|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Efter mycket om och men bytte jag ut mitt gamla extrabatteri i skuffen och märkte att det blev en himla fart på Webaston! Det roliga i kråksången är att nu när det är himla kallt (-15) så smälter webaston isen på rutorna som sen blir ganska kraftiga istappar under bilen! Ser riktigt komiskt ut eftersom det ser ut som man har ett kjolpaket av istappar och får bli ett julkort tills nästa år! :) | |
|
Grattis till att din Webasto kommit igång. Vänta bara tills du får ett litet stenskott på en (o)lämplig plats och värmen spräcker vindrutan. ;-) Göran FWD - Nej tack! |
|
kicken |
låter fint det , kan nog stämma att det blev "drag i grejerna" med nytt batteri eftersom webastons styrenhet innehåller en "spänningssensor" ...mmmh! härligt med värme.:-) |
| Helt suverän! Har inte förstått att det var något fel på batteriet för den lyckades ändå värma motorn. Kupé-fläkten gick däremot inte (eller väldigt långsamt). Tidigare i vintras frös dock batteriet sönder och det fick bli ett nytt på Micro för 500:- Nu är det helt andra grejjer!! | |
kicken |
warcow: jag hoppas du njuter av din värme:-)..inte ens den mest välinnstallerade värmare"producerar" värme utan en frisk källa med ström!! , härlig läsning här på forumet! ...m.v.h christer |
kicken |
nu vill jag inte "tjata" och bli hatad på detta forum ...men faktum är att kretskortet/ i styrenheten har innbyggd spänningsensor,,, och det kan ställa till en "herrans" mekande helt i onödan för dem som inte kan mäta felkoder på respektive värmare. (enkelt att testa med frisk ström från ett annat fordon via startkablar) ..mvh |
| Faktum är att den värmde kylarvattnet förut men inte kupén. Inte vet jag hur det fungerar men den kanske tar den "strömmen" från huvudbatteriet. Med nytt batteri i skuffen så snurrar fläktarna i kupén också. | |
| Investera gärna i en ctekladdare och fyll på batterierna för bilen själv orkar aldrig ladda fullt i sin egen kraft. Mvh asken | |
kicken |
warcow: jag har ingen aning..låter som en trött cirkulationspump? ...eller hur du ställt värmereglagen i bilen innan du lämnat den? /hur den elektriska installationen är ? ..en i princip omöjlig fråga härifrån sett :-) huvudsaken och det glada är att det funkar , ha det gott och varmt. m.v.h kicken |
alain |
hej många bilar som har webasto har en extra baterie. min fråga är hur kom det sig att jag har original montera webasto och enbar ett baterie på mi 750 96a tack för förklarning MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
de var så i början tills de kom underfund med att de behövdes mera ström när de fanns webasto i bilen.jag har två batterin å de behövs verkligen. Länk |
|
alain |
WAN har du satt på själv extra baterie eller är det original från BMW? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Extrabatteriet är original i min 530 från 95. Webaston är fabriksmonterad. Om du har en 96a så har dom nog satt dit ett extra kraftigt huvudbatteri istället. | |
alain |
Hej jag hade en 90 amper och efter som den var slut, jag satt på en 110 amper för en månad sen. Men min webaston inte vill starta. allting fungerar på kärmen med start tid och nedräkning. Det hörs ingenting när den ska starta vad kan det vara? finns säkring, relä, eller en liten bensinpump? Det känns som att det inte kommer bensin i den. vad kan jag göra? tack för hjälp. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
Hej jag hade en 90 amper och efter som den var slut, jag satt på en 110 amper för en månad sen. Men min webaston inte vill starta. allting fungerar på kärmen med start tid och nedräkning. Det hörs ingenting när den ska starta vad kan det vara? finns säkring, relä, eller en liten bensinpump? Det känns som att det inte kommer bensin i den. vad kan jag göra? tack för hjälp. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Är du säker på att du inte har ett extrabatteri? Batteriet brukar sitta längst bak i bilen till vänster. I mitt fall var det ett 25 ah typ MC-batteri. | |
alain |
japp inget extra batteri bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| alain,extra batteriet är orginalmonterat. | |
alain |
jo, jag förstor att det är original monterad men jag har inget extra. för ett tag sen ringde jag BMW och dom sa att min bil har inga extra bateri som original monterad. ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Det finns trådar här på forumet om hur man får igång en trilskande Webasto. Sök på Webasto, så hittar du nog. Göran FWD - Nej tack! |
|
alain |
hej vilket är lättast sätt att komma åt webaston? jag vet att den sitter inn i fram kärmen på förarsida men sen?? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.