AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.831

bmw m3 e46 eller bmw m5 e39

Sida 1 av 2
bmw-racer
hej jag undrar vilken bmw jag ska köpa en bmw m3 e36 eller en bmw m5 e39

m-power
bmw-racer
jag skrev fel det ska vara m3 e46

m-power
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det beror väl på dina högst personliga preferenser? Jag exv, hade inte köpt en M3 för jag gillar helt enkelt inte små bilar.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Glömde en sak; om du inte kan bestämma dig för vilken av just de två du vill ha så har du kanske inte hittat rätt modeller alls, det skiljer ju rätt mycket på en M3 och en M5. Kanske är det en heelt annan bil du är ute efter egentligen?
bmw-racer
jag vill att bilen ska vara snabb och klara av lite tuffare skogskörning
Skogskörning? Då skall du nog titta på en sådan ---> Länk Här får du mera info ---> Länk ;)
bmw-racer
ja den hade varit ritigt rolig bil ju
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Saknar ord :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skogskörning!?

Are you serious?

Min Cabrio Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Skogskörning, då är du helt fel ute =)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
självklarhet m5..m3 för små grabbar.
hampe m3
kan ju va så att han menar kurviga landsvägar genom skog....
Jag föredrar M3 E46 framför M5 E39, framförallt på grund av den lägre vikten och den i mitt tycke roligare motorkaraktären.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
med tanke på att du redan har en 5 serie så måste du väll ändå gilla M5 mer om jag nu ska ta det hela seriöst
Buspelle
Rekommenderar M5 E39 framför M3 och nästan allt annat. M5an är en bilikon och när V8an matar på ter sig dessvärre M3ans fantastiska sexa nästan som en mjukis.
M5an är nog att föredra för lite tuffare skogskörning. Bra vrid i V8an gör att det är lättare att komma loss från dyngan eftersom du kan smyga iväg. Dessutom har M5an lite högre markfrigång vilket är bra när du ska köra över stock och sten. På M5 kan man med fördel montera skovelhjul som kan vara bra att ha vid närmsta hillclimb-tävling.

Flåklypa
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Med tanke på att motorn i M3 e46 har fått pris SEX år i rad!! för bästa motor i klassen måste den vara en dröm att köra.

Daniel

Länk
Gemini__
Personligen skulle jag välja M5 E39:an om jag stod i valet och kvalet. Det är för att jag gillar utseendet samt de lite större utrymmena. Motorn går inte av för hackor den heller. Men den kan givetvis inte mäta sig mot M3 E46:ans motor när motorkaraktären kommer på tal, precis som Kalle nämner. V8:a är skoj, men inte på samma sätt som den trevligare sexan i M3:an.

Mvh:
Thomas
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Citat:

"M5an är nog att föredra för lite tuffare skogskörning. Bra vrid i V8an gör att det är lättare att komma loss från dyngan eftersom du kan smyga iväg. Dessutom har M5an lite högre markfrigång vilket är bra när du ska köra över stock och sten. På M5 kan man med fördel montera skovelhjul som kan vara bra att ha vid närmsta hillclimb-tävling."

:-))
Jag har ägt båda och det är ju som att jämföra äpplen och päron. Helt olika karraktär i motor, köregenskaper osv.

Du får väl helt enkelt testköra båda. Finns en hel del bilar ute hos bilhandlarna.
När du valt vilken typ av bil du vill ha så är det design och look kvar att ta ställning till.

Där är mitt personliga tycke M3 all the way då M5 ser rätt gammal ut i dagsläget. E39 karossen släpptes för över 10år sen och det syns verkligen.
Jag tror att om man vill ha rolig körning så är nog Subaru Impreza ett bättre val än både M3 och M5.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.