AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.632

Hjälp mig att välja bil för drygt 700 000 kr!

Sida 1 av 4
Hej!
Skulle vilja ha lite hjälp inför ett angenämnt problem... Det är så att jag nu till våren ska byta bort min nuvarande bil(lexus rx400h) emot en roligare bil att ha under sommaren.

Vad jag är ute efter är en bil som framförallt ska va en upplevelse att köra, men även gå att bruka till vardags. det jag just nu väljer mellan är corvette c6, porsche 997 carrera s, viper sr10. för tillfället så lutar det mest åt porschen. men sen kom jag på att eftersom jag tidigare har ägt en m3:a e.46 o varit nöjd med den så tänkte jag att det kanske finns nått alternativ hos Bmw??

Nu vill jag helt enkelt ha köpråd.... hur skulle ni gjort? vad skulle ni valt för bil för 700-800 tusen kr.

tack!!
Ci
531
CiM
325ciM-04
Länk

jag hade nog satsat på den.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Hmm, kan man leva med bara två dörrar är den bilen klockren. Vill man ha ett mer praktiskt alternativ som har fyra dörrar föreslår jag M5 E60. Utöver just BMW kan man annars göra listan väldigt lång på roliga bilar.

Mvh Markuz
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Vill man ha något någorlunda praktiskt att köra varje dag hade jag tagit Porschen. Fast egentligen hade jag köpt en Länk som jag kört paris-dakar med, sen sålt kärran och köpt någon halvdyr bättre begagnad sportbil =)
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Inte ens något att spekulera i Köp m6:an som det länkas till. Står på bmw i solna. Eller om du inte klarar 2dörrars köp en m5 e60. Det finns någon/gra m5 e60 hartge på blocket också.

Du får ju inga dåliga bilar för dessa pengar, detta är iallafall mitt val ;)

Men det är synd om dig som har så svårt att välja... suck vissa har det inte bra :P ;)

hur som helst med bmws nya M bilar kan det inte gå fel!

lycka till!

Mvh. Jimmy
Buspelle
Porsche 997 hade varit mitt val om det inte finns några andra krav än att det ska vara roligt.
M5 E60 får ursäkta och likaså M6. Jag lär väl få spö för att skriva detta här på forumet...men om det rör sig om sommarleksaker hade jag hade valt en 997 Carrera alla dagar i veckan framför hela BMWs modellprogram.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Samma här, hade också valt 997 före alla BMW-modeller, om det rör sig om en ren nöjesprodukt för sommarhalvåret.
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
997 utan tvekan...

MVH Christofer
Helt klart Porschen...
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Instämmer med porschemaffian! Corvette lockar ju inte alls... den är ju inte ens tysk!!!
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Beror det inte lite på hur man är funtad? Om man gillar precision måste 997:an rimligen vinna, om man föredrar "aningen kontrollerat vansinne" så är ju Viper given. Det enda som är helt glasklart är väl att Corvetten går bort!

Personligen hade jag i första hand kikat på Nissan Skyline om jag vore i denna angenäma situation - men jag lär aldrig hamna i den.. :)
Fast den nya "vetten" verkar ändå gå rätt hyffsat och den har en hel del utstrålning och charm som många tyska bilar saknar, kanske den inte är ett så dumt val som sommarleksak ändå. Sätter den i alla fall högre än den lite för extrema Vipern.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Porsche 997 Carrera S. Gärna i vitt!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
kompisen driver en verkstad som servar jänkare (många corvetter). Det jag har reagerat mest över corvette (eller ALLA jänkare) är bristen på kvalité! Viserligen inte setat i en C6:a, men C5:an och Vipern. Visst är dem ändå "billiga" sportbilar, men lite kvalité kunde man väl bjuda på! Viserligen är C6 en riktigt bra sportbil, med tanke på att corvette har väl vunnit många race mot till exempel porsche och dyligt.

Men som Marcuss555 säger,,, det är ju inte tyskt! Ska man köpa bil för dessa pengar så ska det kännas som kvalitétsbil!
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
ja,, detta är ju ett praktexempel på dagens i-landsbekymmer!
,,, fan! Jag vill också ha dessa problem!
997a! Finns inget bättre för dem pengarna! M5an kommer att rasa som ett korthus i värde! 997an är lika cool om 5 år, medans M5an då har börjat julpyntas med diverse vingar från REALCAR och cirkulerar runt Gustav A torg!

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Om det ska vara vetten ska det väl vara en Z06:a =)

Fast för pengarna hade jag köpt en Modena eller Maranello...(visst betydligt högre driftkostnader än Porschen)

Länk

Länk

/// Viktor
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
Vad kostar en 150 f1 ifrån hartge?
Kan det vara något kanske?
Paap Reeder
... är det sant att man klämmer ut 250 bensinHK + 200 elHK ur en 400h?

Då lär nog även porschen bli efter ... tills strömmen é slut.

MVH /// Paap R
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om den inte uppdaterats så är det 211 ur bensinmotorn och ytterligare 235 ur de två elmotorerna. Men kraften begränsas och den väger en bit över 2 ton. 0-100 anges till 6,7 sekunder och 200 i toppfart. Exakt var blir Porsche efter tro? :)

Carrera S: 0-100 4,8, 0-200 16,2.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.