|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Elmotorerna i 400H driver bara på bakhjulen... en fyrhjulsdriven SUV utan kardanaxel.. Om jag inte minns helt fel :D Tror inte man klämmer ut riktigt så många hästar totalt, men däremot ofantligt många newtonmeter... runt 600 totalt tror jag... inte illa pinkat för en "bensin" bil.. // Erik |
|
|
Förövrigt skulle jag utan tvekan välja Vipern... underbart frän bil med ett ännu fränare motorljud :) // Erik |
|
|
Jag tycker Viper absolut . Tycker inte att Stressbubblan går att jämnföra alls med dessa bilar snacka om dålig kvalite på Amerikanska bilar och sen säga att porsche är nån mall för kvalite det tycker jag är som att svära i Kyrkan iaf . Sämre komfort än i en Porsche får man dessutom leta ända till 70 talet för att hitta tycker jag . men som sagt tidigare smaken är som baken delad så . Menar bara att jag skulle vara avundsjuk på en snubbe med viper och inte en helt vanlig Porsche . Kolla även på GT mästerskapen viper ferrari lamborghini på pallen hela tiden . M som i Motor |
|
|
Vad får man för 800 000:- jo en sjuhelsikes massa prestige och en tävlings maskin som vipern är . svin kul att köra har jag hört av en kompis. Medans porsche är en dyr svenssonbil i samanhanget M som i Motor |
|
|
Lasse Kong -> Det här med vad man anser är prestige och inte ger jag mig inte in på =) men inte är väl Vipern särskilt snabb annat än rakt fram i sällskapet bilar för +800,000? Det är klart att det går att montera eftermarknadsprylar så även Vipern kan svänga men är inte en Z06 mer potent bland de amerikanska bilarna i bansammanhang från fabrik? Självklart är Vipern extremt snygg och utstrålar massvis med attityd! Referar lite till bla Jeremy Clarksons USA vistelse där han provade nya Vipern mot en stackars Z4 M-roadster och det blev jämt skägg runt banan... Nja, personligen hade jag satsat på något europeiskt =) /// Viktor |
|
|
Jag hade satsat på en Z06 då den är snabbast, men ägarna har gnällt lite på att inredningen känns... amerikansk. Nummer två blir nog vipern, den är så brutal och på gränsen hela tiden. Sen kommer ju 997an, mycket bra bil för "amatörentusiaster" (därmed inte sagt på vilken nivå du ligger, blind48) |
|
| C6 Z06, rakt av bara. | |
Paap Reeder |
... tillbaka till japanen: Om den "saknar" mekanisk förbindelse mellan axlarna blir det inte litet knepigt att samordna mekanik och ellära så att alla hjulen drar åt samma håll? BMW´s 4-hjulsdrift - som jag just nu tappat namnet på - är ju nog så sofistikerad men dess grundkomponent är väl ändå "ren" mekanik i grunden. Ngn som har uppgift på hur lång sträcka man kan ta ut 600Nm på? OT! ... - körde igår efter en volvo SUV/T6 "som öste på". När det började gå undan litet ... typ 120-140 svajade, krängde och gungade den hit och dit så jag lämnade litet extra bromssträcka för säkerhets skull. Ingen bil för mig i a f. "Beter" sig en X5 på samma sätt kan jag stryka den ur önskelistan. MVH /// Paap R |
|
Paap: XC90 är ju ingen man kör på bana med direkt men går helt ok på E4:an runt 140-150km/h... |
|
|
Jag kanske va lite hård mot Stressbubblan men . Hur många vänder på huvudet när en Porsche åker förbi gämnfört med tex Vipern ??. Iofs va det väl inte riktigt det han undrade från början men det spelar väl ändå in ?? Henrik Larsson M som i Motor |
|
|
Vill man ha SNABBASTE standardbilen i stan välj Z06. Finns väl som targa också? (skönt på sommaren). Finns det andra önskemål tex. förfining i inredning, absolut komfort välj något annat. M5 E60 kanske? I-landsproblem........ ;) Leffo |
|
| Alpina B5? Gärna kombi :) | |
|
Är inte en sprillans ny bil ett måste är ju detta 996 turbo-pengar.(tex. Länk Tror nästan att den kör ifrån både vipern och z06:an på allmän väg. (självklart inget man provar eller? ;) Så prioriterar man inte att vara uppseendeväckande (vilket jag inte gör) tycker jag att det är ett starkt kort. Kommer nog vara betydligt smärtfriare att leva med än de andra två och går utmärkt att åka och shoppa med =). Entusiasterna är dessutom fler och porscheklubben är en rätt bra klubb för banträffar om jag fattat det rätt? Det är kanske mer ett val med hjärnan en hjärtat men för mig bultar det ändå inte för amerikanska bilar även om Z06 verkar vara en värsting. |
|
|
Hmm... Fin länk jag lyckades med xD Länk |
|
|
blind48; De pengarna räcker även till en SL55AMG = fin sommarbil med effortlös prestanda i monsterklass! Finns även en RS4 Cab på Blocket, plats för fyra o allt :) Av de bilar du nämnde tror jag du skulle uppnå dina mål bäst med (den nya) Vipern... |
|
|
Jag hade valt en Porsche. Den kommer alltid att vara tidlös och jag tror jag skulle trivas längre i en sån. Viper & Corvette har jag aldrig riktigt gillat. Visst sticker dom ut mer än en Porsche så vill man synas kanske de är bättre. Hade jag valt en Amerikanare hade jag nog valt denna istället: Länk Kanske ingen ban-racer men rätt hård ändå. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Porsche, tveklöst. Min Cabrio Länk |
|
|
Porschen utan tvekan. Visst, den kanske inte vrider lika många nackar som en Viper - men den är betydligt mera användbar och nog så snabb. Klart vill man posera kan väl en Viper cab vara grejen. Lasse Kong: Med Porsches aktiva stötdämpare PASM är bilen riktigt bekväm vid vanlig körning och stenhård när det behövs. Sägs vara ett prisvärt tillval till 997. Heinz_Keller: Ang. RX400h - båda elmotorerna driver INTE bakhjulen. Framhjulen drivs av en 3,3l V6 på 211 hk samt en elmotor på 167 hk och en elmotor/generator på 148 hk. Bakhjulen drivs av en elmotor på 68 hk - så bilen är så gott som framhjulsdriven. Summan av kardemumman begränsas till 272 hk. Det är bra tryck i kärran, elmotorerna behöver ju inte varv för att leverera högt vridmoment :) Men som så många har skrivit... Det hade varit ett angenämt problem att behöva välja mellan Porsche, Viper & Corvette... /ElakaKatten |
|
| skrämmande!!!! | |
|
En SL55 AMG, perfekt allround - alternativt en F355 :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.