|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
alain |
som sagt: Ändrar du någonting på utseende på din bil efter köpet. isf vad gör du? På min, bytes av fram blinkers, glas framför ljus, och bakljus. Nästa steg är omlackering på hella bilen. MVH ((Alain)) |
|
Personligen så kör jag en så gammal 7a så min logik är: Få den att funka först, fundera på kosmetiken sen. På kosmetik listan finns en mild sänkning, lite större fälgar, kanske fram blinkers.. På funka listan finns: övre oljetrågs packningen, fördelarlock & rotorer, bromsskivor bak & klossar, kupe filter, diverse elektronik bekymmer, sits värmarna i sittdelarna (båda fram döda).. Listan kan göras lång.. |
|
|
Vita blinkers runt om (x6) Dellack Nya midjelister Uppgradering till orginal Xenon Byte från 18" till 16" fälgar Eibach sänksats De sista tre sista var mer funktionellt än utseedemässigt motiverade. Mvh Björn |
|
Decibel |
Rolig fråga :P - igensvetsade sidolister - omlackad front - kromlisterna omlackade - angel eyes - vita blinkers runtom - sänkt - 18" fälgar, 255/35 - rutorna ska tonas - egenbyggd front, bak och kjolar --- Bilstereogalningen NO:1 |
alain |
hej balmgren byte från 18" till 16" fälgar, bruckar det inte vara tvärtom? eller är det enbar på vinter hjul? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
man hade tur som inte behövde göra någonting Länk Länk |
|
| WAN : Grymt nice bil och bild. Den bilden har man sett många gånger. Blir inte mätt på den. | |
| På min -88 behövdes inte mycke göras. Rätta till stereoinstalationen och kopla in elbaksätet. Har iof monterat 17" nu. Men annars tänker jag som Mick, funktion första hand. Skicket är ju toppen iaf. | |
|
Hej alain, tack för en rolig tråd. Jo det brukar ju oftare vara byte från mindre till större fälgar, men varför göra som alla andra? ;) Men jag har upptäckt att med 16" så är det lägre rullmotstånd, mindre vägljud (Continental EcoContact) mer komfortabel gång, lägre vikt, det spårar mindre samt är 'snällare' när det väl släpper att ta hem. Här där jag bor behöver jag heller inga vinterdäck, tack och lov, fast vi hade snö två dagar i Januari för ovanlighetens skull, men det regnade bort sen. Men jag har kvar 18" hjulen med Pirelli Zero Rosso på. Snart åker de på ett tag igen för visst är det busroligt att åka 18" när allt är friskt i hjulupphängningen och nog ser det mer maffigt ut, även om jag inte tycker det inte är särskilt praktiskt eller bekvämt vilket gör att jag nog längtar tillbaka till 16"-tummarna ganska snart igen... :) Mvh Björn |
|
| 19-tummare och kromade njurar. Alles... | |
|
Bort med de "pimpade" delarna. Dit med sänksats (riktig sådan) och 17 tummare- duger på en 740 -93:a. Räcker så ;) |
|
|
Satt Nokian M/S däck på den numera sällan sedda 750-originalfälgen när jag köpte min, så jag slog till på nya sommardäck på original E38 16-tum krysseker. Trevlig avvägning mellan komfort och något snyggt, även om det inte vore helt fel med 18-tum :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
stma |
Hej! Jag har en allmän fråga; Jag har e38 med M73 motor; Är det samma fördelarlock på M70 som M73? Jag har inte ändrat nåt på utseende, har en e38 med vita blinks o rubbet, skulle iofs vilja sätta ett högt bromslyse bak och kanske en hajfeneantenn i bakrutan. Skulle kunna tänka mig en gangsterkeps på bakrutan med nån kaxig text på. Annars ok bil! /Steve /Steve Let The Good Times Roll "Vaddå ISTID om vi stannar våra verk och maskiner" |
|
- Vita blinkers (kristallglas bak) - Krommade njurar - Kromlist på bakluckan - 19" Styling 95 - H&R sänkningssats (35/15) Sen ska trösklarna lackeras i bilens färg så e de klart... |
|
|
Vanliga modifieringar d v s - Vita blinkers x 6, klarglas fram och kristall bak - Kromade 750 facelift njurar - Alpina spoiler - H&R sänkningssats och bilstein sport dämpare - Kromlist på backluckan - M parallellekerfälgar men med 255 fram och 285 bak - 3-ekrad M-ratt med tjockare rattkrans + växelspak i läder - Nerlackad, men det var gjort redan när jag köpte den + några mekaniska ändringar, men det är en helt annan historia |
|
|
bumse60 - Bilstein Sport, är det artikelnummer B46-2138 bak och VE3-4169 och VE3-4170? Är du nöjd och är det något du rekommenderar? Jag har Eibach sänkfjädrar och i synnerhet bak är OEM-dämparna alltför mjuka. Mvh Björn |
|
|
Ja..Min har detta avvikande från original 735: 1:"750 look"(huv/grill+nyare frontspoiler som V8/V12? från ca 93-) 2:17'' fälgar med 235/45 däck... 3:2,5tums slutrör med bortplockat ljuddämparmtrl. i sista burken(som visserligen nu i princip är dags att byta pga rostmasken). Mvh Janne. |
|
|
Tillägg>>>Dubbla pipor ut måste jag nog ändå skriva...Dessa vagnar med endast ett utblås ser bara för taskigt ut :) Mvh Janne. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Säger som WAN - varför göra nåt: Länk |
|
Balmgren; sorry, såg inte din fråga förrän nu. Javisst det är numren på dämparna jag har och jag är mycket nöjd. Dock fick jag problem med höjden fram när jag använde Bilsteindämparna ihop med Alpina / Eibach-fjädrar, se inlägg: Länk Min egen teori, att det höga gastrycket i dessa dämpare i kombination med fjädrarna tryckte upp bilen, fick inget medhåll i den tråden. Det vore dock intressant att veta vilka dämpare Alpina satte i B12. Är inte helt nöjd med komfort och vägbuller med H & R men det blir i alla fall rätt höjd med dessa. Tror att Eibach är en bättre kompromiss, men vad gör man när bilen blir högre än standard... Är du förresten nöjd med dina Powerflex-bussningar? |
|
|
Utseendmässigt är den enda förändringen en tum större diameter på fälgarna, 16" BBS istället för 15" 750 original. När man tittar på bilen kan man även upptäcka att rollon bytts ut till el-dito samt att en regnsensor tagit plats på insidan av vindrutan. Kanske kan någon med hökögon som kollar i rätt ögonblick upptäcka att framvagnen uppför sig bättre tack vare nya dämpare, fjädrar och casterstag. :-) Övriga förändringar har skett "innanför skalet". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.