|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver lite hjälp ang värdering, har en fräsh E-46 Touring med 8000 mil på mätaren, med full historik så klart, jag ev skall sälja med följande utrustning, är 185 000:- rimligt? Utrustning: Individual Estorilblå Metallic Individual Mörka rutor Individual Vita blinkers Svart delläder 18" M135 med fina däck 255/35 & 225/40 M-Sport H&R fjädrar 35mm runt om Sportstolar Airbag 6 x Mattor i velour Klimatanläggning helautomatisk BMW Buisness CD/Radio med 6 högtalare Elglassolucka Elhissar fram & bak Elspeglar M-Sportratt med multifunktion Farthållare Färddator Motorvärmare & Kupevärmare med fjärrkontroll 17" Stjärneker M 44 med vinterdäck 225/45-17 Interiörslister Titan II Automatisk avbländbar backspegel Automatisk växellåda med steptronic Regnsensor DSC III antisladd Nokia original handsfree Grön överkant vindruta Icke rökarpaket Värmestolar Mittarmstöd fram & Bak Bagagerumsnät //Palle | |
| Låter mycket med tanke på att den ej har facelift.160´ max. | |
|
Svensksåld eller import? Antal ägare? Tycker också att 185 är lite o ta i... Min gamla pärla: Länk |
|
|
Import, 1tidig ägare. //Palle |
|
|
160' tror jag är lite lite. Ett slutpris på 175' tror jag är rimligt när rätt köpare som vill ha färgen kommer. Jag vet att bilen är mycket fin och i ett jättebra skick så. Sen 8000 mil på en 01 får man väl kalla få mil oxå så =) // M.V.H. Daniel |
|
|
Bilen har allt de 85% av en e46 köpare letar efter. Möjligtvis minus för automaten och import då ur den synvinkeln. Jag hade provat 170 kkr. Den har flera ovanliga attribut som jag personligen tror gör den lättsåld. Intagen av Bilpåarp, en av väldigt få seriösa importfirmor i detta avlånga land. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Interiörslister Titan II, var det extra?? Är M-paketet eftermonterat, har bilen svart innertak? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag kollade på bilderna i Palles profil, och det verkar vara eftermonterat. Bilen har kromade lister och inga M-fälgar, vilket tyder på att själva sportpaketet saknas. Jag tror det gör rätt mycket på priset, naturligtvis beroende på hur mycket av sportpaketet som saknas. Sedan gäller det att ha absolut superdokumenterade mil, för 8000 mil är extremt lite på en -01:a. Tack och lov är Påarp ärliga, men de flesta köpare vet nog inte det. När det gäller priset är jag lite kluven. jag tror inte du får 185' för den, trots allt saknas en hel del utrustning. å andra sidan uppvägs det av milen, men jag tror det blir svårt att få över 160-165' för den. jämför gärna med min värderingstråd om min faceliftade 330-touring -02 som jag fick värderad till 175', i och för sig med 13000 mil på mätaren men å andra sidan absolut fullutrustad. och den har originalmonterat sportpaket med allt vad det innebär. mvh Johan |
|
Enligt min utrustningslista så var interiörslisterna titan 2 extra, Ja M-paketet är eftermonterat utav wendtan :) Nej inget svart innertak. Jag har köpt ett komplett M-paket på BMW och har även original M135 fälgarna med Michellin däck, så där saknas inget. Har all dokumenation, annars hade jag aldrig köpt den själv. //Palle |
|
| ......utav wendtan!! Ja då blir det nog ett kraftigt prisavdrag. ;-) | |
| ;) | |
|
Player: Din bil skulle göra sig ännu bättre med ett m-sport II paket :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
då vidhåller jag min gissning, då den trots allt saknar rails, navi, HK, telefon, elstolar, antracit innertak, helskinn, xenon osv. men ingen skulle vara mer glad än jag om jag hade fel, för jag lär väl kunna lägga mig 20 lappar över det du får för den bilen. en likvärdig bil utan 18" och utan aerodynamikpaketet får man knappast över 150' för numera. det är trots allt en 6 år gammal bil, och utan facelift är utbudet stort och priserna låga. mvh Johan |
| wendtan, helt klart men merkostnaden är för stor. | |
| Player, därför slog jag till när BMW hade kampanj ;) | |
|
Startade denna tråden 2007 men nu är det dax att sälja den, ligger jag rätt i pris? Länk //Palle |
|
|
Motorfakta. 3.0 liter, 231hkr/5900varv/min vrid 300Nm/3500 varv/min. Jag har ägt den snart i 4 år Jag har full dokumenterad servicebok och den är nyservad, det är en importbil, importerades år 2004 av [LÄNK] där jag köpte den som andra ägare. Köpte den när den hade gått 4000 mil, det har varit klanderfria 6000 mil hittils. Känner nu att efter 4 år så vill jag byta bil. Utrustning: Individual Estorilblå Metallic Individual Mörka rutor Individual Vita blinkers Svart delläder 18" M135 med däck 255/35 & 225/40 M-Sport H&R fjädrar 35mm runt om Sportstolar Airbag 6 x Mattor i velour Klimatanläggning helautomatisk BMW Buisness CD/Radio med 6 högtalare Elglassolucka Elhissar fram & bak Elspeglar M-Sportratt med multifunktion Farthållare Färddator Motorvärmare & Kupevärmare med fjärrkontroll 17" Stjärneker M 44 med vinterdäck 225/45-17 Interiörslister Titan II Automatisk avbländbar backspegel Automatisk växellåda med steptronic Regnsensor DSC III antisladd Nokia original handsfree Grön överkant vindruta Icke rökarpaket Värmestolar Mittarmstöd fram & Bak Bagagerumsnät |
|
|
dyrt. 330iam import 100k km 8 år inbytespris räkna med 80 KSEK |
|
|
Skapligt värdetapp på 18 månader! Helt sjukt! |
|
|
E46 verkar ha drabbats av två stålbad sedan våren 2007. Det första stålbadet fick jag själv uppleva när jag försökte få ut 160kkr för min 320iT -04, sålde den för 146kkr i juni -07. Det andra verkar ha kommit i år när det numera går att få tag på 320iT M-sport -05 med ca 8kmil för 140-150kkr. Med facit i hand känns 132kkr dyrt, dock är milen låga och motor+utrustning rätt för många spekulanter. |
|
|
turbo: inbytespris räkna med 80 KSEK i vilken värld lever du? jag får ju lätt 125 000 i inbyte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.