|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kunde inte låta bli så jag scannade in allt som rör bakrutan i min instruktionsbok. Står inte ett ord om att det ska vara någon fläkt. Länk Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
"Cabrio: Uppvärmbar bakruteventilation". Begreppet "ventilation" betyder, som du vet, att luft är i rörelse; i detta fall sätts den i rörelse med hjälp av en fläkt. Lägg märke till skillnaden mot begreppet "bakrutans eluppvärmning" som används när det gäller en bil med tak, eller med monterad hardtop (riktig glasruta). Du behöver inte tro på detta om du inte vill, du har ju bevisligen använt bilen med bra resultat även utan att använda fläkten. Men när allt funkar som det ska, och suffletten är uppe, och du trycker på knappen - då surrar en fläkt igång. Det både hörs, känns, och rensar bakrutan från imma och kondens. Jag loooovar. |
|
|
Jag har bara tryckt in knappen EN gång men stängde av den minst lika snabbt då det började lukta brännt! Antar att den fläkten aldrig varit igång i min bil! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
brukar kunna lukta bränt om man inte använt den på ett tag..min luktar alltid bränt när ja slåt på den efter vinterns avställning! ;) |
|
| Men åter till min fråga, vad kan vara fel när den inte fungerar? Det kommer heller inte 12v fram till den! | |
|
kollat säkringarna? kabelbrott? |
|
|
Kollat säkringen, har inte kollat kabelbrott |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.