|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har köpt simons sportavgassystem till min z3:a Nu har jag problem då min flickvän tycker att det låter för mycket. Någon som har en bra idé på vad man kan göra för att tysta systemet (och därmed flickvännen). Sista utväg för min del blir annars att köpa ett nytt orginal-system, då blir min fråga om det hos någon finns intresse för ett sportavgassystem till z3 1,9. Vad jag ska påpeka är att bilen förutom ökad ljudnivå även går betydlit bättre... | |
| Öronploppar till tjejen ;)... Det är ju helt galet att byta till original! Det ska ju låta hehe | |
| Byt flickvän | |
|
Länk Så får hon ett par fräcka glasögon oxo, som du kan spreja med Biltema täckfärg så har hon helt plötsligt ett par nya solbrillor!!! Tysta systemet... Har hon hört talas om busskort? Försöker hon få tyst på bussen oxo eller? ;-) /Magnus |
|
|
vad är detta för inlägg? "FONZ" har vänt sig till forumet för om någon kunna ge en någorlunda hjälp med avgassystemet utan att han ska behöva byta tillbaka till original och dess kostnader och till svar får han dessa gliringar, det är inte relevant av kunniga proffs av Z3 , jag trodde forumet var till att hjälpa varandra inte att göra påhopp och ha roligt på andras bekostnad har du ingen hjälp att ge behövs heller inget inlägg! Uffe/bildock |
|
|
Tror grabbarna skämtar lite, ok? //Månsson |
|
|
bildock, tonen kan vara lite rå ibland på Autopower, men den är alltid hjärtlig och med glimten i ögat. Fonz, låter din bil väldigt mycket mer än med originalsystemet? Det brukar nämligen inte Simons systemen göra. Lite sådär lagom mera bara. Har haft Simonssystem på 2 av mina bilar genom tiderna och inga som helst problem med ljudnivån. Har Simons på min 318is idag som har en tidigare version av din motor. Den går tyst och fint, men brölar lite extra när man gasar på, precis som det skall vara. Det du skulle kunna börja med är att kolla så det verkligen är tätt överallt, eventuellt montera ned systemet igen och sätta dit det med ordentligt med avgasrörspasta i skarvarna. En annan sak som ger mycket ljud i bilen är om avgaspipan är för kort. Då slår avgaserna i stötfångaren och studsar vilket resulterar i en stående våg bakom stötfångaren och detta brölar något djävulskt. Isåfall är det bara att skaffa en lite längre ändpipa. Hjälper inte detta kan man ju tänka sig att leta lite bland Simons universal prylar och se om det finns en lämplig dämpare till du skulle kunna montera på bilen. Förresten, hur många dämpare fick du med systemet. Kan vara så att det finns olika ljudnivåer precis som hos Eisenmann. Jag tror du skall ha en dämpare mitt under bilen och en längst bak. Det skall nog gå att få bukt med ljudet så du slipper byta system eller flickvän, även om hon borde lära sig uppskatta härligt motorljud. ;-) Jag har inte ens någon stereo i min Z3'a. Bara härlig motorsång att lyssna på. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Fredrik! jag förstår att tonen kan vara rå men det hjälper ju inte den stackarn som kanske av okunskap har skaffat något som det skrivs mycket om men sedan upptäcker kan vara fel för den ägaren men så vill jag också ge dig Fredrik en stor stor eloge för ditt superproffsiga svar som ger en tyngd och kunskap om vad du svarar ,det är väl den sortens dialog jag tycker hör hemma här och själv uppskattar i de svar jag fått i forumet och verkligen kan ge den här grabben nya förhoppningar om det nu blev fel val för honom, själv tycker jag mycket om ljud och njuter av det men det kan bli påträngande för passageraren om man inte förstår varför och hur det kan vara med ett gott sound mvh Uffe/bildock |
|
|
Menade självklart inget illa med mitt inlägg... =) Lycka till med ljudet iaf! /Magnus |
|
| hur mycket kostade systemet? Jag kan tänka mig att köpa och inkludera ett originalsystem beroende på vad du vill ha för det. | |
|
z3Magnus nej det klart att du inte menade något illa, men ordvalet var inte trevligt och uppfattas snorkigt och arrogant mot den Z3 ägare som vände sig till forumet för att få den hjälp han sökte, den formulering du använde dig av leder inte till någonting kanske han drar sig nästa gång och frågar, det finns ägare som går upp i ägandet av z3 helt och hållet för att dom gillar sin bil så mycket och förmodligen har du gjort detsamma,han kanske inte har de tekniska kunskaper som behövs i alla situationer och då försöker man att ta det halmstrå som finns för att reda ut frågan mvh Uffe/bildock |
|
|
Z3Magnus tog givetvis inte illa upp... räknade nästan med fler pikar... toffelhjälte som man är... Frågan är vad man älskar mest, flickan eller bilen ;) Tack för hjälpen FredrikM ska testa och se om det hjälper!!! Förresten z3Magnus.. vita framljusen.. och det blev som en annan bil.. televerketgula blinkers är inte snyggt... It´s nice to be important, but it´s more important to be nice... |
|
|
Hehe jag får nog hoppas att du faktiskt gillar flickan mer än bilen! ;) Ja visst gör det skillnad! Gott o slippa dom där för-lanternorna! :-) /Magnus |
|
|
mr irwing systemet gick på 4000:- (halvsats från kat o bakåt) vad hade du i åtanke??? |
|
|
Jag är intresserad om du vill sälja det beroende på vad du vill ha för det. Så kan du få mitt originalsystem om det går att få loss det helt. Men om det kostade 4000 nytt så blir det nog lite dyrare än vad jag hade tänkt o lägga på lite välljud. |
|
| Är systemet kvar? Är själv intresserad men självklart ska det inte låta som en honda eller något sånt. Beemers ska vara ganska tyska och brutala tycker jag iaf. Såg en Saab 900 cab för någon dag sen... stort jappsutblås... snacka om att förstöra helhetsintrycket! | |
| Hmm personligen tycker jag att originalsystemet låter lagom mycket, det ska inte låta mer än vad bilen kan prestera i fart, om ni hänger med på resonemanget. | |
|
Känns som man gick fel väg när man först köpte en 1,9 & sen byter avgassystem för man vill ha mer ljud... Z MMM Coupe |
|
|
Köpte bilen med liten motor för att hålla nere försäkringspremien... Avgassystemet införskaffades för att bilen skulle gå bättre... båda inköpen är jag nöjd med :) |
|
| Anders. Alla har inte ekonomin till en Z3M och därför behöver du inte påpeka att han gick fel väg. Enligt mig hade han gått fel väg om han köpt en Z3M men inte haft råd att underhålla den. | |
| haha roliga inlägg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.