AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.229

Intresse av ännu en "vårträff" i Halmstad?

Sida 1 av 5
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Hejsan. Förra året ordnade jag med god hjälp av andra en träff i Halmstad.
Jag personligen tyckte det va ganska lyckat! Många bilar och fullt av trevliga personer!!
Tyvärr ändrades ju lite av dagsschemat den gången.. Tex besöket hos West Coust racing uteblev av utrymmesskäl osv.

Eftersom jag och förhoppningsvis fler utav er som va med hade riktigt kul så kanske det vore kul med ännu en träff nu under våren när "alla" fått ut sina pärlor?
Finns intresset så hjälper jag gärna till / eller tar huvudansvaret för ännu en träff!

TYVÄRR ville ett större antal under föreg träff inte betala den lilla summa som skulle gå till pristagare. Vetskapen om garanterat utebliven chans till pris i utställning kanske bidrog till detta om man va väl medvten om sin bils potential i sällskapet? Detta tyckte jag va tråkigt och orättvist mot dem som betalade summan.
Under denna eventuella träff kommer därför antingen betalningen KRÄVAS för att få deltaga eller så uteblir all form av vinstpott helt!

Konbanan tycker jag va ett kul inslag, tyvärr kom den ju upp lite sent på dagen och kanske därav inte lockade så många deltagare!

Stort tack till (bröderna) Tryggvesson för det intressanta besöket på Sandtler Support!

Även tack till Jimmyboy för goda tips och råd! + andra som bidragit på något sätt!

Finns det förslag på aktiviteter under en träff som med relativt enkla medel är genomförbara så kom med förslag!!!!

Personer som vill hjälpa till att arrangera ihop något tillsammans med mig är även det varmt välkommet! Detta bidrar bara till att vi får ett bättre dagsupplägg och en bättre arrangerad samt mer seriös träff än föregående!!

Förhoppningsvis skall jag kunna köra egen bil till träffen i år... :)

Tacksamt vore

///M-Power
När du älskar att köra
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Som förste talare i min egen nystartade tråd vill jag även vänligt men bestämt be er ge seriösa svar och inte få tråden att spåra ur! Detta är endast en tråd för intresseanmälan, förslag på aktiviteter samt för dem som vill hjälpa till att arrangera! Alltså INGEN Skoda VS Porsche tråd, vem som gjorde tuffast handbromsvändning på föreg träff, eller vem som burnat längst på E6àn eller liknande!!

///M-Power
När du älskar att köra
Låter jättetrevligt med en träff i Halmstad, jag får fundera lite på vad vi skulle kunna hitta på och återkomma.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Var där förra året och tyckte att det var ok. Är inte intresserad av att betala, jag betalade sist och ansåg inte att jag med en orginalbil har en chans till ett pris på en träff där minst 90% kör stylat. Så blir det betalning denna gång så står jag över.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Håller med Europa Meister. Om nån skulle vinna ett pris så det vore bättre att alla lägger ihop en peng till en pizza, middag eller nåt sånt. Vinaren får bestämma...
"Utställning" skulle man kunna dela upp i klasser som "stylad" och "orginal".
Konbanan låter kul! Kanske nåt mer som parkera med tid tagning?

BMW - Beroende Med Wilja!
Var åxå där förra gången - det var resan Göteborg-Halmstad, hack i häl på "Europa Meister", som fick mig att omvärdera mitt bilinnehav...
Örona trilla nästan av i korsdraget under E30-suffletten, cabben såldes strax därpå till förmån för en bil MED tak. Om jag nu skulle hinna få ut den i tid för en ev. Halmstadsträff är jag inte heller såå pigg på att betala några pengar.

/Magnus

Min E24: Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Instämmer i kören, jag var också i Halmstad förra året, de var helt klart trevligt och jag medverkar gärna i år igen om de blir ngt, dock inte speciellt intresserad av att betala för de

BMW CS #5139
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ok. Ja som det ser ut hittills så verkar ingen va beredd att lägga några pengar så det skippar vi helt!

Bättre att alla är nöjda!

Kom gärna med förslag på nåt kul som kan ske under dagen..! Om det blir träff eller ej är det ni som bestämmer! Finns det intresse så...

///M-Power
När du älskar att köra
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Jag kommer definitivt! Var mycket lyckat förra gången.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Jag kommer jättegärna!

Ett tips är att försöka fixa någon som sponsrar eventuell tävling med några priser. Finns säkert någon lokal bildelsfirma eller liknande som kan tänka sig att ställa upp. Hör med Johnny på Autoexperten i Halmstad exempelvis!

Jag är generellt sett också negativ till att betala för en träff, men givetvis kommer jag även om det kostar en femtilapp att vara med (försumbara pengar jämfört med soppakostnaden ;-) )

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Kalle Hansen! Tack för tipset!

Jag vill även påpeka att den lilla summa som togs vid föreg träff oavkortat gick till pris till vinnarna i utställningen. ( presentkort på Mekonomen )

///M-Power
När du älskar att köra
Jag har inte några problem att lägga en mindre summa pengar till en prispott. Å andra sidan räcker det väl med ära och berömmelse i pris, eller?

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Jag va på förra och ser verkligen fram emot ännu en träff :)
fast den känns lite avlägsen nu, snön attackerar oss :P
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag kommer om jag finner tid? (Hus renovering).

Kan iof vara skönt med ett brake i röran =)

Någon idé om tid?

Mvh
Björn
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag kommer garanterat och hjälper dig gärna även i år a_wingard. Vi låter väl tråden gro lite sen kan vi ju höras av sen med förslag på aktiviteter mm.

Avgift eller inte spelar mindre roll för min del. Men en röstning där man kan vinna ära är ju alltid kul och det skapar oxå roliga diskutioner om smak och tycke. Precis det som en bilträff bla. ska innefatta.

Tycker det va riktigt kul förra året med så grymt många bilar. Hur många blev vi till slut, 80st? Så i år måste vi försöka sikta på att spränga 100 gränsen, vågar vi sikta på det ;)?

Jag (och övriga träffansvariga) ser oxå till att Club E36 och Club E46 blir informerade och får löpande info.

Mvh Jimmy

Hejsan!! Jag kommer också jättegärna, var ju en kanonbra träff med mycket trevligt folk. Och den trevliga konbanan förstås;)

MVH Alexander
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tycker det var en trevlig träff och kan mycket väl tänka mig att åka på en till men får hålla med de andra talarna som tycker man kan avskaffa betalningen... räcker som sagt var med äran om man nu har en omröstning!

Har man en fin bil får man nog tillräckligt med komplimanger för att kunna sova med ett leende på läpparna i ett par veckor utan nåt pris =)

/Magnus
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Dessutom är det väl kanske inte personen med den finaste bilen som behöver ett presentkort på mekonomen. Kanske skulle gå till den med risigast bil istället isf? ;)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Som Z3 Magnus skriver:
"Har man en fin bil får man nog tillräckligt med komplimanger för att kunna sova med ett leende på läpparna i ett par veckor utan nåt pris =)"
Det är den bästa prisen om man inte är nån materialist...

A Lind: "...ett presentkort på mekonomen. Kanske skulle gå till den med risigast bil istället isf? "
Du menar väl BMW hjälpen eller? :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag ställer gärna upp med prispengar/presentkort eller dylikt till vinnaren.

Mvh
Razvan Terme
Pris till risigast bil, hmmmm man kanske skulle ta E30n till träffen istället. ;-)

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.