|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var ligger slutpriserna på 3,2:or idag? Det annonseras ut en del bilar i spannet kring 120k men annonserna ligger ofta kvar LÄNGE. Har en känsla av att det beror på att ingen är beredd att ge dessa priser, eller har jag fel? Vore kul att höra vad ni som sålt era bilar fått i slutändan, förutsatt att bilen var ok och inget vrak. /Kalle | |
|
Är det sedan eller coupe? Sedanerna är lite mindre eftertraktade. Jag kan ge två exempel på 3.2 som sålts: En som gick för knappt 90kkr (sedan) och en annan som gick för dryga hundringen. Båda dessa bilar var mycket bra skick och hade rullat mellan 10-15kmil med komplett historik. Även om detta var för ca 1-1.5 år så kanske det kan ge en indikation. Gamla M3 är idag en gammal bil med mycket höga driftskostnader och gör därför köparkategorin liten. |
|
| Tack för info. Misstänkte att det var på detta sättet. Gissar att vill man bli av med sin bil snabbt så är det spannet 60-80 som gäller, under förutsättningarna du nämnde ovan. | |
|
Borde kunna hitta en 3.2 i toppskick under 10.000 mil för 50kkr. Mer är dom inte värda. Flåklypa |
|
|
Flyklåpa: Menar du allvar? I så fall får du gärna hitta en sådan åt mig!! ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Flåklypa: Skojar du? Eller är läget så pass bra/illa på M3 orna! Mpower |
|
|
Länka gärna till någon 3,2:a som ligger spannet 50-80 000:- Finns inte på kartan! Flåklypa´s inlägg skall läsas med en smula ironi. Mvh Björn |
|
|
Jag antar också att det ligger en hel del ironi i hans inlägg men samtidigt blir jag inte förvånad när pajkastningen är ett faktum så fort en E36 skall värderas. Verkligheten är ofta grym när det gäller värdering av begagnade bilar, särskilt när det rör sig om prestandabilar som är oerhört dyra i drift (eller anses vara det) och oftast har en ägarlista som är längre än kassakön till IKEA en lördag. Istället för att slänga ur sig vad bilen INTE är värd kanske det vore lite mer konstruktivt att ge exempel på fler konkreta slutpris (och inte annonspris)? Detta borde, om inte annat, ge en mer träffsäker M3 E36 värdering vilket borde gangna fler forumbesökare än vad en sandlådedebatt gör... Over and out. |
|
Gemini__ |
I somras köpte en bekant en välskött och välutrustad M3 E36 3.2l -96 (coupé) med full historik, Han gav 115000kr för den vilket var ett mycket bra pris vid en direkt jämförelse med andra objekt ute på marknaden. Oseriösa vagnar med diffus historik/ägarförhållanden går givetvis att få för småpengar. För en fin välvårdad originalvagn får man lägga ut lite mer. Allt beror på vad man är ute efter. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Miltalet på M3:an var 13000mil om jag inte missminner mig. |
Gemini__ |
På tal om M3 E36:or så är denna riktigt jä-la snygg: Länk Vidare är denna helt makalöst ful: Länk Ja, ville bara visa två motpoler =) //Thomas |
|
Undra om den sista verkligen bara gått 6 000 mil. Känns lite på 10 år. Kanske är det bara för att den bilen ser så mycket sunkigare ut än den ovan :) |
|
|
Ja. den som du länkar till som "makalöst ful" är nått enormt horribel! Urk. Om den verkligen har gått 6000 mil är det ju än värre.. fy fan. Den andra däremot :) Fin, men att det är bytt till angeleyes och all övrig icke orginal utrustning som är eftermonterad ska bort. Tycker att stolarna ser lite slitna ut ändå, eller så är skinnet inte vårdad någo vidare. Skulle gärna tänka mig köpa den M3:an men det är driftskostnaderna som knäcker en. Undrar vad den skulle kosta i försäkring bara + skatt + soppa förbrukning + extra vinterbil + reservdelar + garage + massa bilvårdsprodukter som den ju förtjänar. Äh, får hålla mig till min 323 look alike m3:a :) |
|
| Hitta en M3 i bra skick för 50000:- så tar den bums( för 70000:- oxå för den delen..) | |
| Tackar för svaren. | |
|
Sommaren -06 sålde jag min 3.0 -94:a i mycket bra skick 12k mil för 97000kr som jämförelse. Första som kollade köpte så hade jag väntat lite så hade jag säkert fått mer (annonserades för 109000kr) Men 3.2 har ju lite mer problem med motorerna så jag hade inte betalt mer för en sådan i dagsläget. (om inte allt är åtgärdat nyligen vill säga) Lycka till! |
|
|
Tjena!. 50k till 80k det vet jag inte om jag får i hop i mitt huvud, speciellt med dom kriterierna... Man brukar väll få vad man betalar för!.. Jag själv kommer att skiva på ett ägarbyte i början av April på en M3 -96 sv såld cupe med 4100 mil på mätare. Och innan någon börjar skrika om milen så kan jag berätta att jag gjort allt jag kan för att kolla upp det, som etc servicar, besiktningar, avställningsperioder, pratat med de tre föregånde ägarna osv. Så det ser sjysst ut gällande skicket på bilen, och historiken. Men ja det här är också nått jag kommer att betala för, runt 150k har vi kommit överrens om.. Det är mycket pengar för en 96a, men jag ser också den här bilen som en entusiast bil, inte en bil jag kommer att köra "skiten ur". Mvh Pontus |
|
Gemini__ |
Hej och välkommen till forumet. 150tkr för en extremt lågmilad M3 E36 3.2l är ett rimligt pris, helt klart. Vill gärna se lite bilder på vagnen sen när du har den i din ägo. =) Mvh: Thomas |
|
Som några förstått så var det en knippe ironi i mitt tidigare inlägg. Flåklypa |
|
|
Gemini__: Tack förvälkommnandet =). Ja jag håller med, är nu bilen i så pass bra skick som det verkar, så är det en summa jag gjärna ger. Självklart så kommer du att få se biler när bilen är i hamn. Eller kanske om du kommer till västerås för årets M träff ?.. Mvh Pontus. |
|
Gemini__ |
Javisst, det skulle passa alldeles utmärkt. Var där förra året, ska försöka dyka upp i år igen. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.