|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
@MAXEY Tackar för de orden ! Jag har bara varit lite passiv här på forumet, då min energi nästan tagit slut. Dessutom har det inte hänt så mycket, merrän att vår advokat fick en kraftig hjärt attack och blev tvungen att pensionera sig. Men jag lovar att sista ordet inte är sagt i detta ärende. Mvh DFMSWEDEN |
|
fredde 7 |
Skönt att man inte har Länsförsäkringar. Har valt bort dem aktivt sedan de vägrade försäkra motorfordon för tävlingsbruk ngngång på 90-talet. Ett försäkringsbolag jag däremot kan rekomendera är salus ansvar.har tyvärr haft ngr ärenden hos dem..sköttes kanon. DFMSWEDEN:Bra att du skriver ned detta ändå..det hjälper många att undvika LF...Förhoppningsvis hjälper det dem själva också. Antingen genom att de försvinner eller tar sitt ansvar.. |
|
DFMSWEDEN Lycka till förstår att det är enormt tidskrävande. All lycka önskas. |
|
|
Varför vill inte lackeringsfirmans försäkringsbolag träda in och reglera stölden. Har de en bra förklaring/ orsak till detta. Vad jag förstår så har lackeringsfirman lämnat nycklarna kvar i bilen vid stölden. NN/ |
|
|
Till DFMSWEDEN och alla andra som läst denna tråden... Det är ju jävligt synd om dig måste man ju säga. Genom informationen i tråden får jag dock ett par frågetecken. Så gott som alla företag har en ansvarsförsäkring. Om lackeringsfirman har rent mjöl i påsen så har de en sådan. Den träder in när företagaren orsakar en skada eller dyligt. I tråden framgår ju klart och tydligt att företagaren erkänt att han lämnat bilen olåst på sitt område. Jag fattar inte att du inte lägger krutet på denna skojare. Ansvaret för bilen övergår till firman när du lämnar in den för lackeringen, var det någon som skrev. Det som egentligen skulle hänt var att LF skulle ha tagit emot din anmälan om stöld och därefter skulle de ha kontaktat Lackerarens försäkringsbolag där han har sin ansvarsförsäkring för att ställa kravet på sin utbetalda ersättning till dig. Nu när de vägrar anser jag att du ska ta kontakt med Lackeringsfirman själv och fråga var de har sin ansvarsförsäkring. Vad gäller ditt ombud så ska du säga upp din fullmakt där du gett denne rätten att företräda dig. Du får hem en faktura på nedlagt arbete. Samtidigt söker du upp en annan advokat (med bra hälsa) som kan företräda dig. Varför har du kvar ombudet över huvud taget när denne inte kan hjälpa dig på det sätt som du behöver din hjälp. Slutligen vill jag göra även kommentera det att så många har haft problem med sina förlorade bilar, även de som haft startspärrar mm. IF har en produkt som heter IF Tracker. Det är en GPS sändare som man monterar i bilen, stor som en tändsticksask. Blir bilen stulen kan man ringa upp sändaren och den positionerar bilen på 10 meter när i hela Europa. Den är fan asbillig om man ser till att man kan förlora 240 000 spänn som skaparen av tråden kan göra... När min 02 Tii blir klar för trafik hamnar en sådan i min bil i alla fall... Notera att det sista inte är någon reklam av något slag utan bara ett faktum att man idag får gardera upp sig mot allt... Läs mer nedan: "Försvunna bilar spåras enkelt med samtal till Falck. Spårning hjälper dig lokalisera din stulna bil eller hjälper dig rätt om du åkt vilse. En "Parkeringsvakt" larmar Viking larmcentral som omedelbart kontaktar dig om ditt fordon flyttas mer än 100 meter. Assistansknappen är en tillvalstjänst som ger extra trygghet om något skulle hända. Falck larmcentral får din position av If Tracker och kontaktar dig snarast på din telefon." Kimmo |
|
|
en GSM sändare stör ett proffs ut med en liten dosa för 500:- tills den är demonterad.... |
|
|
En sådan sändare ingår i proffsens "standard utrustingslista" när de är ute på jobb. Till råga på allt har proffset snott sändaren med. Kimmo |
|
|
Japp, därför är det bättre med en VHF-sändare. då funkar det inte att vira in bilen i alufolie eller med störsändare... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Gillar inte när slutet saknas.. Uppdatering? :) | |
hatter |
har LF o har ingen dålig erfarenhet alls av dom. Har båda bilarna hos dom o villan. Har faktiskt fått en vattenskada som dom utan att blinka ersätter ... 1500 i självrisk ... ligger även i en vårdnadstvist och har rättshjälp från LF ... inte kul men glad ja har ett bolag som är billiga o bra på att hantera sakerna så ja vill inte hålla med om bilden som LF utmålas som ... Nöjd LF Skåne kund! men e nyfiken på slutet i denna historia ... :S |
|
hatter: att du fått vattenskadan ersatt utan problem är väldigt bra och också lite av LF:s signum. Det innebär dock inte att motoravdelningen har samma policy vad gäller nöjda kunder m.m. Det är två olika avdelningar med olika personal. |
|
|
Är inte LF's verksamhet uppdelad på län eller regioner? Har fått för mig att dom är lite olika bra både på premier och skadereglering beroende på var man bor i landet... ___ //Ulf |
|
|
Ulf, jag är tämligen att det är som du säger! Hittils har jag inte haft några problem med de när det gäller bilarna. M3 E30Länk |
|
| Det är fristående bolag uppdelade länsvis, därav namnet - Länsförsäkringar. | |
|
Det har gått ett år sedan sista inlägget från trådskaparen så det vore intressant att veta hur ärendet fortsatte/avslutades. Trådskaparens sista inlägg var ju: "Men jag lovar att sista ordet inte är sagt i detta ärende." Mvh Mikael |
|
|
Se det så här, kan jag räkna med att mitt f-bolag ger mig ersättning för en stulen klocka som ligger på köksbordet, givet att jag lämnar husnycklarna i dörren på morgonen? Svaret blir troligen negativt oavsett bolag och hur mycket jag betalt i tidigare premier. Känns som att det fortfarande saknas viktiga pusselbitar i fallet, ffa vad gäller lackeringsfirman. Varför är trådskaparen så mild i kritiken mot dessa pellejönsar som bevisligen parkerat bilen olåst utan någon form av aktiverat stöldskydd? En annan högst relevant fråga är om det finns giltigt kvitto eller annan lämplig dokumentation ifrån lackfirman på det utförda arbetet?? Saknas detta eller att det endast finns "handskrivna kvitton" blir situationen svår för både bilägaren och lackeraren. Fungerar lackverkstadens försäkring vid dylika omständigheter och kan lackeraren helt enkelt svära sig fri vid en sådan situation och lägga allt ansvar på bilägaren?? Hoppas att jag har fel i mina spekulationer ovan, men med tanke på trådskaparens argumentering och den tid det tagit borde fallet varit utagerat vid det här laget. Ser med spänning fram emot upplösningen, om det nu blir någon. |
|
|
Ja misstänker nog att de inte händer så mycke i ärendet... brukar ta en väldans tid sånt här om man ska blanda in advokat och så...innan han har gått igenom alla fakta,och dom brukar vara rätt så noggranna. Kan ta flera år om man har otur... Till råga på allt hade ju han fått byta advokat me ju och fått börja om från "sratch" med andra ord.. Hoppas de löser sig iaf...nyfiken på slutet av den här historien ///Henrik |
|
|
Efter att ha läst hela tråden så har mitt intresse också fångats. Mycket intressant att veta hur det hela fortlöper. Efter att ha tagit del av många olika AP medlemmars erfarenheter av Länsförsäkringar, så kan jag säga att detta bolag numera är uppsatt på min "svarta lista" :) Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
| Lite gammal tråd, men hur har det gått? | |
|
Tänkte bara bumpa tråden lite då det finn ett slut på historien. Iaf vad gäller försäkringsärendet, bilen är ute till försäljning på kvd nu... Länk till bilens "nya" tråd... Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.