|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, BMW:n är lite aggressivare, lite mer på språng. Audi är fortfarande inte riktigt riktigt begärlig. Fin 750 i galleriet, Kalle! Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
| Hade valt Audin jag. Mycket snyggare än E92. | |
|
Hade också valt A5:an, här finns inget av Bangles "puckelpist-design", bara mycket harmoni,sobra och snygga linjer. En del tycker inte om den nya aggressiva grillen, men dyker den upp i backspegeln så inger den nog respekt. E92:an är dock mycket snyggare än tidigare, nästan allt "bäng" på utsidan är borta, bara man skrotade den otroligt tråkiga "puckelpist" inredningen typ Mercedes taxi 1981, så hade den säker hävdat sig bättre i Bil.febers omröstning. Synd att min länk till omröstningen togs bort av moderatorn i 3-serie forumet (den finns här, men inte i rubriken i denna tråden, så vem 17 hittar hit från 3-serie forumet), Audin vinner nu stort eftersom man i Audis forum, NordicAudi" tillät länken. Tyckte vi BMW åkare skulle haft samma chans att rösta. Snyggt jobbat 3-forums moderator, tips: Ge E92:an en ärlig chans och återställ mitt röstnings-inlägg i 3-forum med länk. |
|
| Hade också valt A5an, hoppas den kommer med S-tronic. Första gången på 10 år Audi har en fullt fyrsitsig coupé i programmet. | |
Paap Reeder |
... minns ni hur vi - även jag i o f s - skällde på denne Chris Bangler? för några år sedan?? Nu börjar alla nya bilmodeller "lukta" BMW-drag. MVH /// Paap R |
|
Efter att mer än 1800 röster så leder A5:an över 3-serie coupé med 66% mot 34% (1210 röster mot 627). A5:an kan nog bli ett hot mot BMW. Speciellt eftersom den förmodligen kommer vara något billigare också. |
|
|
Tror inte på det, känns orimligt att folk skulle rösta på A5. Men det är klart, många är ju tyvärr av den naturen att såfort någonting nytt kommer blir det automatiskt det snyggaste alternativet. |
|
|
Jag tror på det ;) ...men jag är väldigt kluven, OM jag verkligen skulle välja mellan dessa två bilar, så tror jag att Audin hade vunnit med knapp marginal...(under förutsättning att den kommer med Quattro, men det räknar jag med...:) ) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Kopia kan man väl inte kalla den med tanke på hur lång tid det tar att utveckla en bilmodell. Tycker att den ser rätt okej ut för att vara en audi cuope bortsett från ratten och backspeglarna Grisnyllet till front ser väl inte heller så kul ut, på en s8 som är fet är det väl okej men på dom snikigare ser det ju bara löjligt ut bakluckan föll mig helt i smaken |
|
|
Föredrar E92:an. Har mer karaktär och ett aggressivare formspråk i fronten. Det positiva med A5:an är den nya bottenplattan som tillåter ett kortare främre överhäng. Gör väldigt mycket för den visuella balansen, och borde också ge en klart bättre viktfördelning. Sammantaget kommer Audi nu att bjuda ännu tuffare motstånd mot BMW, vilket vi alla tjänar på i slutändan! /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
| Audin är snyggare än E92, det är bara att konstatera. Så länge vi har Bangle på vår sida så har inte audi någt att frukta. Tur att BMW åtminstone har bakhjulsdriften kvar, så är det i alla fall inte bara negativt. | |
|
Här är det första "riktiga" bilderna på S5. Jag måste säga att den ser riktigt grym ut. Hade varit ännu snyggare med sidospelgarna från 3-serie coupé dock! Länk |
|
|
Nämen, den ser snyggare ut på bilderna tagna ute i verkligheten än på pressfotona... Se själv: Länk // MVH Jocke |
|
| Jädrans vad snygg den är! | |
| acey, frågan är hurfan jag missade din post :P,,,, lite för stora speglar har den! | |
| Tycker att A5:an är snyggare än E92:an. | |
|
Snyggast är varvräknaren,som är rödmärkt efter 4500rpm. Med andra ord en riktigt sportig DKW. |
|
|
till det yttre har A5 långt till e92, se Länk men invändig tar jag A5:a alla dar |
|
| Rödmarkeringen vid 4.500 kan ju bero på att det sitter en dieselsnurra i bilen ifråga, eller? Ska man ha en sportigare variant är det S5:an som gäller. Personligen tycker jag båda bilarana är riktigt snygga med ett litet, litet jättelitet + för Audin | |
|
Haha, min gamla tråd har vaknat till liv igen. Efter att ha sett A5 IRL på mph-mässan kan jag konstatera att den ser bättre ut i verkligheten. Inredningen är ganska skön men överhuvud taget är bilen lite för tillbakalutad för min smak. Och ljusdioderna vid strålkastarna? Hallå, det ser ju ut som någon snott julbelysningen på Åhléns. Varför? Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.