|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag nyligen köpte min bil så följde det med en uppsättning 14" Länk (de övre) som det satt vinterdäck på. Är det dessa fälgar som satt på bilen då denna 633Csi såldes som ny i Sverige 1981? Är det förresten någon mer som tycker att det är lite grymt med 14" ballongdäck, eller är det bara modernare lågprofil som gäller? | |
|
Det är originalfälgarna, men jag måste göra dig besviken. Speciellt grymma tycker jag inte att dom är. Diskussionen har varit uppe förr och kontententan av allt tyckande vill jag minnas var att BBS RS och Alpina är dom fälgar som passar bäst på E24. Själv har jag BBS style 5 17'' och dom tycker jag ser väldigt bra ut på bilen. Sextrettifemman Länk |
|
| BBS kryssekerfälgar är i stort sätt aldrig fel på någon BMW av årsmodell mellan ungefär 1985-95. Samtidigt känns det också som mina fälgar har sin charm med lite mer veteranutstrålning. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Om bilen i övrigt är i originalskick,så ser jag inget hinder om även original 14" fälgar sitter på! Lite krängigt i kurvorna kanske men ändå tidsenligt och på sitt sätt snyggt! Men BBS rs rockar självklart bäst på en E24:a! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Tja, visst. Original har sin tjusning och det är kul med broschyrlook. Men om jag utrycker mig diplomatiskt; jag skulle inte välja 14'' om jag hade möjlighet. Sextrettifemman Länk |
|
|
Fast det är bra priser på däck till 14-tummare. :) /Fredrik |
|
| 14" har alla fördelar: billiga däck, bekvämt och så flyter bilen om man åker i sjön... ;) | |
|
16" bbs rs!! snyggare fälgar finns inte.. |
|
|
Klassiska BBS är givetvis snyggt.. men "alla" har ju det på äldre BMW. Kolla runt lite och se om du kan hitta en omgång tidsenliga eftermarknadsfälgar. Jag är personligen väldigt svag för ATS-fälgarna. Lyckan vore väl en omgång sådana, gärna så stort som 16" om det tillverkades. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
jag har 16tummare stilautofälgar med apfina däck ligger och skräpar. dessa är femekrade och ser bra ut(tillsalu). Fast bbs split är nog det snyggaste helt klart! [IMG]Länk |
|
| bilden gick inte att visa...men men=) | |
tandeberg |
Hade bbs/bmw splittfälgar på 18" på min e24a, Såg sedan en annons på blocket på en 635a med Y-rondell. Förälskade mig i de fälgarna och köpte en uppsätning y-rondell stället. Om jag fick välja idag hade de självklart blivit 17" y-rondell Men smaken är som baken |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker med att Y-rondel 058 är grymt snygga! Men dessa ogillas på E24:an av vissa entusiaster! Antar att det är pga dess massproduktion! |
|
Själv gillar jag flerekerfälgar - missade precis en uppsättning 16" Alpina, så det fick bli dessa: Länk Style 32 istället, så länge... Inget för en originalfantast, dock:-) /Magnus Min E24: Länk |
|
e30cabbe! De fälgarna du har på, är snygga som tusan,och passar på nått sätt ihop med E24:ans linjer! Fanns liknande fälgar som original till de nyare av 3.0Csi,men med mindre dim.dock! Snyggt!! |
|
e30cabbe: mycket bra! mvh Fredrik |
|
|
Helrätt e30cabbe, radial style 32 är väldigt stilrena fälgar, precis som Alpina, och exakt så stilrena som E24.an själv är i sin helhet. Hade haft huvudbry i valet mellan radial style 32, Alpina eller BBS RS om jag haft en E24.a. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
He He - tack pojkar:-))))) /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Tacka mig, han köpte fälgarna av mig hehe =) tycker iofs y-rondellerna är lite snyggare...jag lacka om mina förra året. Nu följer de övriga stuket på min bil... |
|
|
Är det någon som vet när BBS RS II fälgarna kom? Har en uppsättning, men tycker nog att original BBS ser snyggare ut på 635:an (bild på hur de ser ut finns på PowerBörsen - har ej förstått hur jag länkar)... GooKarts fälgar är helrätt tycker jag - men att få mina gamla BBS i samma skick kostar hos Intera en rejäl slant. Tips på någon annan prisvärd fälgrenoverare? |
|
|
Jag tycker BBS:arna krysseker både 16" 17" och givetvis 18"sitter som gjutet 635:an de blir de sköna retrostuket på dom då. Fälgkanten på y-rondel är ju snygg men mer BBS åt folket. Kika på länken. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.