AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.661

Äntligen lite bilder på 7:an...

Sida 2 av 3
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jo, det är därför jag är inne på röktonade klarglas, för att dom ska matcha lacken och de svarta strålkastarinsatserna bättre, men jag är lite rädd att dom blir aningens "raggiga". Vad tror ni?

Haha snacka om tråd som spårade iväg från originalfrågan.. Men det kanske är BMW-erik's rubrik som förvillar oss :)
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
alain: Japp dubbelglas har jag!

MvH Tompa
alain
Johan_s

titta på min länk så kan du se exakt hur dom kommer att se ut på din bil.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
alain
TP
Då har du också en finn bil som är värt att bevara.

Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
alain, har du röktonade klarglas, eller är dom helt klara?
alain
Johan_s
dom är röktonade

Länk
alain
hej
jag undrar varför har BMW inte gjort en komplet sats med ljus och blinkers fram, eller har dom tänkt så bra att man inte behöver bytta det hella i fall att en del går sönder. eller att dom tänkt att det skulle kunna byta till en annan utsehände om man ville?
MVH ((Alain))

Länk
Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Alain! Ingen aning varför BMW själva inte tagit fram nån sån sats, men det går ju att köpa av andra tillverkare. Har dock aldrig sett sattsen monterad på en E38.
alain
Jag det stämmer, jag har köpt mina fram blinkers på (hova.se) och dessa går inte att köpa på BMW. i alla fall inte vad jag vet.
MVH ((Alain))
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Har fått på röktonade klarglasblinkers på min nu också. Vet inte om jag är så himla nöjd. Blinkersen nästan försvinner. Men jag kan tro att det blir tufft i dagsljus. Undrar om man inte skulle ha tagit helt klara ändå.... hmm :)

Jag använder iaf mina Osram Diadem blinkerslampor - ett måste med klarglas!
Paap Reeder
... fälgarna är i stil med att servera champagnen på nobelmiddagen i plastmuggar från coop forum.

MVH /// Paap R
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Som sagt... tur att smaken är delad =)

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Paap R: Inte vara så trångsynt nu! :) Visst, de gör inte bilen till en proper originalvagn, men om man ser den med lite andra ögon än originalfantastens så kan det tusan vara lite läckert! Inte för att jag heller är ute efter det stuket på min bil, men ändå :)
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Johan_S : Tanken var ju att jag skulle få en 7:a som inte ser ut som alla andra... Tydligen så sticker det lite i ögonen på folk, vilket är ju precis vad jag ville =)

Paap Reeder
... inte bra styling när min hustru som är totalt ointresserad av fordon ... utom möjligen hästdroska ... och inte är riktigt säker på om jag har en månraketmotor eller ångmaskin under huven ... kommenterar att det ser udda ut ...

... jo det stack också säkert i ögonen på folk när man hade en 2 m radioantenn på moppen bak ... men det var länge sedan

Ändrar mig inte: fälgarna är fula och smaklösa och grabbarna nere i Munchen skulle nog aldrig ritat dit sådana.
Ligger i stil med takvinge på en E32.

Minns ni när folk på sin Amazon körde med stora svarta plastgaller på bakrutorna ??

MVH /// Paap R

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag hade svart galler bak på min svarta E21:a...

BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Paap R: Det är väl ingen som bett dig ändra åsikt...

Jag jobbade övertid hela förra våren för att äntligen få åka och handla dom fälgarna. Inte så kul att få höra att dom är "fula och smaklösa"...
Såna påhopp klarar jag mig utan...

Paap Reeder
OK Erik!

Har ånyo tittat genom bilderna och den vid sjökanten tar bort mycket av mina synpunkter.
Fäst dig inte så mycket vad en i kön anser ty det finns mången fler som inte alls tycker som jag.

Kör du lugnt vidare.

Jag kan berätta att på min så sitter det 16" BBS split. Kostade mig också skjortan ... inte p g a nyskick utan att dom var sunkigare än jag trodde. Visade sig ha olika bredd fram och bak - trots att jag alltid är nykter ... såg jag inte det vid köpet - ... och till råga på allt h-e* så var dom till en jagga vilket gör att jag måste ha 2 mm spacers fram.
Renoverade dom och kostade på pullverlack o s v ... men dom vart "för små på bilen".

... bara att bita ihop och slita ner gummit och gå upp i profil till nästa gång.

Ber dig delita meningen "fula och smaklösa"... ur ditt minne. Plumpt och inte särskilt intelligent uttryckt av mig.

Viktigare är trots allt skicket och jag hoppas den går bra med HC o s v.

MVH /// Paap R

Paap Reeder
... den vid vägräcket är okså bra.

MVH /// Paap R
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Ursäkt godtagen =)

Alla avgasvärden var kanonbra vid senaste besiktningen i höstas...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.