AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
17.623

Manual och Servicebok till - 330D E46 2003 Touring?

Sida 5 av 6
Go
83
Gorschek
435i Gran Coupé 2015 M-pkt, M-performance allt;)
Pengarna returnerade. Löftena hållna. Jag är lycklig och nöjd.

Jag har tittat lite på diesel kontra bensin en tid nu... jag har fått råd och tips av alla falanger. Från en pålitlighets/hållbarhetsaspekt:
- en bmw mekaniker sa att han definitivt tycker diesel från 2003, den nya på 204hk över bensin 330
- en handlare som verkar kunnig sa att bmws dieselmotorer är grymt komplexa och därav inte speciellt mer pålitliga (många mil utan problem eller större kostnader) än besinalternativen, snarare tvärt om...

Känner mig lite kluven...

/T
Skönt att höra!

Lycka till med din fortsatta BMW-jakt... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Go
83
Gorschek
Tjenare.

Är det ngn som har erfarenhet av denna handlare:
Länk

de har en 330D till salu som verkar ok...

/T
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag får riktigt dåliga vibbar där. Nyimporterade gammeldieslar säljes i skabbiga lokaler.

Sätter en peng på att den silvriga 330d har varit med om ett och annat. Väntar med spänning på den kontroll av servicebok och garantireparationer som jag utgår från att du gör - innan köpet.

Lycka till i jakten (men du kanske borde rikta blicken lite över de billigaste bilarna på bytbil)

En ärlig 330d kostar betydligt mera pengar: Länk

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du verkar vilja gå i fällan självmant en gång till !!!!!!
Vissa lär sig aldrig.

Gorschek: nu ligger din "gamla" bil på BytBil med korrigerat miltal...Länk
...men oförändrad på bilfirmans hemsida...Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Gorschek. Helt fel "stad" all leta nyimporter hos bakgårdshandlare :)

///MVH Hasso
Länk
Go
83
Gorschek
Jupp, sett den i Kalmar. Dock är det en svensksåld. Om en svensksåld går på ca 180000 så bör ju en importerad likadan vara ca 20K billigare.

//T
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Gorschek, dieslar är populärare i tyskland än i Sverige, därför svåra att tjäna pengar på vid import. Tror inte du kan räkna med att en exakt likadan import som den i Kalmar kostar 20 lappar mindre, bara för att den är import. Varje affär är unik, även om vissa gemensamma nämnare går att hitta. Tycker också den i kalmar verkar vara den enda på marknaden som kan vara värd att titta på. Jag skulle ringa och kolla, kanske ägaren vill släppa den för 170-175' vid snabb kontantaffär?

Efter att snabbt ha scannat blocket så är jag inte avundsjuk på dig, alla bilar ger mer eller mindre kalla kårar. Möjligtvis har Auto Classica i Ystad 2 st 330dT som kan vara värda att se, men annars är det bara nyimporterade 330dT billigare än Tyskland som verkar gå att uppbringa på Blocket. Gissningsvis beror det på att de ärliga 330dT som säljs går iväg med en endaste gång. Håller mitt resonemang så är Kalmarbilen borta snart.

Du verkar väldigt fastlåst vid 160'. Är det ditt max så skulle jag gå upp i mil eller gå ner på -01:or, kolla tex

Länk
Länk

Båda förefaller ha sannolikhet att vara ärliga. Få mil, låga priser och nyimport finns helt enkelt inte, att tro det är bara självbedrägeri! Eller om du inte vill lägga så mycket pengar som en ärlig 330d kostar, så kan jag verkligen rekommendera 320dT. Mycket billigare, ännu snålare och fortfarande mycket trevlig att köra.

Mvh Johan
Jim/Jim
Tycker det är konstigt om denna bil är fixad i mätaren att man annonserar ut den med 11900 mil på mätaren nu istället för 7500 mil, undrar hur han har kommit fram till det miltalet? Eller är det så att det ser bättre ut än att man inte vet vad den har rullat.Hade det inte varit bättre att ta bort bilen och be han som äger bilen att själv sälja den?
Nej, sanningen är att jag tror det är Tonys bil med en import bulvan som stått för inregningen, så att man har någon att skylla på...
Här luktar det skumt fortfarande.
Inte hade jag försökt sälja min granes bil om den var oärlig.
Kommentarer........

Jim
Go
83
Gorschek
ok, men vad sägs om denna då?

Länk

verkar som om den har gått kort för priset men den är ju import samt inte diesel...

/T
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Dereco (gamla Bilfynd) har såvitt jag vet ryckt upp sig och förefaller hålla på med schyssta bilar (numera?). Men just den bilen har jag ingen aning om. den verkar onekligen väl billig för 4000 mil, men det är ju enkelt att kolla upp.

jag tror inte heller att Hammar's 330dT bara har rullat 11900 mil. Magkänslan säger minst 15', kanske närmare 20'. Eftersom den riktiga mätarställningen är i princip omöjlig att få tag på så har de nog "höftat" ihop en mätarställning som verkar passa den knapphändiga dokumentation som finns. Inte speciellt seriöst. En seriös handlare hade naturligtvis avslutat förmedlingsuppdraget omgående....

mvh Johan
Go
83
Gorschek
Tjenare.

Nu har jag bjudit och köpt en bil, äntligen. Jag ska hämta den i veckan!

se Länk

Jag har:
-ringt verkstäder där den servats o kollat allt
-kollat vv.se ang. ägande etc
-försäkring via Vesta på 5600/år hel, med 2000 i självrisk
-skrivit ut köpekontrakt från KOs hemsida...

Några andra tips eller tankar innan jag "kör" vidare?

/Tony
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sådärja! En ärlig bil för lite mer pengar tror jag känns bäst i längden. Grattis till ett bra val.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Go
83
Gorschek
tror det också!

skulle vilja passa på och tacka alla här för goda råd och tips, uppskattas!

jag rapporterar lite senare hur allt gått resp detaljer om bil etc...

ha det

/T
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Grattis till vad som verkar vara ett bra köp och lycka till! :)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Go
83
Gorschek
Rapport.

Hämtat bilen och den verkar vara i mkt bra skick, speciellt funktionellt. Lite stenskott och framrutan är lite sliten. Det blir väl byte så småningom, samt en lackrekond. Men i övrigt så verkar den vara som ny ;)=

Tips på lackrekond resp var fixa en ruta mottages gärna. Är bmw org bäst?

/Tony
Är det inte samma bil?

Länk

Visst är det samma bil. Den firman är ju dessutom "intressant" eftersom de utnyttjar Bilförsäljningen Påarps goda namn...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nu är XWF100 åter registrerad på målvakten o kvinnan Orucevic i Norrköping dvs samma ägare som stog som ägare vid importtillfället när den mätarskruvades. Undrar var bilen dyker upp nästa gång:(

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.