AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.385

bmw e39 är det säkert köp?

Sida 2 av 2
528:n Jag har läst dina tidigare inlägg om din måndagsbil en 96:a vill jag minnas. Men bara för att din bil fungerade så makabert illa så gör inte alla E28 det. Det gäller bara att ha en bra mekaniker och vara lite förutseende i sitt bilunderhåll. Min 99:a är rena rama "sparbössan" och kräver inget mer än normalt underhåll och service. Jag hade trott att den skulle krångla mer och kosta mer i drift än den faktiskt gör. Värdetappet är nog den största minusposten för e39 som man eliminerar en smula genom att välja en fräsch M-paket vagn. Och om man bryr sig i pengar så skall man nog strunta i V8 bilarna och köpa en 523, 528. Eller 525, 530 om det gäller facelift.
E39 skall det stå *host* inte E28! ;)
Där gjorde du bort dej 528an, du skulle ha köpt några stycken 540 -98 istället för en rutten M...... moohahahahahaha

( bli inte ledsen nu jag bara skojar)
Håller med Dig PowerMac, har man tur så kör man helt problemfritt med E28:an. Fantastiska bilar förresten! För 100t så får man så löjligt mycket bil att man verkligen blir förvånad.

Egentligen så skulle man nog köpt en M5:a E39:a för den ger nog mest av allt för pengarna. Har faktiskt funderat, inte bara en gång.... Får se!

Går det att trimma en M5:a med 400hk till 450-500 utan att lägga mer än 50 lakan?
KOMPRESSOR!!!!!!!
Funkar det med kompressor då? Vem gör arbetet? Pris? Prestanda?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.