|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Då var det beställt en BMW igen. Kör klart mindre nu så det får "räcka" med 120d även om min förra BMW 330ci -03 var/är en dröm. Så det känns helt rätt att beställa en 3 dörrars av denna lilla läckra bil. Har inte fått någon tillverknings vecka än men hoppas med fingrar i kors på lev i maj. Blir en alpinvit efter ha sett några mycket läckra här på forumet. Får dealen med M-sport och advantage paketet som var innan jul. Annat som läggs till är Xenon Belysningspaket Bakre nackstöd fällbara Velourmattor Komfort access Hifi högtalare Radio Prof | |
|
Mittarmstöd!! Stänkskärmar!! Rökarpaketet!! glöm inte dessa små detaljer!! Är för övrigt mycket nöjd med Hifi-systemet!!! |
|
|
Armstöd fram ingår nu i advantage paketet så det är med. Vad ska rökarpaketet vara bra för? Ser det bättre ut med det? Stänkskärmar ja det får tänkas på :) |
|
|
Innan fick man extra 12-voltsuttag gratis om man valde rökarpaket. Vet inte om det är samma nu. Stänkskärmar funderade jag på och skippade. Känns lite gammalt och fult. Eller håller det bilen mycket renare? Tror du får en mycket fin bil! Jag hade lagt till: TAKLUCKA! motorvärmare larm Väljer man 2 eller 3sits bak? Min BMW120d: Länk |
|
|
Ser inget behov för extra 12v uttag men det är ju en lucka framför växelspaken som kanske gör att det blir mer estetiskt rent. Jo stänkskärmar ger en trist känsla men kanske håller bilen mera ren, någon som har det på sin 1 serie? Taklucka ser mycket läckert ut på din 120!! Men hoppar nog det. Finns roligare saker att göra för dom pengarna. Motorvärmare. Bor i skåne så det känns lite fel. Larm tyckte säljaren att jag kunde skippa och försäkringsbolaget säger ju inget när det finns startspärr. |
|
|
Min vita M-sport med stänkskärmar ser du här: Länk //Örjan C |
|
|
Jag går fortfarande och väntar på offert på en 3-dörrars. Har prislistan släppts än på den? Du fick alltså kampanjpriset även på nya 3-dörrars? Det låter ju väldigt bra. Hos vilken handlare beställde du bilen? Om det går att göra en sån deal känns det som vi inte behöver vänta på prislistan, utan kan beställa en bil med en gång! =) Mvh Johan |
|
|
Ang. din utrustning ser det väldigt bra ut. Kan farthållare vara intressant annars? Jag använder den mycket och tycker det är mycket bekvämt med en sådan. I övrigt tycker jag det ser väldigt bra ut. Vi kommer nog beställa bilen med i stort sett samma utrustning med tillägg för läderklädsel och regnsensor. Mvh Johan |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
chiro: Vad det gäller kampanjpriset som fanns "innan jul" så gäller det även kvartal 1 detta året. Jag är, däremot, förvånad över att du fått den kampanjen även på 3-dörrars versionen.. |
|
Groze/Johan. Farthållare och regnsensor är standard i dom paket som är på bilen. Så det är redan löst :) Läderklädsel..jo tanken fanns där men hade det på 330 så tänkte testa utan på denna så vet jag sedan säkert hur det ska vara i framtiden. Fortsätter det att vara så varmt så är det inte så kul på sommaren när det fräser till i låren. Det var inga problem här i Skåne med att få dealen på 3 dörrars. I Värmland så var dom inte så säkra så då blev det här nere. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
chiro: Minsann? Ganska märkligt att man kan ge den kampanjen då förutsättningarna för kvartal 2 inte är delgivna ÅF än...?? Men, det är ju bara att gratulera om du lyckats få kampanjen. :) |
|
Jaha, där ser man. Fick för mig att det bara var comfort-paketet som hade farthållare. =) Då måste jag kolla med firmorna här i stockholm om det går att beställa med kampanjpriset. Annars får vi kanske lov att beställa nere hos er i skåne. =) Har du lust att dela med dig vilken handlare du beställt av? Mvh Johan. |
|
|
Ja det verkar som jag haft tur då :) Inga fel med det ibland. Hoppas bara på att det blir en bra produktionsvecka oxså :) Bäst o höra med säljaren om det är ok att säga om det blir fler som ringer. Men han är försäljningschef på stället och hade pratat med sin regionchef som sa att det inte var några problem, för mig iaf :), att beställa från kampanjen med 3 dörrars. Priset är 274' för 3 dörrars med M-sport kampanjen och mina tillval Chiro |
|
|
Jag förstår. Det vore jättesnällt av dig om du hade lust att göra det. I så fall kan jag tänka mig att beställa redan nästa vecka. Priset verkar ju vara ett väldigt bra pris. Det jag själv räknat på med några procent rabatt är ungefär 315k för min. Mvh Johan |
|
| chiro vad ska du va för färg på inredningen?? ska du ta 2 eller 3sits baksätet?? | |
|
Färg på inredningen är väl den som ingår i M-sport paketet. Eller vad tänkte du på? Tar 3 sits där bak. Jag är 195 cm lång så det är inte direkt tänkt att någon ska sitta bakom mig ändå :) Så det känns som onödiga pengar. |
|
|
Fick brev från försäljaren idag att produktionen är flyttad fram så v 20 trodde han skulle kunna bli produktion först. Inget är som väntans tider :( |
|
| chiro vad skaffar du för inredning? jag rekommenderar sensatec halvläder för bara 1700 sek | |
|
DonAmir Den inredning jag tänk är den som ingår i M-sport paketet, Tyg/Sensatec. Är halvläder något nytt? Låter läckert :) Groze. Ska ringa BMW imorn så kan höra om det är ok att du ringer o beställer. Chiro |
|
|
chiro: Tack det vore jättesnällt av dig! Så det blir produktion för dig först v.20... när bör bilen vara levererad och klar då? Fick reda på idag att det tvåsitsiga baksätet inte kostar något extra men att det är tillval. Har blivit lite sugen på Nav. Räcker det med den enkla navven eller är det bara nav proffesional som gäller? Isf känns det inte speciellt prisvärt... Det jag inte förstår är om man ser kartan även på nav business? Det står bara att man navigerar genom pilar. Mvh Johan |
|
| vad kostar tv-funkrionen då?? det här med ipod grejjen skulle jag satsa på om det redan inte ingår... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.