|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
BMW är alltid överlägsen SAAB tack vare bakhjulsdriften. En sniklösning, som motorjournalister och biltillverkare fått merparten av befolkningen att tro är bättre. Jag har ägt ett antal riktiga Volvobilar (144, 244 och 245), men skulle aldrig betala en enda krona för en SAAB. (Fast jag kan erkänna att gamla 96:an kunde vara kul på skogsväg). I slutet på 80-talet var jag med, som konsult, och införde ett nytt ekonomistyrningssystem på SAAB i Trollhättan och då var lagret av bilar, som fått anmärkning i slutkontrollen, större än färdigvarulagret. Det säger något om tillverkningen och lönsamheten. I och för sig säger det ju också något om kontrollinstansen, men jag skulle ändå aldrig köpa en. Premiumbil? Never! Göran FWD - Nej tack! |
|
|
saab anser jag vara världens fulaste bil framtil 03 då den nya karossen på 9-3an kom. Menar intrumenteringen har ju stått still i minst 10 år. O fin är den ju inte precis,skillnad vore de om den varit grann från början men att göra en bil som man åker rätt så bra i o ful invändigt. om man jämnför ex volvo 740 mot en 9000 i början av 90 talet så är ju saaben överlägsen (konfortmässigt) men en 00a är ju lika ful invändigt som en tidig 90 talare. Det är däremot inte en 850 eller en v70 (jämfört med 740 in),där har volvo + gentmot den tråkiga saaben. Sen att de går bra är en annan femma,fula är de ändå,kokar gör de som Få.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.