|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Kalle m3>>Av samtliga som jag har pratat med, bland annat en som tidigare hade en M3 E46 titansilver, så säger dom att en sån bil ska stå ut lite från mängden..även vad gäller färgen. Tycker som sagt dom passar i dom lite mer "vågade" färgerna... Dom som jag har följt på nätet som har varit mest svårsålda har varit en silver och en svart... Men smaken är som baken och tur är väl det :) |
modano |
Peronliga erfarenheter styr inte marknaden Det finns faktiskt en hel drös (minst 5 personer) som vill ha en bil som inte sticker ut. Ursäkta ironin. |
|
Lars Jakobsson Ska du snart sälja din bil eller?! Det verkar lite så. Det blir nog inga problem det e ju snart vår, oavsett färg. Jag har själv haft en silver M3-98 den sålde jag på 2 veckor, har haft en manuell carbonsvart-01a och en titansilver smg 02a. Sålt båda två inom en månad. Mkt fina bilar båda två. Ska nog köpa en Titansilver 03a smg, all övrig utrustning nu till våren. Har en på gång. Vi får se. Vill helst ha en VIT men det blir nog svårt att hitta en sån. Kalle M3 |
|
|
Lars Jakobsson: Jag köpte också min för ett år sedan, konstigt att jag hittade billigare gula och dyrare silver, vi måste haft otur båda två då, men det är ju fint att vi fick den färg vi båda gillar bäst iaf. även om vi fick lägga några extra kronor.:) /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
Lars Jakobsson |
Kalle m3>>Nej knappast, den blir kvar ett bra tag till :P Oj, då måste du verkligen haft tur...verkar vara lite trögt rent allmänt att bli av med prestanda bilar just nu... Micke 169>>Jag kollade faktist inte speciellt på priset när jag köpte min utan gick efter magkänslan istället..det ångrar jag inte :) Oavsett färg skulle jag aldrig köpa dom billigare än det, som jag sagt förut.. man år vad man betalar för :) Det finns nog både billigare och dyrare, jag förmedlar bara mina åsikter samt dom kommentarer jag hört... |
|
Kommer någon ihåg hur mycket snabbare Fredrik Ekblom var med manuell låda vs SMG II? Tror testet gjordes av AMS för något år sedan. Faktum är väl att SMGs största fördel är väl kanske inte att den är den absolut snabbaste formen av växellåda, och ja, en person som Fredrik Ekblom kan säkert få ut mer ur en manuellt växlad bil. Men för 95% av köparna så får man en "schumacher-känsla" som är priceless. Perfekta växlingar varje gång, nedväxling med mellangas. Allt det där bara ett paddeltryck bort. Alltså; SMG II får oss att känna oss lite bättre, och det är värt ganska mycket i mångas ögon :) |
|
Lars Jakobsson |
acey>>Ja, dessutom känns bilen mkt mer unik..hade inte SMG:n funnits hade jag aldrig köpt en M3:a, då finns det många andra att välja mellan. |
|
Nu kanske det inte va färgen den här tråden handlade om från början . an undrade vad vi tyckte om just den bilen förmodligen Pris Utrustning Mil osv .. Skulle jag tro iaf men jag kan ju ha helt fel det kanske va färgen han ville diskutera ?? M som i Motor |
|
|
"Dom som jag har följt på nätet som har varit mest svårsålda har varit en silver och en svart..." Du är 100 på att det hade med färgen att göra? En carbonsvart M3 E46 är 10ggr snyggare än en t ex gul. |
|
Lars Jakobsson |
Perran_>>Å andra sidan har du väl aldrig ens suttit i en M3:a din vette älskare ;) Tillbaks till ämnet så tycker jag att den är värd det priset, med viss prutmån om den nu är i bra skick... åk o kolla :P |
| Joda, men vad har det att göra med färg på bilen? Det verkar som om man inte får ha synpunkter på varken färg eller växellåda utan att du ska ta illa upp, synd. | |
Lars Jakobsson |
Perran_>>Jag jävlades med dig bara, det var inte seriöst menat.. alla har ju sin smak, det jag har försökt fått fram är bara att desto mer åldern sjunker bland köpare så verkar det som om dom "gladare" färgerna blir populärare.. Men som sagt, det är bara min åsikt. |
|
"Jensa" Har du kontaktat Säljaren än ? ? Tycker den är fin och så men något dyr som sagt . Spårade väl ur lite på färgen i denna tråd men . Jag skulle helt klart slå till på en sånn om jag hade ekonomi för det just nu fast den är silver eller just på grund av att den är silver kanske . M som i Motor |
|
| Lars: Hehe ok =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.