|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
DFMSWEDEN, jag lider med dig. Stå på dig. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Om du vill använda den som referensmaterial vid samtal med FB kan den även laddas ned från google. Hoppas det ordnar sig. Mvh Mikael |
|
|
Jag tycker absolut att du ska göra ett försök med att få insider eller Plus intresserade. Även om du får ersättning så tycker jag att du blivit felaktigt behandlad och att de ska stå för detta. Ge dig inte även om du får ersättning! Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Tillägg: Har du frågat dem varför de har tagit betalt för en stöldförsäkring när bilen enligt dem inte går att stjäla? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
@Herr Gaspedal. Vi håller med fullständigt !! Det vore ju skam att inte följa upp deras agerande på något sätt. Måste ju finnas flera som blivit behandlade som vi har blivit. Jo, den frågan ska vi ställa till dem!!...Tackar för det rådet. Mvh DFMSWEDEN |
|
|
Jag hade gjort en polisanmälan avseende bedrägeri alternativt bedrägligt beteende. Att ta betalt för en vara eller tjänst man inte har för avsikt att leverera eller utföra är inte tillåtet i Sverige. Ett försäkringsbolag har alltså inte rätt att ta betalt för en stöldförsäkring och sedan neka utbetalning vid en stöld. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag blir så förbannad när jag läser detta! Stå på dig bara! Har du bevis på att de saknade nycklarna är 'avkodade' så ser jag ingen anledning till att du inte ska få ersättning för bilen. Tråkigt att det ska ta så lång tid och vara så besvärligt bara:( |
|
| Sett en film där ett företag visar hur man med hjälp av deras verktyg och mjukvara kan ta sig in i en låst bil och starta den genom att gå förbi startspärr etc. Filmen länkades ifrån en tråd här på forumet för ett tag tror det var Google video eller YouTube den låg på. Kan ju vara ett "bevis" att visa upp för FB. | |
|
Hej igen. Tänkte nu berätta lite vad som hänt! Vi fick idag försäkringsbrevet ang ersättning osv.... Lackeringsföretaget hade som vi misstänkte INTE låst bilen. Sedan efter en massa läsande så står det så här: Vi Länsförsäkringar kommer inte att betala ut någon ersättning, då vi bedömmer att det föreligger ekonomisk vinst. Sedan lite längre ner står det att det har konstaterat bilens värde till 200.000kr. Alltså, de ljuger ang bilens värde och tar ingen hänsyn till att bilen varit OLÅST. Sedan kan man ju undra hur de kommit fram till en sådan slutsats som "ekonomisk vinning".....vi hade ju iaf fått mera om vi hade velat sälja bilen. STOR VARNING: Länsförsäkringar = Bluff företag. Så nu kommer advokat att anlitas. Är det någon vänlig själ som vet hur sådant här slutar? De har inga bevis om att vi själva utfört detta dåd. Mvh DFMSWEDEN |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Går ju ändå inte att starta bilen utan nyckel oavsett om bilen är låst eller ej. Startspärren sitter där ändå och du måste ha nyckel och det krävs inte larm enbart startspärr och nyckelintyg för godkännade av helförsäkring av de flesta bolag. Lås är bara till för ärliga personer, tjyvar slår in en ruta istället om bilen är låst. Man minskar enbart skadorna när en tjuv försöker stjäla bilen, förklara det för försäkringbolaget. Låste du bilen och lämnade in nycklen till lackfirman så stäm dom för bedrägligt beteende pga vårdslöst hanterande av annans egendom. Kanske dom har ett finger med i spelet?? Dags att dra en Sverker och anlita media. Det brukar vara det enda som biter på Länsförsäkringar historiskt sett de senaste 30 åren. ///MVH Hasso Länk |
|
Normalt sett så borde lackföretagets förs.bolag att; 1) Betala självrisk till ditt förs.bolag för ersättning (vilket i nuläget inte ditt förs.bolag gör) 2) Att lackföretagets förs.bolag ersätter dig och sedan får försöka kräva ditt förs.bolag på pengar. Vilket borde vara det naturliga eftersom de hade/har ansvaret för bilen eftersom de skulle utföra ett jobb. Mitt starka tips är att ta kontakt med ägaren av lackfirman så han i sin tur kontaktar sitt bolag (om han inte redan gjort det.) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Det är en jobbig sits som LF sätter dig i! Jag antar att det är din bil som är med i den här listan? Där står det att den är värd ~ 240 000 kr! Länk Lite tråkigt att det enbart är BMW på listan! Mvh/ Niclas |
|
|
Hej. Jag förstår inte en sak. Om du har lämnat ifrån dig bilen så har de samtidigt tagit över ansvaret. Sker en stöld då, så måste firmans försäkring ta denna kostnad. Eller har jag helt fel? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Hej Jo, det trodde vi också, men det är inget som vi blivit informerade om av LF !! Vi kommer nu på måndag att kontakta advokat och sedan insider samt lite nyhetestidningar.....de ska banne mig inte tro att de kan uppföra sig som brottslingar ostraffat !! Sedan har de inte visat rätt bilder på bilen, vår var ju en Touring och inte en coupe....knepigt att de inte frågat om vi hade bilder på bilen? Mvh DFMSWEDEN |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Om igen, lackeringsfirman har en försäkring som täcker kundbilar när de har ansvar för dem. Varför inte använda den försäkringen? mvh Johan |
|
Ansvaret för en kundbil övergår på en verkstaden när bilen ställs på av verkstsaden anvisad plats och nycklarna överlämnats till verkstaden. "Om bilen inte varit låst anses verkstaden ansvarig" Källa: Praktisk Verkstadsjuridik Har du provat att trycka lite på firman som hade bilen? Prova med ARN för att se vad de säger. Du borde kunna dra försäkringsbolaget inför en rättslig tvist? Riktigt trisst, det är dessvärre inte första gången man läser på ett forum att Länsförsäkringar är inblandade när det gäller nekande av utbetalning. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
LF tycker väl att det är tillräckligt generöst att dela ut återbäring till sina kunder, sen att premierna är svindyra samt att man då och då läser om sådana här händelser spelar väl inte så stor roll enligt dem... Hoppas det löser sig på bästa sätt detta. Som sagt så borde det ligga på lackfirmans försäkring och inte på din. Vad har lackfirman sagt om fallet? ///BMW - Was sonst! |
|
Njae, nog är LF bland de snålare, men när de vägrar betala ut ersättning så brukar det faktiskt finnas ett skäl, i alla fall de ärenden som jag har kollat närmare på. Nu ska jag absolut inte misskreditera DFMSWEDEN på något vis, det kan vara lackfirman som har dåligt rykte i det här fallet. Därav mitt intresse av att veta varför skadan inte tas på deras ansvarsförsäkring, som är den försäkringen som ska gälla när bilen är deras ansvar. Även om LF kanske är lite väl hårda i några fall, tycker jag som kund att det är bra att de inte betalar ut för mycket pengar. Det håller ju min premie nere! Jag vill självfallet att de ska betala ut ersättning på rätt grunder, inte för försäkringsbedrägeri, mätarskruvade bilar osv. Enligt min erfarenhet är LF runt 30 % billigare på premierna än andra bolag. Fast pratet från LF's sida om att bilar är ostjälbara är bara fånigt, men som sagt, ofta ligger det något mer bakom när de tar till de argumenten. Nu låter det som att jag säger att det alltid ligger fb bakom, men naturligtvis kommer normala kunder, som tex har bilen på annons, också i kläm ibland. Tyvärr. mvh Johan |
|
@Johan Det argumentet tog utredaren redan till efter ett par timmar! De är inte alls sammarbetsvilliga att reda ut sådana här saker som du vill få det att låte! Alla trådar skall redas ut tycker jag, men det har tydligen inte gällt för Länsförsäkringar, de har helt enkelt struntat i om bilen visas med de "riktiga" bilderna om hur bilen verkligen såg ut...de frågade inte ens oss om vi har några bilder att ge dem!!!! Förbaskade gamla avdankade poliser som nu har en chans åter igen ..... Som ni märker så är inte moralen hög beträffande skumrask bolaget Länsförsäkringar....... Det finns ingen glädje med låga premier, då man ändå inte får det man betalar för!!! Nu är det massmedia som gäller samt advokat.....kosta vad det kosta vill, men vi ska nog allt få vår upprättelse i detta ärende! En förbannad DFMSWEDEN |
|
DFMSWEDEN, du svarade inte på min och andras frågor så om igen, varför täcker inte lackfirmans försäkring stölden? Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.