|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni om den här M3 an? Låga mil, fint skick. Ngn som vet någonting ytterliggare? | |
|
jo den verkar fin men lite dyraste laget om den inte är i absolut toppskick Mintcondition prova att pruta en aning så är det nog en bra deal. M som i Motor |
|
Lars Jakobsson |
Tråkig färg, kan bli svårsåld... Priset är nog rätt lagom för det mil talet, om den nu är i bra skick.. |
|
Lars Vilken färg bör en m3 e46 ha för att va lättsåld? |
|
modano |
Skulle en silverfärgad bil vara svårsåld ?? hm.. |
|
Tror nog att silverfärgad är en av de mest lättsålda färgerna på en M3. Däremot så är det nog att alla M3:or är rätt svårsålda nu mycket beroende på dem hemska försäkringspremierna. |
|
|
Jo färgen har nog mindre betydelse . fast jag skulle väl aldrig köpa en Röd BMW så men smaken är som bekant som baken dvs delad hehe M som i Motor |
|
|
det är som Lars säger , Silver må va en fin färg och lätt såld men inte när det gäller såna bilar. Men det där va ändå en Cab och den va riktig fin så Kör på den tycker jag den verkade riktig Fräsch. |
|
modano |
många bilsäljare här... |
| njaa inte bilsäljare men Köpare =)) och självklart är detta min "egna åsikt" och vad jag anser om dessa bilar och färger, Kolla på "Lasses Inlägg" han hatar Röda bilar medans jag har en röd bil, det är jo en smak sak självklart inget säger att hans är fel men den känslan har jag iallafall fått av marknaden när det gäller M3 bilarna | |
modano |
jepp, jag tycker Phoenixgult är klart snyggast men hos en handlare är just Phoenixgult, LagunaSecablå, Imolaröd klart mindre inbytesvänliga än silver, svart och grått.... |
|
OK tillaka till ämnet har du kontaktat säljaren nått ?? M som i Motor |
|
Lars Jakobsson |
skinkan>>Med tanke på medelåldern av M3 köpare just nu så vill majoriteten ha en färg som skiljer sig mer från mängden än en intetsägande silver färgad, som tex gul, röd, blå... Dom som varit silver färgade har legat en del under dom andra, och verkar mer svårsålda... |
|
När jag köpte min silver-färgade M3 var de gula billigare än andra färger jag kollade. Kanske anorlunda nu då. Det viktigast är väl att man trivs med sin egen bil, jag ville ha en diskret färg och köpte silver. Har varit mycket snack om SMG eller manuell låda på E46 M3 och det är väl samma sak där, jag ville helt klart ha en manuell och köpte det, och de som vill ha SMG köper det, finns inget rätt eller fel utan helt enkelt efter smak och tycke. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Håller med Micke169 till 110%, Jensa : har du haft kontatkt med säljaren och kikat på den kanske ? |
|
Lars Jakobsson |
Micke169>>När köpte du din? Köpte min för ett år sedan, då var det inte så.. Självklart är det så, men tror majoriteten vill ha lite gladare färger nu,., |
|
Tror att silver nog är en färg som tilltalar en bredare massa. Dock tror jag man kan få mer fäör t.e.x en Phoenixgul med rätt köpare som absolut vill ha den färgen då den är ovanlig. Maxad: Håller med delvis. Gallardo finns i manuell, Murcielago finns i manuell, RS4a finns bara i manuell. Sen har vi japsmarknaden med STI, EVO, nya Skyline osv som står sig väldigt bra med M-bilarna prestandamässigt. Dessa finns bara i manuell. Sen, alla som påstår att SMGn är snabbare än manuell på bana, rakt fram osv. Läs den här artikeln: Länk Ang dyra M3 försäkringspremier så betala jag in årspremien idag. Lika kul varje gång..eller inte. Nåja, känns lite bättre när man får på sommarhjulen igen. |
|
|
Jag personligen har inte varit i kontakt med säljaren däremot en mycket god vän till mig. Han intygade att den var i det skicket som den beskrevs att vara. Nu är det inte aktuellt just i dagsläget att köpa en cab men jag blir så otroligt sugen när det dyker upp sånna här objekt, ni kanske känner igen er, "Köper jag inte den här så kommer aldrig möjligheten åter..." Tack för tipsen alla! Mvh //Jens |
|
Lars Jakobsson |
ACTION>>"Sen, alla som påstår att SMGn är snabbare än manuell på bana, rakt fram osv. Läs den här artikeln:" Då rekommenderar jag att du läser igenom den igen, för det första användes inte LC vilket självklart bidrar till en långsammare start än den manuella, dessutom: "Once moving, however, SMG in its most aggressive setting can shift about 10% faster than a very skilled driver going in a straight line." Om du inte tror mig om LC:ns betydelse kan vi gärna prova framåt sommaren, jag har kört mot många 4 hjulsdrivna med mkt goda resultat, tack vare LC:n... Angående silver igen, totalt sätt tilltalar säker silver en bredare skara, men nu snackar vi om M3:or, medelåldern för dom intresserade borde ligga mellan 22-30 nånstans, och där tror jag inte att dom flesta vill ha en silver, tyvärr.. |
| svart,silver o gult är alltid passande på M3 | |
|
Lars Jakobsson Klart att du tycker att gul e den snyggaste färgen, vore konstigt annars. Varför tror du att majoriteten vill ha en färgglad M3? Gillar själv bäst titansilver eller stålgrå. Mvh Kalle M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.