AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
71.996

Vår Alpina är stulen och länsförsäkringar nekar oss ersättning. Vad göra?

Sida 6 av 8
Han kanske skakar galler för försäkringbedrägeri?
Hejsan

Nu har det inte hänt så mycket på försäkrings fronten !!

Men ett av de större BMW företagen har hjälpt oss mycket i denna fråga.

Men tyvärr så blev vår advokat mycket sjuk, så det drog ut på tiden....nu har vi en ny advokat, för vår blev pensionerad ovanpå allt.

Kan bara säga att vi kommer aldrig att ge efter en micro millimeter !!!!!!

Sedan sånt skitsnack om "Han kanske skakar galler för försäkringbedrägeri?" är bara TÖNTIGT att ens skriva - väx upp!!!

Men som sagt, det är inte klart på långa vägar och LF är ett riktigt skit bolag kan jag säga....det är väldigt många här i sverige som råkat ut för dessa parasiter, och inte bara gällande bilstölder, även villa/hem försäkring samt div sparande som de erbjuder sina kunder.

Återkommer med mera info så fort jag har nått nytt.

Hälsningar
DFMSWEDEN
Trevlig ton det blev här då :-)

Det kanske var dumt av mig att skriva så, men vi har ju bara fått en sida av historien, och vi vet bara det han skrivit. Även om jag faktiskt inte misstror honom, så kan man inte veta att han talat sanning. Vi vet bara det han skrivit, inget om det verkligen är så.
Förstår ni hur jag menar?

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Carl L: 22 år och talar utifrån egna erfarenheter
Egna erfarenheter? Det har jag aldrig sagt, eller? Skrev bara att vi endast fått en sida av historien, och det kan ingen neka till.
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
Jag stödjer Carl L här. Han sa inte att han misstänkte att det var bedrägeri, utan att det ev. skakas galler.

Om folk sitter inne för mord som dom inte har begått, så kan man väl sitta inne för misstänkt bedrägeri.
Conan999
Tur att man har IF nu då. Jättetrist när dessa försäkringsbolag vill ha in sina höga premier men sen när det blir fråga om tvärtom så backar dom.

Conan999
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Ursäkta lite OT!
Men jag har Länsförsäkringar på samtliga mina försäkringar(förutom M635:an som är MHRF) och undrar vilket bolag man ska välja som är bra att ha att göra med?
Har 4 bilar + motorcykel+ villahem+ företagsförsäkring,och tycker att försäkringskostnaderna är riktigt dyra!

Mvh Patrik
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Jaja...jag kanske är lite blåst....men har faktiskt aldrig behövt nyttja någon försäkring hitills,så har inga erfarenheter om hur de fungerar på LF.

Mvh Patrik
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har också allt försäkrade hos LF, även barnen. Det har inte varit några problem att få ut ersättning från LF hittills.

M3 E30Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kan väl säga att hade vi haft tex Folksam istället för LF så hade vi sluppit betala renovering efter vattenskada och stölder för ca 50.000.kr jus pga att LF har en annan policy. Dessutom har folk som misshandlats för att hjälpa och räddalivet på en medmänniska nekats ersättning för kläder och sveda o värk, LF åsiktvar att man skulle vända ryggen åt och gå därifrån istället för att rädda livet på en medmänniska vilket är din medmänskliga plikt i samhället. Lägre än Glocalnet.
Enda chansen att komma till rätt med LF har hittills varit att ta hjälp av media åtminstone det lokala LF.
När dom inte kan slinka ifrån vid tex en villabrand , så sätter dom upp stora reklamskyltar på gården som talar om HUR bra dom är. Ännu lägre.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Mig verkar LF inte vilja ha som kund. Jämt då jag kollar försäkringar så ligger de i topp i premie.
Hade LF tidigare men blev tvungen att byta då premierna skenade iväg.
T.ex. Volvo 145 höjde från ~800kr per år för trafikförsäkring till 2400 per år...
M3an höjde de från 10500 helförsäkring helår till 18800. Allt från ett år till nästa.
Sen vet jag inte hur något försäkringsbolag är när det gäller utbetalning.

///BMW - Was sonst!
Vi
19
Vickie
320i Limo -01
Har egna erfarenheter av Länsförsäkringar.
Fick en sk prova på försäkring när jag köpte min bil i oktober månad -07.
Den löper tom 25/4-08 och skall förnyas var det tänkt.
Pratade med IF ang detta och blev lovad en Premie på 5400/år helföräkrad.
Kontaktade LF och blev lovad samma för 5100/år exkl ev återbäring.
Tackade ja till detta och 2 veckor senare kommer bekräftelsen per post där summan är 5886/år ?
Det visade sej att premie perioden var from 25/4-08 tom 01/04-09, dvs 11 mån + 5 dagar.
Det fattades 24 dagar och räknades dessa bort blev summan 5100 kr.
Tycker detta är i det närmaste bedrägeri mot kund när man frågar om en års premie och får för 11 månader och 5 dagar !
Försäljaren sa 1 år upprepade gånger när jag frågade.
Ringde tillbaka till IF för att få den försäkring som jag blev erbjuden där innan jag tackade ja till LF´s erbjudande men dom hade inget minne av detta erbjudande utan priset var nu 6200/år ?
Dom hittade offerten på mej men inget pris och ursäktade sej med att det måste blivit fel förra gången.
Tog nu kontakt med Aktsam istället och premien blev 5100/år inkl vilt-skydd.
Min man kommer att byta till Aktsam han med där han spar ca 1500 kr/år jämnfört med LF.
Håller fullständigt med JohanE där han skriver att LF inte verkar vilja ha en som kund.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vi har LF på en bil (ingen BMW) och på huset med dess invånare. Har aldrig haft några problem med LF. Bilen har både råkat ut för inbrott och snöras utan att LF har krånglat på något sätt. Tvärtom! Nun har vi råkat ut för en mindre fuktskada från ett läckande akvarium, och hitils så har LF skött sig exemplariskt med riktigt snabba åtgärder.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Har haft bil och mc försäkrad via If och rekommenderar inte andra att försäkra sina fordon där pga underligheter vid skaderegleringar. En tråd som denna kan skapas om alla större försäkringsbolag, tror jag,
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har allt hos LF dvs bilar båt villa barn och det har funkat bra.
Hade tex ett stopp i ett avloppsrör i gatan och LF betalade utan gruff,slutade med att jag skickade hem hantverkarna och fixade allt jobb själv.
Fick bra betalt när jag gjorde jobbet själv.

Så det ser ut att skilja bra mkt på olika orter.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som vanligt finns det få bolag som är mycket bra på "allt", dvs har man bil ska man använda ett bolag som är inriktat på det med erfarenhet. LF är mångsysslare, personligen gav de mig (oss) urusel betalning för en 520E28 som blev skrot och var i nyskick med låga miltal, den var värderad till minst 75000kr genom andra instanser men LF ville först ge 45000kr och efter mycket krångel fick vi 55000kr. De gick stenhårt på årsmodel och att ett fordon är 100% original, en ägare sedan ny, väldigt lågt miltal, servad hos BMW sedan ny, ingen rost, inga skavanker spelade tydligen ingen roll. JAg vet att många går mestadels efter årsmodell, men inte totalt stenhårt så allt det andra glöms bort. Med den policyn borde alla taxiägare använda sig av LF, det tjänar de på, men orättvist för oss andra som vårdar våra fordon och
kör få mil per år.
Undrar inte om DFMSWEDEN och Bavarian Brat eller liknande är någon som kommer in på forumet och drar ihop en massa påhitt som inte stämmer eftersom man aldrig får någon avslutning i sammanhangen.

Eller?

@MAXEY

Om du hade varit i samma situation och läst vad jag skrivit om det som hänt under gågna året, hade du förmodligen inte skrivit detta inlägg !!

Och sedan undrar jag om du anklagar mig om försäkrings bedrägeri?

Läs och förstå vad jag skrivit istället.

Mvh
DFMSWEDEN
Absolut, trodde att du hade försvunnit som den tidigare skjoskrivaren: Bavarian Brat. Men nu hejjade du till, jag hade gjort samma sak som dig! Berättat om min situation.

Jag anklagar dig absolut INTE för FB.

//Maxey.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.