|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
thorsella: man förstör inte pumpen därfram,hehe hur skulle det förändras? filtret sitter väl kvar eller? nu måste du varit kvällstrött som jag sa så har vi gjort det på alla mina polares 525tds:are och det har funkat kanon i flera år ta bort skitförpumpen enligt min och andra dieselmekserfarenheter om du nu inte är en slarver som glömmer att tanka ibland, och inte orkar att handpumpa exakt 5ggr som det tar att fylla filtret igen |
|
|
på min bil var felet att den sög luft i kopplingarna i tankarmaturen +oringen till bypass anordningen i tanken så fort nivån kom under ca20l började den suga in luft vilket fick till följd att den var svårstartad trots backventil, samt att den var slö och ryckig, och efter ett tag när tillräckligt mycke luft samlats i högsta punkten (filtret) så sög pumpen in ren luft och motorn tvärdog.. gick igenom alla tätningar i tankarmaturen, finns en hård plastslang "bypass slang" som går i en båge från pumpen ner mot infästningen i tankens botten, denna läckte både i oringen och i slanginfästningen.. värmde infästningen med värmepistol och flyttade slangen lite och lät den krympa på plats igen..då blev det tätt. dock kvarstår ett problem.. om inte förpumpen går kontinuerligt så sugs luft in via ett litet litet hål i förpumpens övre del.. inte större än en knappnål...verkar som att det skall finnas där av nån anledning, då pumpen är helt ny... skummt..men men.. satte en genomskinlig slang på matarsidan från tanken såg att det kom lite bubblor då...men inte alls som innan när tätningarna läckte.. men så fort förpumpen går försvinner alla luftbubblor och bilen går som den skall igen..lättstartad.. |
|
|
När jag skulle starta bilen imorse så var den svårstartad igen :(. Nu vill den till att dö även när den startat och går på tomgång. När den dör så måste jag köra på starten minst 20 sek innan det händer nånting. e34tds-touring: Sak kolla upp oringen och slangen, eller om jag bara köper en ny pump, är less på detta nu. Lite trist att byta ut en pump som fungerar. |
|
| Det går att höra om pumpen går, ta bort tanklocket och lägg örat intill samtidigt som någon slår på tändningen så hör du om pumpen startar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.