AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.382

bmw e39 är det säkert köp?

Sida 1 av 2
pe
11
perra_pee
M5 E34 3,8L årsm 93
hej jag undrar om nån har erfarenhet av e39 jag funderar på att köpa en sådan och helst ska det vara 540 så jag undrar är det ett bra köp blir det väldigt dyrt att äga en sådan och är dom hållbara
er
79
eric.and
525iA Touring -02
Jag har nydligen köpt mig en 525iA och jag är mycket nöjd med den. BMW = kvalitet

Jag skulle rekomendera alla att köpa BMW =)

//Eric\\ Ny BMW-ägare
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Enligt mig så är det ett bra köp. Jag hade tidigare en 523iA och mina försäkrings/bensin-kostnader har bara ökat marginellt. Köper du en 540 så anser jag att manuell är att föredra. Roligare att köra och upplevs som snabbare. Sparar även ett par kronor när det kommer till bensin.
Om det är ett säkert köp och om det blir dyrt beror helt och hållet på de tidigare ägarnas körstil och service/underhåll. Det kan vara allt från en ren spargris (okej, överdrift, ingen bil skall kallas spargris, speciellt inte en med v8) till en ren ekonomisk katastrof. Allt beroende på hur den tidigare skötts. E39 är inte en sämre bil än någon Annan hyfsat modern bil. Leta upp en välskött bil och sedan är det bara att köpa. :)
pe
11
perra_pee
M5 E34 3,8L årsm 93
okej är det nån som vet om reserv delarna är dyra i jämförese med andra bmw modeller och är det nån som vet vad den drar per mil jag tror ändå delarna är dyrare än till m5:an för 540 är ju nyare än min
tror inte delarna är dyrare än till din m5a, tex soppapump komplett kostar 1050kr (orginal bmw) billigare än tex volvo v70, och så går det ju inte åt så mycket delar heller .Försäkringen på min ligger på 5700kr (hel) och den drar 0,9 landsväg
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Säkert köp är det definitivt inte det beror helt på vem som har haft bilen före. Finns massor av bussningar och leder på bilen som kan vara i behov av byte och då ramlar slantarna snabbt iväg.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
540in är inget osäkrare köp än någon annan E39.
Hade en 528i innan och jag tycker inte att min 540 6vxl drar så farligt mycket mer bensin.
Som tidigare beskrivits så handlar det om vad det är för exemplar och hur det skötts av tidigare ägare, precis som med din M5:a =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
bmw 4 ever: får man fråga vilket försäkringsbolag du har, var själv inne på 540 men avböjde när jag skulle kolla försäkringen 14´000:-/år, man 26år, eget låst garage max 1000mil då jag redan har 2 bilar.

mvh

martin
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
man 26 år inget garage.
740 cirka 10 000 kr/år halvförsäkring
540 cirka 9000 kr/år helfärskring.

öhhh

varför vet jag inte
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Loqmankaki: är inte du 32? eller 26?
Jag ä fyller 29 i år men för mig kostar det 14500 om året för helförsäkring!
Så vilket bolag har du kollat upp det på?

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
jag är 26, menar du info som finns på autopower, nja jag drog med nåt bara.

Jag tror att försäkring har mycket med vart man bor oxå.
powerkillen,har länsförsäkringar nu 7200kr men dom ringde från IF, och om jag samlade mina försäkringar där skulle jag få ge 5700 annars var det 7000kr men dom var billigare på mina två andra bilar också. jag är 27 och bor utanför örebro tyckte det var helrätt pris.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
absolut...mycket bil för pengarna...
52
447
528:n
528i -96
Är man det minsta lilla orolig för dyra reparationer o drift så bör man avstå från dessa vagnar (540, 7 serien, M serien m.m.)

Att ständigt oroa sig för kostnader förstör hela körglädjen. För den som kör dessa bilar åker på en rejäl smäll förr eller senare, allt annat är bara drömscenarios! Ja, jag vet att det finns undantag, men att köpa en gammal 540 med 15-20 t. mil på mätaren som kanske kan ha gått det dubbla, det är en bomb att äga.... Och att köpa en lågmilare med full historik hos BMWGroup, det är en bomb det med, fast i inköpspris!
luktar avundsjuka, ja just 528an är ju så mycket bättre och billigare.
528:n; Veckans roligaste inlägg har du skrivit och det är bara tisdag=)

Till er andra hur kan 5 av 5 540i vara undantag? Så är det för mig.

Stephan
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag är helnöjd med min 540,superskön, supervarm,superkall, super till ibland,periodare kan man säja:-) men ger valuta för drickapengarna.
härlig vinterbil,underbar på sommaren. 1,5 år i vår ägo och känns fortfarande intressant, nuter varje gång jag startar den och lyssnar till V8:an mullra genom det dubbla avgassystemet..mmmmmmmmmmmm

Min bil
Länk
52
447
528:n
528i -96
Avundsjuk?

Kör ett par bilar med bl.a. V8, fabriksnytt och Tyskt! Börjar på M... Kostar som några stycken 540.... Avundsjuk på en gammal 540 ´98!? Det var det roligaste jag läst!!! Bara för att jag vill varna en "budgetbilist" vill det inte säga att man åker i en skrothög själv. Min gamla 528 är begraven för länge sedan!
Har haft min i drygt ett halvår och bortsett från fel som fanns på bilen vid köpet som åtgärdats är den billig (allt är relativt) att äga. Dessutom juvlig motor om än lite törstig, men om det är viktigt finns det mindre och snålare motorer. Dessutom billig i försäkring. Jag vidhåller fortfarande att denna bil ska bli min sparbössa. Detta underlättas av trafikförsäkring och inga besök hos Mr. Cap. Redan där spar jag in mellan 7-8000/år, av vilket några tusen naturligtvis går förlorade pga ökad bensinförbrukning. 525 ÄR snålare för dem som tror ngt annat. :)

Mvh
Mikael
pe
11
perra_pee
M5 E34 3,8L årsm 93
tack för svaren det verkar vara en otrolig bil men jag får vell se om jag klarar avv att sälja min m5:a den ända anledningenen till att jag vill byta e för att jag vill ha nyare bil men om jag nu ska byta ner mig i motor så får det nog inte bli mindre än 540
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.