AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.836

är det så att nästan alla M3 e36or är slutkörda, då menar jag åxå svenska...?

Sida 2 av 3
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Köpte själv en jøttefin M3 a billigt men fick løggaut 30 tusen på slitage grejer, sånt som en snål M3 øgare inte byter och inte ingår i en vanlig Inspection... Se bara till att motorn ør okej och inte rasslar inte fær mycket.

Bussningar bakaxel (totalt 9 stycken brukar vara slut)
Fjødrar och dømpare runt om (Monterade ett støllbart chassi fær att få bort gunget)
Bromsskivor och beløgg runt om (brukar vara vinda)
Nya remmar och spønnare + fløktvinge (brukar vara sprickor i dom)
Och en massa mer småsaker och døck...

Så runt 95 tusen hamnade jag på i slutøndan och det ør vøl vad man får ge fær en fin M3 E36 som ør i bra kondition... Bilen hade rullat 22 tusen mil men gick mycket bøttre øn en som jag hade innan som rullat 15 tusen mil.. Så stirra er inte blinda på milen, skicket och hur den går ør vad som gøller med dessa bilar!!! Jag har øgt totalt 5 stycken så jag vet vad jag talar om..

/Daniel
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Lånar din tråd lite... Jag är också ute efter en. Någon som har ett tips..? :)

Gärna 3,2, estorilblå, manuell, sv-såld, 97a - 98a....
La
133
Laths
M3 GT -95
Johisco;

Då får du leta kan jag säga. Dem finns knappt kvar. Men den som söker skall finna!

Mvh; Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Estorilblå -99:a finns det ju en av på Blocket nu...
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Visst gör det men SMG är inget för mig..
Jag hade sån tur så jag av en slump fick tag på en M3 3.2, sv-såld, aldrigvinterkörd, 4 ägare, full servicebok, manuell, 4800 mil!. en bil i top skick. Men fick ge lite över vad man får ge för en "normal 3.2".

Mvh
La
133
Laths
M3 GT -95
Om nu denna herren är sugen på 4 dörrars så lär han hitta en väldigt snabbt. Men är han ute efter en fin coupe så lär han få vänta.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Pontus: ..Och du har tagit väl hand om den och ska nu sälja den till mig?
Johisco:

Bilen är extremt väl omhändertagen, och kommer så förbli. Dock inte säljas på bra många år.

Mvh
vill man ha en cab: Länk
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Pontus: Klart du ska sälja till mig, - billigt också! :D

Nä allvarligt.. man får leta på..

MNS_M3: Tack för tipset men cab är ej aktuellt. Men hade jag velat lägga 219K för en cab hade jag nog hellre lagt de pengarna på en 330 cab från 02.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Länk
Tjenare grabbar,

jag passar på att låna tråden lite och undrar vad ni tror om den här M3an?
Länk

Jämfört med andra M3or så verkar den för billig?

Anledningen till att jag undrar är att det finns intresse från båda sidor vad det gäller byte, själv har jag en 328ia -98.

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Det är kul att se att det finns lycksökare i alla fall.... 180 000 för en importerad M3a från 96... Sen är det ju underbart att killen skriver att det är något för den som är ute efter en HELT original M3!

Han kanske inte vet att BMW M3 inte levererades med Rieger takspoiler, Rieger spoiler-underdel och BBS-fälgar från fabriken...

Blir så trött... Får nog ge upp letandet..
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Glömde bifoga länken.. Länk
Johisco:

Konstigt också att han inte kommer på sig själv!.

"Reiger styling:
underdel spoiler
tak spoiler"

Mvh
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Jag kan ju ha fel men ratten som sitter i är väl inte heller "M-ratten" ?

Mvh Jimmy
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Nej det är tydligen "lilla" ratten vilket jag inte vet vad han menar med. Det är inte den som satt standard original i M3 96 i alla fall.

180 000 för en impad och stylad M3 96... tillåt mig småle.
hampe m3
Tycker nästan denna är snäppet värre, fast det är klart, det följer ju trots allt med en bas låda ;)

Länk

94a, 17 000mil +, ej in regad
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Jo iofs sant... Sen blir jag alltid lika förundrad över hur folk kan ta körkort men inte lära sig stava. Om man nu är så dålig på att stava varför inte köra det igenom rättstavning innan? Ser ju ut som att ett barn skrivit annonsen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.