AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.296

har någon här kollat in den gröna 99 m5 som säljs på blocket för 175 1 ägare

Sida 1 av 2
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
skulle va tacksam om det finnes någon som vet något om den m5 som låter för bra för att vara sannt bor något långt i från.
en ägare 7500mil fullutrusning grön.

putte,m
Denna? Länk sen fanns "ju" denna osså Länk till lite andra pengar om man säger så. Att köpa en tveksam M bil är inte ett genidrag så kolla upp historiken ordentligt och kosta på bilen ett redigt test.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tillverkad januari -99 Importerad nov 99 i trafik dec -99 en ägare kan nog vara en av de bättre köpen om man letar M5 prisnivån ligger där runt omkring beroende på skick o miltal för en -99 den känns inte dyr om allt är OK.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
tack

putte,m
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Verkar ju bra. Kolla upp bilen ordentligt bara som Hasso säger, försök att spåra den om det går i tyskland. Har säkert varit inne på nån garanti reparation eller nått.

Priset är känns bra om bilen visar sig vara bra med avseende på historik, skick och masiknellt. Kolla så att bilen inte dras med dem "felen" som drabbar vissa -99:or. Koppling, vanos och allt vad det heter.
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
villka problem är det som 99 har dragits med som man bör veta förutom vanos ? hur vet man att den är okej? och vad är det med luftmassmätare som jag nu när jag läst en del om som kan strula?
.mycket tacksam för tipps och svar då jag söker en hel och fräsch m5 från1999-2003

putte,m
Morten B
Hvem har en M5'a og kjör 1000 mil om året?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Nån som sommarkör enbart? Väl inga problem att köra 1000 mil om sommaren, särskilt om det är bil som en M5 så tycker jag det är helt normalt.
se
661
seb_540
328i M F30
Sommarkörd verkar tveksamt då den kommer med S o V däck :)
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Man kan ju ha med i pris-beräkningen att en Grön bil med träinlägg är betydligt svårare att sälja.... även om den gått lite och har en ägare...:)
kilroy
Håller delvis med "peddan"...dilemmat kan ju vara att den bilen man fastnar för visar sig svårsåld i nästa läge. Bilägandet handlar ju inte bara om att hitta sin drömbil, man vill ju helst kunna sälja den också...

Grönt är väl lite udda på E39 M5. Gillar man färgen och bilen i övrigt, inklusive priset, så är ju allt bra. Dock kan det vara lite knepigt att sälja den efter några år.

När det gäller kopplingen så är dom bekymren mer förknippade till körsätt än årsmodell.

"Vanosbekymren" finns avhandlade i 50 olika trådar på forumet för den som är intresserad...och för den som tror att det är något bekymmer.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kolla upp noga och misstänksamt. Men jag är beredd att hålla med Hasso, han brukar ju veta. För övrigt en mycket vacker bil, hade jag varit ute efter en M5 e39 hade jag velat ha den här. BRG och träpanel, bättre blir det inte!

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
"Bilägandet handlar ju inte bara om att hitta sin drömbil, man vill ju helst kunna sälja den också..."

Om man hittar sin drömbil så behöver man ju inte gå i sälja tankar innan man köpt den för då är det ju igen "drömbil"

Mvh Danne
kilroy
En E39 M5 kan ju vara drömbilen för många. Även drömbilar brukar säljas förr eller senare såvida man inte kör dom tills det är dags att åka till skroten.

Ibland kan det ju vara vettigt att kanske välja en färg eller en inredning som man bedömer vara lättare att sälja när det är dags.

Bilen kan ju faktiskt vara en drömbil ändå...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den BTG gröna bilen står parkerad vid Jarlaplan inne på ö-malm så det är nog inte så konstigt att den bara rullat 1000 mil/år om ägaren också jobbar inne i stan...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
tack för alla svar.

putte,m
Är den verkligen British Racing Green? Bilderna är verkligen inte bra, men jag tycker mer det ser ut som Oxfordgrön. Ser iaf ut som metallic på blixtbilden där dörrgången syns.

Mvh
/Janne
Håller med Janne. Tittar man på Länk så råder det ingen större tvekan om att det är en metalliclack. BRG är inte en metalliclack och bilen bör således inte vara lackad i den färgen.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Tyckte mig känna igen garageporten gällande den BTG M5:an.
Det är på östermalm, jag åker den vägen till jobbet, har sett
när han kör ut den ur garaget på morgonen.

/Johan
Mkt fin bli, Notera att det är grön inredningen.
Hel rätt bil och mkt bil för pengen.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Janne mfl har rätt när det gäller färgen. Men dj-r vad snygg den är i alla fall...

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.