ska vi inte gå in på, det ser ut som om dodge har lånat instrument brädan från Hyundai Atos?! Jag har kört både Viper och 997 flera hundra mil, så jag pratar inte 'out of my a*s':)

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
997 utan att blinka.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Porschen utan tvekan , ska nog själv byta bort M3an till sommaren dock blir det en Gt2 för min del
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Porsche är feta och har teknisk kvalite och är måttstock för sportbilar i miljon klassen finns nog inte bättre bil för dem Pengarna och eftersom du redan haft en E46 M3 så är ju en Porsche nästa steg i sportbils världen.
Zo6 är ju ett råare och snabbare alternativ men då missar du tekniken och kvaliten som Porschen har, säkert 2 handsvärdet ochså.
Z06 kör ju ifrån på bana ochså men då är det vid 100 % av vad bilen klarar av hur många klarar ta ut en Zo6 och 996/7 max?Just det raceförare!

Mitt val med 700k på fickan är Porsche med fett avgassystem,huu vad mysigt!

Mpower
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Respekt för de tre märkena, har kört Boxtster-05 även en Corvette z06 men om jag fick välja så hade nog Porsche varit mitt val.

Lycka till
Länk köp en sådan eller en porsche 997 alternativt 996,,, en m5 e60 är ju oxå ett alternativ.. oj vad svårt det var att välja heh
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Z4 M coupe kanske ? riktigt fina dem med sen lägg lite pengar på chassi och avgassystem den i länken åvanför såg nice ut ochså!
Återkom gärna med vad det blev till slut.

Mpower
Hade nog valt Z4 M Cab i stället...såg en Imola röd på nätet för ett tag sedan...riiiktigt cool, men för mycket pengar för en Z4!!

Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
köp dig en Fiat Punto 1,4 TURBO
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Hade köpt en Porsche helt klart! 996 Turbo om det går bra men en begagnad bil och annars en 997 Carrera S.
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hade köpt porschen, visst det har blivit en dussin bil men jämfört med vipern så är porschen en dröm att köra vipern är mer ett stort as som går fort rakt fram men inte lika snbb på att bromsa, porschen är en dröm att gasa upp och bromsa är lika kul :-).
Har en polare som hade en 996 turbo bytte till en trimmad viper gts 550hk men bytte tillbaka till en porsche 996 turbo 450hk då den var betydlig roligare att köra.
Powerkillen: Dussinbil? Var bor du nånstans? Vet inte vilken modell du syftar på, men 997an är minsann ingen dussinbil...inte i detta landet iaf...

Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej Seven, Bor i kalmar och finnes otroligt många prosche här men mycket tack vare en duktig kille www.top-cars.org köpte själv min porsche hos honom och han säljre grymt mycket. han har sålt ett 10tal 997 har nog 3-4 på lager och för inte tala om övriga modeller 996 964 911 986 osv.

men viss kalmar kan nog vara överdrivet med porsche...
Där ser man...jag har inte sett så många 997or här nere, 986or verkar intre vara någon bristvara dock. Det beror iof på vad man jämför med. Ferrari och Lambo är ju betydligt mer sällsynta, men de brukas ju inte heller som Porsche:)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vänta lite och köp en BMW M3 annars :)
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Nya mustang shelbt gt 500!!!!! Fräck, rå och v8
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Äh. Köp en M5 E28 i toppskick, sätt in resten av pengarna på banken!! ;-)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Länk
kilroy
Det verkar inte som om trådskaparen verkar speciellt intresserad av tråden. Ytterligare en "snacketråd"...?

En annan märklig tråd...

Länk

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Sigdarve.. du har väl itne köpt någon ny bil än eller??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.