|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag söker en tv free kabel, gärna med aux ingång för ljud o bild! Hittar det överallt på tyska sajter men finns de ingen i sverige som säljer dessa? eller nån som kan "köpa ut" från tyskland kankse?=) | |
|
Hej, AV/Aux ingång har du redan på tv-modulen (bild + ljud i mono) Om du köper en tv - modul med video overlay så kan du använda valfri ljudingång (alla ingångar förutom den AV/aux ingången i tv-modulen stödjer stereo) band, cdväxlare, (aux om din radio stödjer det: -02 och senare) och sedan med ett snabbt tryck på klockan, lägga till bilden från tv-modulsingången. Mao får du möjlighet till stereoljud till din bild trots att BMWs tv-modul inte stödjer detta. Inköpsställe t.ex. ebay: Länk /Andy |
|
|
men det finns så många olika kablar hur vet jag vilken jag ska välja ? olika priser och olika slags kablar? vissa kostar mer andra mindre? Vilken ska man välja så man kan få stereo ljud ? om det är möjligt med tanke på att min bil är en 99a ? /MVH Niklas |
|
|
Beolink: Man var ansluter du ljudet för att få stereo ? |
|
| w | |
|
Är de spärr på dvd nav ochså |
|
|
Hej, Det är spärr på alla Nav datorer tillverkade från och med mitten av 1999. Ljudet har jag anslutet till cd-växlaringången eftersom jag spelar filmer / musikvideo från min iPod (via Icelink), men det går lika bra att offra kasettbandaringången om man vill behålla cd-växlaren. Det finns billigare än den här (ca 49 Euro är väl billigast just nu),men denna har jag själv och är nöjd med. 55,9Euro Länk /Andy |
|
|
Beolink: Jag köpte den kabeln du rekommenderade i ditt förra inlägg här. har inte fått hem den än iofs men kändes juh som att jag hellre hade velat köpa den du skickade nu... suck =) Tror du det går att koppla in sig på kasett funktionen ändå ? hur går detta till ? måste man köpa en annan sladd då ? |
|
|
x54,6: Vad menar du med spärr på DVD-navi ? Om du menar att även dom som har MKIV har en "tv-spärr" efter 7km/h så stämmer det men om du undrar om DVD-navigatorn spärras så gör den ju förståss inte det för då försvinner ju liksom vitsen med en Navi ;-) Beolink: Du har inget schema över var man går in "line-in" om man vill gå in via kasettspelaringången? Antar att man får fimpa några kablar och undrar om det funkar när man har DSP.. Mvh Jimmy |
|
|
Jemej De jag menar är , Går de att använda dvd (nav) för film visning |
|
| är de sant att man kan ta bortm in TV spärr med ednast omkodning ut av TV modulen !! kan det stämma ? | |
|
Nej, tyärr går det inte att använda den för filmvisning och visst är det möjligt att mjukvarumässigt ta bort spärren men i regel brukar det vara ett dyrare allternativ + att man ibland kan tappa funktionen när man uppdaterar bilens övriga software.. Mvh Jimmy |
|
|
Hej! Mrdeman: Köte du av kfz-interfaces? Har för mig att jag nämnde att jag inte köpt den själv, men att den hade samma funktion som min "video overlay" Denna kabel kan lätt användas på samma sätt som den från Carmes (vilken jag har) genom att koppla in sig på rätt pinnar på tv-modulen. Säg till om du vill ha kopplingsschema. /Andy |
|
|
Jemej: Tape-In funkar även när man har DSP. Den ena av de 2st 10poliga kontakterna under den 17poliga radiokontakten går till cd och den andra till tape Vilket som är signal och vilket som är jord går ganska lätta att klura ut när man tittar på kablarna. Säg till om ni inte kommer i mål så ska jag se hur jag kopplade. CD-in kräver tyvärr en AD omvandlare när man har DSP. /Andy |
|
|
Ok, Tack för det, ska kolla upp den.. Mvh Jimmy |
|
|
nån som hittat vilken som är signal till tape in än ? =) jag har hittat vilka som är audio sladdarna typ left+- och right+- men om man väljer tape där framme så övergår den automatiskt till den ljudkällan som va innan. man måste juh ha ett kasett band i för att den ska behålla tape som ljudkälla? Hur går man runt det? /MVH Niklas |
|
|
HAR LÄST NÅGONSTANS ATT MAN KAN FIXA KASSETBANDET SÅ DET STÅR OCH SNURRAR HELA TIDEN, PÅ DET VISET SÅ LURAR MAN SYSTEMET. |
|
|
mer ingånde? hur ska man lura? /MVH Niklas |
|
|
Det är ju bara att sätta i ett kassetband så funkar det ju.. Man kan ju oxå plocka ur själva "bandet" ur kassetbandet så kommer det ju bara att snurra & snurra.. Mvh Jimmy |
|
|
haha =) ja iofs... känns lite epa men det funkar juh faktikst om man tar ut innehållet ur bandet.. =) Känns som enkel lösning juh .. /MVH Niklas ; ) |
|
| Rengöringsband utan "tussen" funkar också bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.