|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dags för BMW att damma av sin gamla fina slogan "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den". Titta på bilderna av kommande Audi A5 coupe. Är det bara jag som får känslan av att de rippat BMW E92 och klämt dit ett DKW-nylle? Säkert ingen dålig bil men själv skulle jag välja originalet. Länk /330 Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger | |
|
Snett bakifrån finns det klara likheter, framförallt taklinjen och de utdragna sedanlyserna. Ska bli mycket intressant att se vad den går för. Audi har spottat upp sig rejält, och en kommande RS5 kan mycket väl utmana M3 när den kommer. Speciellt om man tänker på hur bra RS4 går och de första rapporterna säger att R8 är rikigt vass. Snart har väl Audi en utmanare till BMW på alla fronter? Är väl bara en Q5 som saknas för att utmana X3. Fler större bilder: Länk |
|
|
Håller med i mångt och mycket, dock ser E92 snäppet smäckrare ut, speciellt som Audi A5 (samt alla övriga nya Audi-bilar) har den där totalt fruktansvärt fula grillen som tar mycket plats. Men det är klart E90's bakdel är inte bättre den, tyr att E92 blev helt omarbetad och inte bara är en E90 med 2 dörrar. |
|
|
Kan instämma i att linjerna påminner väldigt mycket om e92, framför allt bilden snett framifrån som ser direkt kopierad ut och "vecket" över framskärmen och motorhuven. Bakdelen känns som en mix mellan e92 och en lite touch av Aston Martin. Måste dock säga att den såg väldigt läcker ut, även om e92 kanske ser lite "argare" ut framifrån. Tycker däremot att de fått till proportionerna på den bakre delen, från bakdörrarna och bakåt, mycket bättre än bmw där e92 ser lite oproportionerlig ut. |
|
|
Det är sant att Audi skärpt sig ordentligt. Jämför A5 med förra generationens TT, som i min smak är en bil för hårfrisörskor. Samtidigt finns det något svårdefinierbart präktigt över Audi som gör att man har svårt att riktigt ta dem till sig. Men detta är ju oerhört subjektivt. OT: kolla längre ner i länken från bilfeber, ett Top Gear-inslag om du man gör en rymdfärja av en Reliant. :-) Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
| Är det någon mer än jag som gillar "CLS-luckan"på A5:an när man ser bilen bakifrån? Lyftet är snyggt. Jag får för mig att A5 är större än 3-serien? Det ska bli intresant att se bilen live. | |
| såg väldigt bra ut men lysena fram var itne så snygga annrs väldigt snyggt proportionerad men e92 känns strået vassare.. däremot har audi en klart bättre inredning och den känns lyxigare och dyrare än bmw:s | |
| Och jag kontrar med att Audi:s skapelse är snyggare utom instrumenteringen som luktar gammal gubb brynja. ;) Och att det skulle vara en E92 kopia är nonsens för inte ens Kineser kan hinna blåkopiera designen på ett par månader. Men viss står det utom tvivel att Bangle har satt formspråket för det här årtiondet inom bilindustrin. | |
|
Riktigt jäkla snygg skapelse! Bakdelen i profil påminner lite om Lexus GS tycker jag, inredningen däremot tycker jag ser för klumpig ut. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Tyckte bilen så kraftigare ut än E92, framförallt bakpartiet. Men visst är de lika - men vad gör det? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Great minds think alike... Gillar grillen. |
|
|
"däremot har audi en klart bättre inredning och den känns lyxigare och dyrare än bmw:s" Har inte Audi blivit dyrare och lyxigare än BMW? Ialla fall säger prislistan det. En bekant skall skaffa tjänstebil nu och håller på att granska alternativen bland E-klass, 5-serie, GS/IS, A6. Enligt honom så känns BMW bilarna snudd på prisvärda numera. Audin blir kännbart dyrare att köpa. Mercedes blev (som väntat) dyrast. (dock blev Lexus ändå dyrare när allt räknades samman?) Förr var det väl så att Mercedes var dyrast följt av BMW. Audi kom först på tredje plats? Mest chockerande var ändå när han kollade vad motsvarande Lexus skulle kosta. Den blev dyrast av alla. Han trodde att den skulle komma som nummer 4 i prislistan efter BMW. Som sagt priset speglar väl av sig i Audins inredningsmaterial. Leffo |
|
| Måste säga att jag tycker den är snyggare än E92 men så gillar jag Audis nuvarande design bättre än BMWs också med reservation för att de kan se för klumpiga ut. Om det som sägs stämmer kan det bli intressant att se hur prestandan blir. | |
|
Ser riktigt bra ut. Likheter med BMWs nya coupe. Bakdelen och baklysena! Helt ok! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Här är bilarna sida vid sida! Länk |
|
| Det doftar Jaguar, minsann! :) | |
|
Intressant att se sem sida vid sida. BMW fortfarande snyggast. Likheterna - i alla fall i linjerna - blir något mindre slående. Det blir tydligt att Audi också inspirerats av nya Volvo C70. Vore intressant att köra och jämföra. Kors i taket om Audi presterar en bil som är roligare än 335ci. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Kan verkligen hålla med om att Audi har lyft sig ett par snäpp.. Fick en inbjudan får några veckor sedan att komma och provköra Audi´s S-modeller. Jag hann med S4, S6 och S8 men fick tyvärr inte köra RS4´an själv utan bara åka med men vilket ax och vilket ljud!!! RS4´an och S6´an står numera allra högst på min "vill ha" lista !! ;-) Usch vad gammal min E39´a kändes efter den kvällan.. Mvh Jimmy |
|
| Audi är definitivt snyggare, fast BMW:n är fin också...men usch vilken ful ratt Audin har! | |
|
... och här är Audi S5 Länk |
|
|
Audin är jättesnygg, och interiören är fantastiskt tysk i positiv bemärkelse :-) Jag tycker ändå att E92 är strået vassare på samtliga punkter, den utstrålar mer sport, exklusivitet och lyx. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.