|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har plander på att sänka bilen 60/40 ? undrar vad ni har för erfarenheter när det gäller .. stötighet ? vägbular ? väghållning ? . lifslängd har fått tag på en sänkningsats från FORMEL K .. .sägs ska vara bra saker , Bilder på 60/40 sänkning uppskattas ! | |
|
Den här är sänkt 60/40, på bilden har den vinterhjulen på, annars sitter det 18" och det blir betydligt snyggare. Jag tycker den är lite stötig, men min son som oftast använder bilen tycker inte det. Den funkar rätt bra som snöplog på vintern också. BMW CS #5206 |
|
|
Länken Länk BMW CS #5206 |
|
| är den inte lite låg i bakänden.?-- | |
|
Det beror på hur bilen står,ojämnt underlag o.s.v. Det kan ju vara så att den är tungt lastad bak vid fotograferingdstillfället också. BMW CS #5206 |
|
| tycker inte det är snyggt när skärmen går över däcket .. ska vara preics åvanför jätte lite lika dant fram | |
| Då skulle du nog inte ha köpt en 60/40-sänkning. Finns massor av info om du söker. | |
| vart kan man löpa sänkningar då ? .. skicka gärna länk .. och helst inga svin dyra saker | |
|
Den här är sänkt 40/15 Länk och den 35/15 Länk. Båda med H&R fjädrar, som finns att köpa lite varstans. BMW CS #5206 |
|
| På e36 skall det skilja ca 30mm mellan fram och bak för att få ett jämn sänkning..dvs lika mellanrum mellan skärmkant och däck..det som du söker skulle jag säga är en 50/20 sänkning.. | |
| någon som kan skicka några läkar tillställen där dem säljer sänkning hyffsat billigt under 5000 kr .. har hittat formel K fjädrar o dämpare för 2500 kr till min bil | |
|
Sänkte min 325 med acs sänkningssats! typ 50/20,30 Blev alldeles lagom enligt mig, men jag fick aldrig till hjulinställningnen sen!! Har hört att flera har haft samma problem Länk |
|
|
Jag sänkte min bil lite då det var dags att byta trasiga fjädrar. Då det sitter m-chassie (15mm lägre än orginal) på bilen redan, så är jag nöjd med höjden på baken. Men fronten var lite hög, så ville sänka fronten lite, . Bestälde 40 fram 15bak av en firma. När jag fått på så verkade det blivit lite konstigt, för baken dök ca 50mm. Jag ville undvika köpa m-fjädrarna, då dem kostade 2000kr för bara bak, hela sänkningssatsen för alla hörn kostade 1800kr. Men det slutade med att jag fick köpa båda, då firman inte tyckte dem gjort något fel. Så jag håller med dem andra här, köp en sänkning som tar ca 15-20 bak, och 40-50 fram. Och köp märkesfjädrar, så slipper du överraskningar som jag fick, det blir billigare i längden. Lycka till. |
|
|
okej .. kan man sänka 50/20 med bara fjädrar typ ? eller tar dämparna styk då ? .. ser ju dumt ut när e36 är tunga i röven .. som sgt har hittat formel K .. saker på blocket.se .. någon som har erfakrenheter av det.. bra eller dåiga saker ? .- |
|
| börjar sänkningen fara över 40 så borde man byta stötdämparna också..har ingen erfarenhet av formel k så det kan jag int uttala mig om.. | |
|
stylabilen.se säljer JAMEX sänkning med både fjädrar o dämpare för 5400 kr ? sänker 50/20 det borde ju göra så att bilen blir sänkt hjämt . prisvärt ? |
|
| det ät nog ett helt ok pris..jo sänkningen borde bli jämn med dom måtten.. | |
|
men om man sänker 50/20 kan det väl inte vara en jämn sänkning? den åker ju ner 50 mm fram och bara 20 mm bak. Det är väl resultatet som blir jämnt, dvs avståndet mellan hjulhusets överkant och däcket? Eller lika litet "luft" fram och bak. Och det är viktigt för utseendet. Mindre "luft" bak gör ju att bilen ser baktung ut. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| men jag har hittat Colivers på GE Mtor som är ställbarafam för endast 5000 kr .. vad hade ni köpt ? | |
|
Villarosa: Det är just det vi menar här med jämn sänkning,att avståndet mellan däck och hjulhus blir lika fram som bak.. personligen har jag int så stor skillnad om jag skulle köpa ställbara eller ej bara jag får det utseende som jag vill ha.. |
|
| vilket är mest prisvärt ..?hmmmm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.