AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.106

Hur hindrar man stöld av Xenon angeleys strålkastare på E39?

Sida 1 av 2
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Finns det något sätt överhuvudtaget att hindra idioterna från att sno framlyktorna på e39orna?
Eller åtminstone göra det mindre attraktivt? brännmärka in regnumret i plastlinsen?

Är det nån som vet om även de äldre xenonstrålkastarna med vita blinkers utan angeleyes är lika stöldbegärliga eller om man får ha bilen ifred med dessa?

/Andy
P_
101
P_we
bmw 530i -89
bränna in kan man ju göra kan också borra sönder skruvarna som håller insatsen men risken är att dom bara förstör ännu mer då:( eller så gör man en luring och drar om vajern till huv låset så den sitter nån annanstans. men som sagt slutar nog bara i vrede hos tjuvarna vilket resulterar att du har en helt demolerad bil nästa dag:(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Märka ljusen med regnummer är nog inte helt fel. Dom blir in princip osäljbara.
Jga vet att BMW monterat annan typ av skruvar som demolerats vid reparationen av stulna ljus. Men det är ju ingen garanti om tjyven har bra verktygsuppsättning med sig.

///MVH Hasso
Länk
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Okej, tack för er input, det känns som om det blir inbrännt regnr i strålkastarglasen... Trots att det gör ont i mig att skamfila dem...
Hoppas bara att tjuvarna ser det innan de snor dem?

P_we:
Menar du att sätta huvöppnaren någonannanstans inne i kupén?

/Andy
P_
101
P_we
bmw 530i -89
ja precis fast ha kvar den gamla också så dom tor den är trasig. lite pyssel men funkar bra:)
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Vart också av med mina angeleyes härom veckan! Det var en spricka på den vänstra sidan. så håll ögonen öppna och hojta till ifall ni springer på nån annons med sånna.

MVH//Joni
Ett larm som känner av om motorhuven öppnas borde väl funka.
Ev. kompletterat med ett riktigt horn så hela granskapet vaknar... :-)
Då lär inte tjuvarna stanna kvar och skruva bort lyktorna.

mvh
/Jörgen

BMW älskar att köras
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Jo, titta efter en kille som annonserar på blocket och heter "Micke" det var med stor säkerhet den personen som försökte sälja dem som förssvann från min bil (strålkastarna hade ett kännetecken).

Larm är det tyvärr inte så många som bryr sig om i innerstan, bilen stod utanför huset och vi reagerade inte ens själva. Larm hör vi en 10 ggr per kväll i grannskapet.

Är det någon som blivit av med den gamla typen xenon med vit blinkers?
De kanske man får ha ifred?

/Andy
cn
6
cns
M5 F10 -12
Jag fick mina strålkastarinsatser stulna i fredags. Jag är minst sagt orolig för vad som kommer att hända när jag får tillbaka bilen reparerad. Eftersom tjuvarna vet var bilen finns och dessutom vet att nya strålkastarinsatser finns att hämta, känns risken stor att jag råkar ut för stöld igen.

Hur har det varit för Er som har blivit bestulna tidigare. Har tjuvarna kommit tillbaka en andra, eller kanske tom en tredje gång?

Kanske blir tvungen att sälja bilen.

Hälsningar,

Christian
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag vet dom som blivit drabbade mer än en gång på ganska kort tid. Dock var det en bil utan larm men parkerad i carport utanför villa.

___
//Ulf
Ni får väl ordna larm som varnar er via sms... Risken är ju stor att ni åker på en dom för misshandel bara...

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hmmm, enligt BMW tar det under en halv minut att sno strålkastarna.
tror inte sms:et hinner fram och att man hinner ut på den tiden.

Och ja, om man hinner ut så är nog risken för både det ena och andra extremt stor! Om man inte blir skadad själv förstås. Dags att ta jaktlicens...

Har löst problemet genom garageplats: 3500/månad, man kanske skulle anlita någon som vaktar och sedan försöka sätta dit dem istället?

En kollega har varit av med sina strålkastare och Navigation 4 gånger på raken, 4:e gången sa försäkringsbolaget att det var sista gången de ersatte skadan och bad honom i annat fall leta efter ett annat försäkringsbolag.

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att polisen / försäkringsbolagen inte sätter ut ett lockbete och försöker fånga dem?

/Andy
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Otrevligt allt detta.
Tycker som hasso att gravera in regnumret borde vara bra. Frågan är trots det om ligisterna märker att det är ingraverat...En lapp vid rutan kanske???:-)

Borde ju finnas ngt medel att hindra dem på, locktite på skruvarna? Problemet blir väl om man själv måste byta ngt då...

*BAWORAK*
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Risken är ju att de försvinner även om det är märkt (vilket var mitt förslag innan Hasso *S*) det kan däremot visa sig svårt att avyttra dom om köparen ser en märkning, tycker nog nästan det är märkligt att förs.bolagen inte kräven en märkning eftersom problemet nog är ganska stort..man kanske till och med skulle ha en minimerad stöldmärkningslapp klistrad på insida om man bara kunde få dit den..
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Jag har en fråga. Bryts huven upp eller krossas framrutan och huven öppnas "som den ska"?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tror det vanligaste är att vänster främre sidoruta krossas och att man sedan öppnar huven på vanligt sätt. Bilderna visar en 520i som en kollega hade som tjänstebil. I somras då leasingperioden var slut stod den någon vecka på företagets parkering i väntan på att lämnas tillbaka. En morgon när jag kom hade den drabbats och jag tog några bilder...

Länk
Länk
Länk

___
//Ulf
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Bilderna och minnena får det att gå kalla kårar utmed ryggraden....

/Andy
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan väl tillägga att Seaten har ett SFF märkt ljus på ena sidan, glas dock och detta syns inte alls om man inte tittar noga, Numret tillör numera en ny Renault Senic . Och det som inte syns en mörk natt gör ju ingen nytta förrän det är för sent.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Någonstans på lyktorna måste man väl kunna klistra fast den lilla etiketten man får med märkningssatsen eller? Inte så snyggt iochförsig...

Vad händer om man rundar skruvarna, dvs förstör/slipar till huvudena helt runda. Säkert kan de väl få bort dem ändå, men det + locktite borde väl göra att det tar ännu längre tid eller?

HUr är det med huvöppnaren på E39an, är det lika lätt som på E34an att skruva loss den?

*BAWORAK*
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
En bra grej för att kunna slippa stölderna av Angeleyes faceliftade strålkastarna och andra attraktiva grejer är ju helt enkelt att ALLA vi BMW-ägare ger fan i att köpa grejer billigt på blocket och andra annonsforum .
har själv blivit av med mina strålkastare och mycket mer,

"MER DYNAMEX ÅT OSS SOM VILL HA BILARNA IFRED"

se
661
seb_540
328i M F30
Har sagt det förut, annonser på powerbörsen borde vara tvingade att använda abbonemang kopplade till ett namn, dvs inga hemliga och/eller kontantkortsnummer. Skulle säkert minska stölderna med 50% direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.