AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.704

Vilken Färg 120 d ?

Sida 1 av 2
Hej.
Jag står i kvalet angående färg och skinn klädsel till 120 d.
Var snäll och kom med förslag.Tacksam för svar.Ha en bra dag.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Karmosinrött med svart nappaläder & alumimiumlister.
Ji
84
Jidde
120d -06
Jag har en Quartzblå med Alaskagrå skinnklädsel. Mycket fint tycker jag.
Hade jag idag fått välja så hade det stått mellan den eller en Karmosinoröd (eller vad den nya röda nu heter). Skinnklädsel till den röda är nog svart eller alaskagrå snyggast enl mig.

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag sitter i exakt samma sits som dig... Skall beställa en 120d men vet inte vilken färg jag vill ha... Karmosinröd vore inte fel, det verkar som den påminner en del om imolaröd, vilket inte är någon nackdel. Fast då är frågan vilken färg man skall ha på skinnet. Svart är ju ett säkert kort, men jag har drömt länge om att ha krämfärgat/beagefärgat skinn, men är osäker på om det kommer skära sig... HMMM... =)

Allra helst vill jag beställa nya LSE-versionen, och den är ju svartmetallic, vilket gör att ett ljust skinn passar väldigt bra. Än så länge vet jag inte om den kommer släppas i sverige över huvud taget, men jag hoppas det. =)

Mvh Johan.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Le Mansblå med svart skinn är snyggast, anser jag

BMW CS #5139
Karmosinrött med M-paket samt Sensatec och tyg kombinationen i svart, xenon, och automat och professional stereon med iPod styrning för att slippa höra dieseln. ;) Lägger du till en taklucka så spränger du 300 gränsen men det kan det vara värt en solig sommardag i Halland...
groze: Jag tycker beige skinn passar även till en röd lack. Egentligen är det få lacker som det inte passar till.

Mvh Johan
Vit, vit, vit! Och gärna en brun skinnklädsel om det finns...men tyvärr tror jag inte det...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Jag valde ju vit med m-pkt inredningen som jag tycker är riktigt nice!!!
Den nya röda färgen är ju riktigt läcker, men jag hade ju inte valt ett ljust skinn till den... Svart skinn eller m-pkt-inredningen..

Måste ju påpeka att trots det tråkiga med gråa bilar så är sparkling graphite också riktigt läcker!
ufo: Jag tror det finns skinn med färgen sadelbrun. Detta i kombination med alpinvit lack är mycket lyckat som du säger.

Mvh Johan
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Tänkte skriva vit med cognacsbrunt eller sadelbrunt skinn, men höll tyst av rädsla för repressalier. Tydligen finns det fler med samma goda smak :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Var inne på alpinvit men fick inte för tjejen (köper bilen tillsammans) Blev Le Mansblå vilket jag inte ångrar :) Grymt fin färg när den är tvättad ;)
Länk
Kul att det finns fler som gillar vitt :) !

Jiie: låter läckert...precis den kombinationen jag menade...

Hangaround: du är ju bland vänner...så det hade (troligen) inte blivit några repressalier... ;)

SemiImbecille: vad synd...men er Le Mansblåa är också snygg...

(...jag har själv en vit OOOO just nu...se min profil...)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
HAngaround: jag är också rädd för att yttra den åsikten sedan jag nästan fick stryk av sambon när jag föreslog den färgkombon på en E92... :)

Le-Mansblått med Lemon är riktigt snyggt också.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Jag trotsade sambon ang. den vita! =) Hon får väl köpa en egen om det inte passar!!!
Karmosinröd är ungefär som BMW´s så populära Imolaröda lack och jo, 1-serien finns med brunt läder.
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Läderklädseln är överskattad tycker jag, bättre att lägga de stålarna på att göra bilen roligare när du har fått den (dieselbox, fälgar etc), gå på Sensatec Flashpoint klädseln som ingår i M-paketet istället.

Angående färg så sticker karmosinröd, vit eller svart ut som snäppet snyggare än resten.
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Har beställt en karmosin röd 120dM med svart skinnklädsel, stod i valet och kvalet mellan denna kombi. eller safirsvart med alaskagrå skinnklädsel.
Såg min chefs hustrus klarröda 120 för första gången idag. Ettan passar mycket bra i rött.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Färgen är väl som smaken delad. Själv lockade jag ut en alpinvit 120d med Sensatec Flashpoint till min sambo förra fredagen och är jättenöjd. Min far tog samtidigt ut en 130i Lemansblå men svart skinn till hans fru och dom är nöjda med den. Själv tycker jag bäggetvå är fina. Vad som är rätt eller fel kan man bara själv bestämma. Välj det DU tycker är fint och inte vad andra tycker är fint
Färgen är väl som smaken delad. Själv lockade jag ut en alpinvit 120d med Sensatec Flashpoint till min sambo förra fredagen och är jättenöjd. Min far tog samtidigt ut en 130i Lemansblå men svart skinn till hans fru och dom är nöjda med den. Själv tycker jag bäggetvå är fina. Vad som är rätt eller fel kan man bara själv bestämma. Välj det DU tycker är fint och inte vad andra tycker är fint
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.