|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Lite dyr eller? Vad är en sån här bil värd? Har varit avställd sedan 06 i 2004... Dessutom verkar den vara privatägd enligt vv... Nån som har koll på denna återförsäljare? Seriösa? | |
| Tycker också det låter satans dyrt. Den har ju ändå 22´000mil på nacken! Hade det var en låg milare så hade jag kunna tänkt mig att det fannas NÅGON som skulle kunna lägga dem pengarna, men nu har den iaf gått en redig bit. | |
|
Extremt dyrt, har varit till salu i säkert ett par år BMW CS #5139 |
|
| Har varit och tittat på denna nov-dec 05 på Rydel Bil. Bilen är enligt mig i slitet bruksskick även om den ser ut o fått en polering på bilderna? Var iallafall inte i bättre i skick än den 320 cab (90:a) med 17" mil jag sålde för 36000:- i april 06. | |
| Jag gav 31000 för min förra våren. Den kan beskrivas som "bruksskick". | |
|
Högt för så mkt mil och sånt skick även om rött läder är mkt sällsynt. För det priset kan man få en e30 cabbe som är gott grundmaterial till att kunna bli samlarskick molle |
|
|
Visst är den alldeles för dyr, den var till salu redan för över 2 år sedan när jag började leta E30 Cab, ägs tydligen av handlaren privat. Detta är ett känt fenomen bland småbilhandlare, de annonserar "ihjäl" bilarna genom att bjuda ut dem för alldeles för höga priser. Å andra sidan så är ju vi som kör E30 Cab glada att de försöker hålla uppe prisbilden.....:-) Mats BMW CS #5847 |
|
|
För att komplettera prisbilden kan jag berätta att min 320iA Cabrio från 1990 med 7000 mil på mätaren såldes för 70´ för två år sedan. Helt i originalskick, professionellt rostkyddad, Ferritasystem osv. All dokumentation på bilen med full servicehistoria och såld som ny i Sverige. Jag ville ha litet till... |
|
|
Ralph Emtemark: Då vill det till att bilen är något extra och att köparen är ute efter nåt extra... Det är inte varje dag man säljer en e30 cab för de pengarna som du nämner... Allt måste ju klaffa mellan bilen, köparen och säljaren. Länk |
|
|
Jag håller med de flesta om att det var dyrt med tanke på milen, hade det varit en tech ll som inte gjordes i många ex med mil under 10,000 hade jag klart varit intresserad för det priset. Den lär nog stå kvar på firman ett år till. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Bilen är mycket fin (även objektivt sett) och köparen är nöjd, så även jag. En bil kan vara värd ett pris för en person och ett helt annat för någon annan. Något som är svårt att få tag i får ofta ett högre pris av den som vill ha något. Övriga deltagare i en prisdiskussion har nästan aldrig för avsikt att köpa, endast diskutera och har då en mer skeptisk inställning till ett högt pris. Mvh Ralph |
|
|
Ralph : Köper din argumentation men många ställer sig ändå tveksama att lägga såpass mycket pengar för en såpass gammal bil. Länk |
|
|
Om prisskillnaden mellan en lågmilad pärla i toppskick och bil i halvslitet bruksskick är 35K skulle jag inte tveka. Tänk vilken skillnad i kör/ägarglädje. Vad kostar det att göra iordning en sliten bil? Då räcker inte 35 K långt. Fin original E30 = morgondagens klassiker. |
|
|
Håller med om att en e30 kommer att bli en klassiker. 70" för en e30 med 7000 mil är väl rätt ok, men helt klart svår att värdera! Hur många sådana ex. finns det? |
|
|
Sålde min Länk i våras för 50 papp...den var sååå fin:-) Ångrar mig ändå inte - ljudnivån med suffletten uppe var det främsta skälet till avyttringen. Mkt trevlig vagn att åka o köpa glass med... Baksätet skall dock undvikas med suffletten nere, korsdrag är bara förnamnet... Min ena dotter på 6 år älskade den, hon är lite långsint - hon fattar inte vitsen med den 635:an vi har nu istället:-) /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Ja den såg fin ut! Visst är det tillgång och efterfrågan som styr...men 50" för en fin sommar/hobbybil är väldigt lite pengar. Kolla på jänkarna...vilka priser! |
|
| Hehe, sålde min 325 -87 för 22papp för ett år sedan här på börsen. Visserligen lite skavanker, men rött sportskinn med 4x nackstöd 15k mil all utrustning utom servo (!) | |
|
Idag ligger den inlagd igen, denna gång på Blocket! Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Se här: Länk nu börjar priserna gå upp, även om denna säljare kanske är lite väl optimistisk..... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det värmer hjärtat på en E30 cabrio fantast. Bilen är ju snygg och prydlig men priset alldeles galet speciellt med tanke på milen. Jag tycker också att E30 cabrion passar dåligt med nedlackade sparklådor, den ser liksom "tjockare" /Mats |
|
|
Särskilt troligt att han blir av med bilen är det väl inte, speciellt när han avslutar annonsen med: "Prutare gör sig inte besvär." :-) Men visst, det suger i cab-nerven igen... /Magnus Min E24: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.