|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bmw145: Jag vet hur bra bilen är att köra i :-) Vi körde från St. Tropez en tidlig lördag morgon (6:00) i somras, och var i Köpenhanm innan midnatt. 1916 km, med ett snitt från St. Tropez till Puttgarden på 144 km/t, bilen drog 0,75 med 5 pers och fullt i bagaget!! Tyskland spelade VM match den kvällen, så det var ingen trafik alls. PS: Vi har bytt moment omvandlaren och aut. lådan på garantin också :) Vad har din rullat nu, några fler problem sen moment omvandlaren byttes? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hej jag har samma bra erfarenhet som du , nej inget problem med moment omvandlaren sedan man bytte ut den , hur är det med din bil , har hört man man inte byter den nu utan ställer om elektroniken ( billigre) för BMW att göra så, kanske ? |
|
|
Det var produktionsfel på en rad automatlådor och momentomvandlare under vissa produktionsveckor. "Oero" här på forumet fick sin omvandlare utbytt också på sin 530dA (E60). Vi har inte haft några större fel, mest mjukvara beserat, som har lösts genom uppgraderingar av mjukvaran en del gånger. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ups du frågade , jag har kört ca 115 000 km med min , som ny den går riktigt bra bara däck och olja & Micro filter , skall byta olja i morgon |
|
|
okej , min bil talade eng. men lyssnade bara på tyska i början , men det löste sig under första veckan , har du aktiv cruise controll ? det är ritigt bra om man kör långt ? |
|
|
Har tyvärr inte ACC, Active Cruice Control.. Vi tyckte det var för dyrt när vi köpte bilen i Sverige, ~22.000 SEK, om jag inte minns fel. Jag har kört med det ett par gånger, då en i familjen har det i sin 545iA. Dock tycker jag det är lite irriterande i längden i Danmark (där vi bor nu), då det är så otroligt mycket trafik på motorvägarna, så bilen konstant korrigerar för bilen framför på motorvägen, eftersom alla ligger i vänsterfilen mycket längre än de borde. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ja det är en dansk tendens att ligga i vänster kör fält ? det blir litet bättre när man kommer till syd jylland , antagligen påverkat av den tyska kulturen i trafik , är ofta nere i sönder jylland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.