AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
71.989

Vår Alpina är stulen och länsförsäkringar nekar oss ersättning. Vad göra?

Sida 5 av 8
mi
67
mitsu
540iA-93
Gör fan i mig ont att läsa om detta. Jag hoppas innerlikt att detta löser sig på ett bra sätt. Du måste ha fått en jävligt nitisk handläggare. Har själv länsförsäkringar på alla försäkringar, bilar, båten, hus o person, och drabbats några gånger. Länsförsäkringar har vid dessa tillfället skött sig exemplariskt. Snabb o bra skadereglering utan något strul. Nä besök personen i fråga o stirra fanstyget i ögonen. Så här får det inte vara.

Hoppas det löser sig snart,,,,,utan nå fortsatt strul.
Lackerarfirman SKALL betala din självrisk och i första hand skall din försäkring täcka.
Om det skulle visa sig att bilen är avställd eller bara har trafikförsäkring så SKALL firman ha en försäkring som då tar skadan/stölden.
//Stefan
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
angående ett annat LF ärrende för flera år sedan...

Golf med startspärr och orginallarm och utrustad med extralarm.
Bilen blir stulen och LF vägrar att betala ut då en sådan bil inte RIMLIGTVIS kan bli stulen utan att nån märker det vid stöldögonblicket (utanför en mkt känd billjudbyggare i ett industriomr. .. LÅST och nästan färdigbygd med stereo för 50000+)

Vad som hände sedan var .. INGA pengar förrän 1 år 9 månader senare då tjuven återfanns i samband med en hel serie andra bilstölder och man kunde sammankoppla några av grejerna han hade direkt till billjudbyggarens specialbyggda egna grejer.

Innan dess vägrade de att betala något innan fallet gått upp i rätten och bilinnehavaren hade då "skyldighet" att bevisa att han själv inte hade stulit sin bil...

Bara ett annat liknande fall som trots allt fick en lösning utan domstol - men ägaren fick bara ut 72% av vad han hade bevisliga kvitton på och hade ägt bilen ca. 3 månader vid stöldtillfället !! JA den blev värderad av "opartisk" värderingsman.
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Glömde skriva att tjuven helt sonika hade hyrt ett bilsläp och vinschat upp bilen på den. Larmet hade gått och de hade på nått sätt fått tyst på det och sedan kört därifrån.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
konstigt att inte lackeringsfirmans försärsäking tar detta..
När jag körde sönder vxl väljaren på min BMW , så hamnade den på BMW i Gävle. De var då inbrott i bilen, och de stal radion , cd-vxl mm..
Då löste sig allt.. Vi LF så fixade BMW i gävle att jag gick ut lika saker.
LF ställde upp .
Har även krokat en massa gånger, och fått en "bil" stulen (alfa) och det var inga problem..

Nöjd LF kund, och som Johan säger typ 30% billigare jämt..
Min premie idag 4500, IF och aktsam skulle ha ca 7000 kr.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
DFMSweden: Hur länge hade du haft bilen och vad gav du för den?
Mvh
Asken
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Vill bara skriva att jag känner med dig. Stå på dig så hoppas vi alla att det löser sig på bästa sätt för din/er del!

Så här får vi kunder inte behandlas!

mvh.
Prygleren
Man bliver sgu helt ked af man har LF som forsikringsbolag.

Held og lykke med det

Power by Bmw
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
DFMSweden:

Har det hänt nått på sistonde?

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
VAD HÄNDER?
klar! Lång tråd att läsa, undrar också vad som tillslut hände med bilen och ersättning/rättegång. Som någon också skrev så tyckte jag det var VÄLDIGT mycket fokus på LF och inget ont om lackfirman. Jag personligen skulle nog tryckt åt firman minst lika hårt i min kritik. jävla klåpare som inte ens låser bilen... visst det är lätt att slå in en ruta men vafan, svårt att låsa bilen?

Hoppas det löste sig.

// En framtida LFare om... om man inte läser mer skit om dom, billiga premier har dom i alla fall.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
jag har haft min bil inlämnad på många olika verkstäder, och har märkt att det inte är någon som låser bilarna, hur svårt kan det vara att tryvka på fjärren?
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
Lf har sækert førlorat mer på detta æn om dom bara hade betalt ut ersættning, tror lætt att dom flesta væljer bort LF næsta gång man tecknar en førsækring...

ræknat till vad dom førlorar på per år på alla som væljer bort dem...

Kan sæga att jag kommer inte att anvænda mig av LF

DFMSweden STÅ på dig, koppla in media!

Har nu gått en tid sedan tråden skapades. Vad har hänt i ärendet ? Någon som vet.

NN/
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87

|
||
|||
||||
|||||
||||||
||
||
||
||

Så, vad hände sen?
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Ja vad hände? Skulle vara kul att få veta :) Väldigt intressant tråd!
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
hmm låång tråd men inget slut vad har hänt?

försäkringbolag e skumma överlag vi väntar oxå opå pengar för vår 525 som brann upp gått cirka 50dagar nu :( men men d e på G säger d.
ch
309
chrcel
m3coupe-96
helt jävla sjukt om ja får säga!!!!!!!!

hoppas de löser sig!!!!!

mvh pezen
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Uppdatering?

// M.V.H. Daniel
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Trådskapararen har ju inte varit inne sedan 2007-11-18 så det blev nog ingen ersättning för honom...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.