|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej vad är billigast nu för m3or att försäkra någonstans?? | |
|
Ring runt och kolla ta insplanet.se först dagen efter senast ringer dem upp med ett pris till dig sen jämför du det billigaste där med länsförsäkringar ,trygghansa ,folksam och if så har du sparat många tusenlappar istället för att bara ringa 2 bolag.. billigast just nu för dig behöver inte vara samma för mig därför ska du ringa själv! Mpower |
|
| nej insplanet har bara kontakt me vissa försäkringsbolag långt ifrån billigast!!!! | |
|
Som jag skrev så får du offert från stora bolag trygghansa if folksam tex sen genom insplanet dem mindre bolagen då har du kollat mer än dem flesta och borde fått ett bra pris från något bolag iaf! Mpower |
|
|
Insplanet suger!! // M.V.H. Daniel |
|
|
Dom kanske suger men förslaget han gav va bra. Ring runt till många och kolla, det skadar aldrig. Finns många olika faktorer som påverkar försäkring. |
|
|
vesta! |
|
|
vesta litar jag inte till 100% på efter Vesta tråden som är aktuell här på forumet tex en får ett pris på 12 k per år skriftilgt sen ringer han upp för att täckna och får det korrekta priset på 47 k per år men eftersom han blivit lovad 12 000 kr premien så får han den, skumt data system som slår fel från gång till gång..... Fördelen med insplanet är ju att dem kollar upp premien åt dig medans du sitter hemma och läser tidningen eller något annat istället för att ringa själv. Mpower |
|
| länsförsäkringar brukar jag ha på alla mina bilar.och det har varit det billigaste utav alla bolag... | |
| Betan: Killen i fråga fick ju ändå den lägre premien så vad spelar det för roll att de gjort fel? De står sitt kast iaf...Själv sänkte jag min försäkringskostnad med 10000 om året tack vare Vesta | |
Njuren |
sveland.se |
| tycker mig ha fått bra priser hos salus ansvar | |
|
Vesta!!!!! De var 30-35 % billigare än nästbilligaste bolag när jag teckande försäkring till min 525 iA e60 -04:a Låga självrisker också!! |
|
|
Vestas priser är ju kanon för många, men just det som Kim skriver så tappar man lite förtroende för Vesta även att det kanske inte betyder något mer än data fel hos dem just i det fallet! Mpower |
|
| Aktsam är stort sett alltid billigast om de accepterar att försäkra bilen i fråga. | |
|
Kolla vad Trygg Hansa har för premier. Mina premier hos dem är ca en tredjedel av priset mot något annat bolag hittils i alla fall. 12000/år hos Vesta för M3an var näst billigast men ändå nästan tre gånger så dyrt som TH. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kollar verkligen insplanet med TH? När jag ringde TH efter insplanets svar så var TH mycket billigare... Det var ett år sedan iofs. Min erfarenhet är oxå att ringa runt, internet ger inte samma svar som att kolla priser via telefon av någon anledning. /chni |
|
|
Insplanet jobbar inte med Trygghansa eller if eller folksam inte med länsbolagen heller. Därför är det vettigt att ringa dem stora bolagen ochså och inte bara köra hårt på insplanet och tro att man har fått den billigaste premien. Mpower |
|
|
Om det går så brukar Aktsam vara billigast.Funkar upp till 525 på E39 och max 323 på E36.Större motror/vikt går ej. |
|
| Kan ju tala om att jag försäkrar min för 4.000 om året på Aktsam, bor i Linköping. | |
Phille B |
Rfter en rundrigning idag för att försäkra min 523 T -99..kan jag säga att för mig man, 25år, villa, 1.5mil utanför gbg centrum, med 2000mil/år så var salus ansvar billigast med 7908kr...dyrast var helt klart bmw originalförsäkringar som ville ha 47032k!!!!........jag fråga om hon skämta eller om hon sa fel, men nej det var rätt....otroligt...nästan 4gånger så mycket som min gammla vette c5. ..Äntligen Bmw igen!!.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.