AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.452

Vet nån om den här bilen som finns i stockholm

Sida 1 av 2
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
hejd det är så att jag ska köpa en e39a 540 så jag tänkte fråga runt lite så man kan få så bra bil som möjligt för det är ju en då mycke pengar som man ska lägga ju.
den bilen som jag har hittat nu då är en bmw 540 tiptronik 98 här är länken
Länk
säljaren heter emma men när man skickar ett sms på bilen till vv så är ägaren nuno santos celorico a barata..
sen så fick jag ett mail av emma som det stog lite hur många ägare det har varit på bilen å lite vad som är gjort på bilen. så vad tror ni

tack på förhand

Jigsaw
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Man kan ju undra varför avgassystemet är bytt, original är ju rostfritt och brukar hålla vääääldigt länge.

Freude am fahren
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilen har ägts av Centrum group i Stockholm sedan 2005-01-26 därefter en privatperson mellan 2006-05-10 till 2006-05-15 alltså i 5 dagar innan nuvarande registrerade ägare som inte heter "Emma".
Bör nog kollas upp historiskt ordentligt, är den OK kan det vara ett hyfsat köp.

///MVH Hasso
Länk
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
nu har jag ringt å kollat lite runt om på bmw å det var mycke roligt man fick fram
den har varit på en firma i växjö
sen så har den varit inne på borgsbil i vällingby
sen i kungenskurva på bilcentrum i stockholm
sen i örebro
å i örebro där han dom gjort lite på bilen
dom har bytt kulled bak för den var dålig ett nytt bateri har dom slängt i
sen har dom bytt nyckel till bilen sen har dom bytt katen på den för den var sönder sen lamand har dom bytt men ingen sörvis har dom gjort på bilen där i örebro sen så har dom lakat bilen i örebro mä sen så har dom städat ut den lite.
dom andra ställen skulle jag återkomma till sen vid 1300 så skulle dom se vad dom kunne göra för mej

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
nu har jag prata mera med dom nu den här gången så var det en kille som jag prata med som äger bilen som lever med Emma dom har köpte bilen av en gubbe som har köpten i från tyskland som bode i stockholm å sen bode i tyskland sen så sålde han bilen till sin svärson som hade den i 5dagar sen så köpte emma bilen utav den killen som hade den i 5dagar
å å det som är gjort i örebro är gubben som har gjort den
det dom har gjort på bilen är dom har bytt lite saker på den brommsar å abs givaren den har rulat 15600 å den är stämplad i tyskland å även här runt om kring i landet.. det känns bra å dom som har bilen nu är en barn familj.

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
nu har jag lite mera info om bilen.
den har varit i vällingby
030214 då gjordes bromssörvis med belläg å skivor å sen så var det ett styrstag som dom bytte å även inspek 2 sörvicen
sen den 040716 så var bilen där igen för då hade den kokat å dom bytte expanskons kälet

sen har den varit i nacka 0308
där gjorde dom nån sörvis på bilen dom bytte olja på bilen å bromsoljan
0608 då var den där igen
då var det lite lampor som dom bytte å kolla om det var nåt fel på avgasröret
sen så var det bränslepumpen tempgivaern sen så var det airbag givaren
det är det som är gjort på bilen
är det bara jag som tycker att den är nåt som inte stämmer här???

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
jag får inte det hör att stämma för nu när jag prata med dom i växjö så sa han att dom hade bytt bränslepumpen 0302 å det är konstigt att man gör det två gånger tycker jag..
sen är det körförbud på bilen
för den sistat godkännda på bilprovningen var 050622 sen efter det så har dom inte gjort nån mera. det är konstigt
sen så prata jag med dom på hans jobba å dom sa att han är mån om sina saker som han äger
å emma står på bilen för han han kan inte stå på bilen för saker å ting men det är men det finns en santos nudo
skumt

Jigsaw
Vad jag skulle göra är att släppa (även) denna bil och kanske gå upp lite i pris och slippa bilar med varningssignaler. Alternativt om pengarna inte räcker kanske inte köpa en 540, utan istället 528/523 som ju inte heller är helt tokiga bilar. Men det är jag det som är relativt försiktig och avskyr trassel.

Mvh
Mikael
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Jigsaw:

Spring!!!
Visa användare
174
azumio
528iA -97
Jigsaw, köp INTE den bilen.

Hett tips....
Ci
531
CiM
325ciM-04
jigsaw: säg till om du köper bilen, då kan jag skaffa fram lite näsdukar för dina kommande snyftningar! hehe
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
azumio
vet du nåt mera om den här bilen som inte jag vet???

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
barre
varför ska jag springa i från den här jag är bara nyfiken på varför mvh john

Jigsaw
Ok om man är nyfiken det kostar inget men jag skulle absolut inte köpa denna bil då det kan och jag betonar kan bli oerhört dyrt och irriterande om det visar sig vara en massa trassel. Finns en hel del varningssignaler som jag ser det och en av dom är att bilen är avställd samt att det står i annonsen att den enbart säljs av ekonomiska skäl, det man kanske kan tyda av det är att dom heller inte (pga ekonomiska skäl) varit så jätteofta på verkstad med bilen så mitt råd är att gå upp något i pris och köpa en finare och mer välbehållen 540 eller gå ner i motorstorlek.

Mvh
Robin
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej det är ju sant det du säjer. det är ju alltid bättre å höra andra vad dom tycker för i bland missar man sånt själv
mvh john

Jigsaw
Paap Reeder
.... sen är den pantsatt för 120Kkr som en snubbe dyker upp och vill ha av dig ....
Hur vet du att denna Emma vill sälja överhuvudtaget??? ... o s v + m.m

MVH /// Paap R
16.562
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jigsaw: Alla (det är väl tre vid det här laget?) som du bett om råd för har varit bland de billigaste på blocket allihop. Dessa bilar är nästan alltid förknippade med problem av olika slag vilket visat sig varje gång bilarna kommit upp. Tror som mikaelodoris att det är betydligt smartare att försöka titta på lite bättre (=dyrare) exemplar av bilar med lite svagare motorer. Kommer att ge dig betydligt mindre problem, billigare försäkring och allmänt trevligare bilägande. (Anser jag i alla fall)

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej men då är det bara att gå upp några tusen i pris klassen så kan man får lite bättre bil ju det är ju sant.

Jigsaw
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Har alltid letat upp dom billigaste bilarna när jag köpt mina bilar, brukar inte vara några "dolda" fel.
Lite skav och nån rostbubbla här och var kanske.
Skulle ALDRIG ge 30 000:- mer för tex en 540 e39 om jag inte behöver.
Fan, nästa gång jag ska sälja nån bil så ska jag begära riktigt mycket, då kommer kanske förståsigpåarna att kastar sig över telefonen och vilja köpa bilen direkt.
Tilläggas bör väl kanske att jag aldrig skulle köpa bil av nån skummis som skriver bilarna på nån kompis eller på nått annat vis uppför sig konstigt.

Obs: Min högst personliga åsikt.
16.562
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
"Skulle ALDRIG ge 30 000:- mer för tex en 540 e39 om jag inte behöver."

Det är ju inte riktigt det som det handlar om utan snarare att bilarna inte är billigast utan en anledning. De bilar som är billigast är nästan ALLTID i sämre skick, har gått längre, har konstiga ägarförhållanden osv. "Man får det man betalar för" samt "Jultomten är inte bilhandlare" är uttryck som kan vara värda att tänka på. De har inte myntats utan anledning.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Visst om den har gått väldigt långt eller är i väldigt dåligt skick, men vid likvärdiga mil och likvärdigt skick så låter det ju på er som att den bilen för 90 000:- är bra och samma bil för 60 000:- är kass enbart pga priset.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.