|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Hon som backar ut från parkeingen och kör på samma bil flera gånger MÅSTE vara full. | |
|
Ja en del borde inte ha detta heller Länk BMW e lag |
|
| Men vafan, hur fick den flygcertifikat? Vadå kolla att startbanan är klar... | |
|
Han fick soppatorsk och landade på en mindre väg,sedan fick han hjälp med soppan och skulle iväg igen.Polisen spärrade av vägen för att ge killen möjlighet att starta igen men klantar till det hehe BMW e lag |
|
|
Denna var rätt fin: |
|
|
Apropå backande... |
|
| Länk | |
|
Länk Länk |
|
| Mycket "Aj" på 1:a i sista inlägget, lång indragen veckopeng på det där... | |
|
Jag har själv varit med om en likadan händelse som i smörjgropen i inlägg 1. För några år sedan, skulle en bekant köra in sin pilsnerpråm-valiant över en smörjgrop som egentligen är avsedd för lastbilar, han missade lite med samma resultat som filmen ovan. Det hela slutade med att jag fick hämta stora BM-lastaren och lyfta upp bilen ur gropen med pallgafflar. Valianten var inte särskilt vacker efter detta. /Kristian |
|
|
Förra veckan var det en midre olycka i Borås i en ganska smal rondell - en lastbil o 2 personbilar. Ena bilen stog mit i rondellen med sönder skrappad sida av några stora hjul, efter rondellen på refugen stog bil nr 2 med sönder rivna passagerare dörr o efter rondelen en lasbil med krokiga skärmar på släpet o skadat hjulbultsskydd. Det är 2 filen till rondelen - vänstra är bara till vänster högra är rakt fram o til höger men måna i vänster fil chansar rakt fram, destuom en lastbil med släp (24m) behöver LITE mer utrymme i rondellen än en personbil... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Lite O/T kanske men jag tyckte rubriken passsade på denna förare. Detta hände mig för ett par veckor sedan: Vi var på väg hem och kommer ikapp en vinröd Ford Mondeo på RV50 som ligger och kör 90, det är 110 där med vajerräcken, 2+1väg. Börjar köra om och när jag ligger aningen framför honom börjar han gasa på och blockerar min omkörning. Vägen blir snart enfilig men han har inga funderingar på att släppa in mig i filen så jag får lov att tränga mig in framför honom i sista stund. Ligger alldeles framför honom i 110 och han slickar min stötfångare, ser inte ens hans lysen. Sen glider han bak en bit och slår på hellysena och ligger med dem på även fast vi får möte. Sen övergår vägen till 90, 70 och till sist en 50-sträcka med dubbelfil. Jag håller hastigheten hela tiden och på 50-sträckan tar han fart och blåser förbi med en hastighet en bra bit över femtio och far förmodligen hemåt Horndal... Idiot. (Ja jag kollade upp vem det var då jag blev riktigt förbannad på hans beteende och har haft planer på att ringa upp honom och fråga vad han egentligen håller på med i trafiken. Har dock inte gjort det.) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja du såna idioter finns lite överallt. Men en som inte borde ha körkort är min chef (shhh). För det första använder han överhuvudtaget aldrig blinkers, sen har han en del egna trafikregler tex jag har alltid förkörsätt. Men det bästa var när han skulle visa mig vägen till ett jobb vi skulle göraoch jag åkte i med honom, vi kommer fram till en rondell där vi skulle till vänster dvs nästan helt varv. DET (O)ROLIGA VAR ATT HAN SVÄNGDE VÄNSTER I RONDELLEN. Kul att åka med honom. "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
Blev lite stavfel men det bjuder jag på! "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
kingsambucka: din chef är nog inte ensam om att ha förkörsrätt. nästan 70% i det avlånga sveariket anser att de har förkörsrätt. tyvär. härligt signatur förresten. |
|
|
Grabber : Du kan allt tro att man som lastbilschaufför svär över folk i rondeller som inte fattar detta. Samma sak med folk som envisas med att tro att man som lastbilschaufför ens tänker tanken att flytta sig till vänster körfält för att underlätta för personen som kommer från accerlationsfältet in till motorvägen att komma in. Kvittar hur slö och trög personbil man har, man har alltid två val, antingen att bromsa och lägga sig bakom eller gasa och lägga sig framför, hur svårt kan de vara att komma upp i en hastighet högre än 80 kmph. Senast idag låg en jämnsides med mig (i 80 kmph) nästan hela accerlationsfältet tills han insåg att jag inte flyttar mig, då släpper han på gasen, slänger sig snabbt ut bakom mig och sen direkt ut i vänster körfält för att sedan köra om mig samtidigt som han tutar argsint. Frågan är varför han inte kunde gasa i accerlationsfältet... |
|
|
DavidT86: Håller helt me dig! Finns ju en anledning till att det heter accelerationsfält! Händer så gott som var dag att man stöter på såna idioter i yrket. |
|
|
DavidT86: Varför tänker inte lastbilschaufförer ens tanken att underlätta en påfart på en motorväg? |
|
| judas: därför att tappar du farten med en lastbil är det förj*kla jobbigt att ta igen den. Istället kommer lastbilen hindra trafiken ett bra tag i och med att den långsamt accar upp till 80-90 igen. | |
|
Jag har nog aldrig ens tänkt tanken på att en lastbil ska flytta sig pga mig. Jag kör en smidig BMW på knappt två ton och har större möjlighet att reglera hastigheten än dessa tunga fordon. Jag ser hellre att de kör i stabil hastighet i samma fil än att de stoppar upp trafiken genom filbyte eller inbromsning. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.