|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Stephan. Du har glömt BT:ns företrädare , B7 E28 :) Hälsningar Ando |
|
|
Ando; Jo, jag vet. Men vet inte hur många fräscha sådana det finns kvar i Sverige. Känner du till nån B7S t.ex.? Man kanske ska hyra 2 extra timmar på Gävleträffen för detta ändamål?! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Stephan: Ja en e12 B7S är rätt duktig på att sparka röv... I de olika vågskålarna, för min del ligger olikheterna i motorkaraktär och ljud(pratar här e12,24,28,34 med snurrbo). Ljudet i 24V sexorna ställer helt enkelt håret på ända, det är nästintill så att andra grejer börjar vakna till liv också... Men dom har inte vrid som bigblockåttor... och M30 låter trevligt den också. Det är lite som glass eller tårta... eller Öl eller vin. Det beror lite på dagsformen. Men vi vet ju vilken tillverkare som även gör vin :) Men nej jag har inte kört någon av dem, dock åkt med ett par turer... /Fredrik |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ando! Din gamla E28 B7:a är väl i friskt skick? Kanske kan få med den nuvarande ägaren på en liten utmaning sinsimellan dig,han och Stephan på Gävleträffen.....så kan jag agera som skugga i solnedgång över mållinjen med M635:an! =) MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Håller med ovanstående om att det är som att jämföra äpplen och päron. Det beror mer på vad man ska ha bilen till och vem som kör.M3:orna och alpinorna har väldigt likartade prestanda med manuell växellåda.Det beror mera på vilket underlag, temperaturer,däck, vilken testutrustning som använts mm.Jag kan i alla fall säga att jag har aldrig sett ett test där en M3 E46 smg låda har slagit en manuell låda i alla fall,oavsett om det varit en M3:a eller en B3S.Jag jämför inte automaten i B3:an eftersom det är mer av en vanlig automat om än modifierad.Därmed inte sagt att jag inte gillar smg:n,den är underbar och dessutom snygg att se på. Bergen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.