|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Ägde denna bilen i våras å då hadde den rullat 28 000mil. Ac:n är defekt å bilen har varit krockad. hur ägarn kommer på tanken å kalla bilen -96 är ju oxå en gåta. | |
|
nu har han visst ändrat till -95 |
|
|
Vad är reg.nr? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
SAR484 prata precis med ägaren å han påstår att bilen har varit hos bmw för att kolla så mätarställning stämmer... |
|
| Går det inte anmäla till blocket om "bluffannonser"?! Hur svarade han när du sa att du ägt bilen tidigare o att den då gått längre? Knappast någon som skruvar fram mätaren! Har han kollat med BMW så visar det ju bara hur lite detta är värt... | |
|
keiser...detta är svaret jag jag fick av han detta är utdrag från mailet han skrev , alltså inte mina stavfel. -jag har dom tidigare beskiningar och har kollat har lämnat in bilen på bmw och kollat upp mätaren med mera.. ja jag har bytt automat låda i den till 5 steg automat.. och fixat mkt under huven såå den är som ny plus att den har lite med hästar.. bilen är denna: Länk |
|
| kom på att det var ju 5stegs låda i den innan oxå .. 234d stog det så jag förmodar att den var 5steg. | |
|
Om han har de tidigare besiktningarna (och dessa stämmer, inte bara något han säger) så kan man ju undra vem som har rätt egentligen. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
andreas... ja jag ljuger iaf inte.. bilen har ju varit till salu hos olle rutgersson (aukt bmw handlare) när den var hos dom så hadde den gått över 20 000mil. har förmodligen kvar saluskylten därifrån. å sevicebok finns ingen heller. men som du säger andreas , det är ju bara för han att lägga fram alla tidigare besiktningsprotokoll. |
|
|
Vad tror ni om denna då? Oxå skruvad? Kanske alla från tyskland är mer eller mindre. :( Länk |
|
|
Hensoldt: En cab i dåligt bruksskick. Frontspoilern sprucken i vänstra nedre hörnet, karosskarvar i fronten som inte lirar 100% och order fabriksbyggt klingar dåligt i mina öron. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Bilen med reg nr: SAR 484 hade gått 263537 km vid senaste besiktningen vilken utfördes juli 2006 M. Pedersen Alpina Club Schweden Länk |
|
|
ted81: En 325 med regnummer som börjar på SAR innebär väl att bilen är importerad. Och att den då stått hos en auktoriserad BMW handlare kan väl knappast stämma eftersom dessa i regel aldrig befattar sig med importerade BMWs (förutom i vissa undantagsfall som ex Z8 eller Alpina, givetvis med korrekt historik och dokumentation). En hel del importerade BMWs förmedlas däremot "utanför hallen". Som tidigare sagts, det borde gå att få milen verifierade genom besiktningsprotokollen och därmed bestämma relativt enkelt om den skruvats i Sverige. |
|
|
Sorry, mitt inlägg kom något sent ser jag... Verkar som att "ted81" har rätt och bilen är tokskruvad :-) |
|
| kristoffer_L ..... klart jag har rätt jag sålde ju bilen i sommras hehe | |
|
Inget nytt att mätare backas....Någon som är förvånad?? Bra att Ni varnar för dessa ex |
|
| Bilen står reggad på en "Irene Johansson Ifrån Alvesta" datum 060326. | |
|
nu har iaf blockets abuse avdelning kollat upp mätarställningen med vägverket och det visade sig att jag hadde rätt......bilen var backad. så nu är annonsen raderad. |
|
|
dubilidu..... irene har inte ägt bilen sedan 060326. jag köpte den 060330 hehe |
|
|
Tänkte byta in min 855 T5 mot denna i somras. Han "hade" bytt mätarhuset mot ett som gått 16´nåt. Egentligen hade den gått 14 sa han. Till mig sa han även att han hade bytt till e46ans autolåda vilket gjorde att bilen knappt drog nån soppa alls. Kan säga att de inte var intresssant efter detta |
|
|
japsmacke. . . . bilen i sig är ju bra om man bortser från att den har varit krockad, börjar rosta, ac:n var trasig och att den är backad... funktionsmässigt så var bilen bra annars. men å begära 70 000kr för den gamla bilen hehehe E46 låda hehehe vilken lirare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.