AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.635

330 iA Touring- M-sport. Estorilblå -2001

Sida 2 av 3
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Kristoffer: Ja du har rätt, delar dina tankar där.
Jag är ju naturligtvis beredd att gå ner i pris.
Haha; "Inbytespris max 80 tkr"... Visst, marknaden är kall men så förbannat kall är den inte...

Kul med en estorioblå E46 touring; Bra utrustning, synd bara att bilen inte har faceliften...

Min kompis sålde sin 330 IM touring (import, 12 000 mil, årsm 01) för 125 tkr för bara några veckor sedan så jag tycker du ligger rätt ok i pris - gäller bara att hitta rätt köpare som "vågar" köpa en estorioblå touring - själv hade jag inte tvekat en sekund.

Lycka till med fsg:n!
Visa användare
422
Palle
tvesovla: tack där kom en vettig person.
Ja det är synd ang faceliften.
Jag köpte nyss en 330 -01 dock ingen touring utan en coupe.

Lite info om min: Den hade mer eller mindre samma utrustning ( om man tar bort M-sport paketet samt automat lådan) dock så hade jag helskinn + stora H/K ljudpaketet m,m.
Gav 94papp men då hade den rullat nästan dubbelt så långt som din.

Har inte sett en estorioblå E46 touring förut men jävlar så läcker den var i den färgen tillsammans med M-paketet!
Jag tror att du får den såld strax över 120papp, den har i princip all utrustning som de flesta letar efter.

MVH
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
turbo4ever kanske letar efter en sån bil? ;)

// M.V.H. Daniel
Visa användare
422
Palle
Kollade lite på bilpriser.se nu, vet inte hur bra det stämmer men.

Köppris 143 700 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 123 000-134 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.
Visa användare
422
Palle
Dubilidu: Tack för infon, hoppas du är nöjd med 330n, det är en fin motor :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilpriser är numera helt "off". Den har totalt missat senaste månadernas totala stopp på marknaden. En bekant försöker sälja en svensksåld CLK 320 -01 för 125.000 kr. Tvärdött. Bilpriser tycker att 185.000 är rätt pris. Njae...

//Lövet
Min gissning är att bilen går iväg för 115-120. Det är svåra tider just nu, men bilen har i princip alla attribut som gör den lättsåld på E46 marknaden. Bilen är dessutom importerad utav en av de få seriösa importfirmor vi har i detta avlånga land. Lackeringen gör bilen väldigt unik, denna typen av blå kulör är fortfarande skapligt på "modet"

Länk
co
1.144
coldhex
BMW M135i
det där med totalstopp och tvärdöd marknad är lite av en själuppfyllande profetsia. Sålde nyligen min 330 efter 3 veckor på annons och det var ganska många intresserade.

Har också haft lite koll på en del begagnade bilar av olika märken och helt död är marknaden definitivt inte. Det handlar som alltid om att sätta rätt pris från början, allting går att sälja förr eller senare så länge priset är rimligt. Sen är det förstås en subjektiv bedömning vad som kan kallas ett rimligt pris, det som kan verka rimligt i vissa ögon kan ses som skambud för andra...
Visa användare
422
Palle
Andreas: Ok trodde att bilpriser var ett riktmärke.

Ja wendtan, jag tror att du har rätt.

coldhex: det var ju smidigt!

Kristoffer: Tror att jag skall sänka priset, för jag har reserverat en annan BMW.
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Har tittat flera gånger på annonsen och först var jag lite besviken på att det saknades rails men sen upptäckte jag att det finns färdiga fästen för taräcken och då var jag glad för jag köper gärna en bil utan rails men möjlighet till takräcke är ett absolut måste med tanke på mina fjällresor.

Det första som gör mig tveksam är automatlådan - jag vill inte ha men min sambo vill men när det gäller att (äntligen) köpa en BMW så bestämmer jag förhoppningsvis. Hade varit lättare att bestämma om det åtminstone skulle ha funnits en 330:a med automat i närheten så jag hade kunnat provköra. Fat visst finns det en sån på gatan bredvid men han kanske inte släpper iväg mig för att provköra som jag vill.....

Det andra som gör mig/oss tveksam är färgen. Vissa verkar gilla estorilblå och andra gillar den inte. Har tittat på bilderna och på en del bilder känns den lite för ljus medans den på framförallt en bild framifrån känns klockrent rätt.

Tyvärr är det lite långt ner att kika på bilen och det är synd. Är på jakt efter en 330 Touring och det är inte helt lätt att hitta det jag/vi vill ha både färg- och utrustningsmässigt.

Så fortsätt att sänka priset så kanske jag kommer ur min beslutsångest :-)

Nej skämt åsido så kan inte en prissänkning få mig att köpa bilen om jag tycker att färgen känns fel men det är det som är problemet - jag vet inte om färgen är rätt eller fel.
Visa användare
422
Palle
Hej, när jag och min fru bestämde mig för att gå över till aut så var jag själv väldigt tveksam, men ångrar inte det en sekund, det är bättre än förväntat, sportläget i och att man kan köra manuellt om man vill gjorde att jag slog till och efter 4 år så kan jag tänka mig det igen.

Jag har precis sänkt priset nu

Länk
Estorioblå gör sig betydligt bättre i verkligheten, zebulah - riktigt läcker färg som framhäver bilens form och design!
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
Sitter här och svettas i beslutsångest skall jag erkänna.

Måste försöka få tag på en 330 med automatlåda och testa - behöver ju inte vara en Touring. Englunds har ingen inne och det tar emot att åka och testköra någon privat som jag vet att jag inte är intresserad av egentligen men nöden har ju ingen lag. Det andra problemet är om jag köper den bilen så blir semesterplanerna för resten av semestern lite förryckta eftersom det är meningen att vi skall dra till fjälls till helgen och köper jag bilen så blir det en såklart en hemresa där jag besöker släkt och vänner på vägen hem och sen är semestern slut.
Förstår vad du menar, Zebulah - jag har alltid varit tveksam till automatlådor med efter ha provkört min kompis 330i automat försvann tveksamheten! Klart att det är en smaksak men om automataren lyckas fånga en "automatmotståndare" som mig, då är det riktigt bra! Som Palle säger gör sportläget väldigt mkt men som sagt, allt är en smaksak...
Visa användare
422
Palle
Den hade varit såld om det inte hade varit för alla dessa byten.
Finns flera stycken som har en bil de skall sälja först :(
Behåll kylan, Palle - snart kommer folk tillbaka från semestern!
Visa användare
422
Palle
tvesovla: Ja det är igentligen sämsta tiden att annonsera på, men nu ringde det en som kommer ikväll och tittar, vi får se vad som händer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.