AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.642

"Somliga borde inte ha körkort"

Sida 1 av 3
Tänkte starta en tråd om personer som inte borde få ha körkort. Länka till filmer eller skriv historier som ni har varit med om.
Börjar med en film. Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Länken fungerar inte för mig i alla fall.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Funkar för mig, en bil som ska köra in över en smörjgrop men hamnar lite fel... =)))

// Erik
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Fortsätter med en film.
Länk

Kan det vara så svårt?

Två till Länk Länk
Denna var värre ---> Länk
Powermacs länk nr2. Suverän parkering om man struntar i däckslitage.

Mvh
Mikael
När vi skulle hem från sälen i en hyrd minibuss, så börjar det pratas om mat och äta.
Någon kilometer fram på den raka, snöiga vägen så ser jag en korsning, så jag blinkar ett blink till höger, när det snabbt koms överens om att vänta en timme med att äta, så vi är en bit därifrån. Då slutar jag blinka. Vid korsningen står en brun volvo 244, som troligen såg mitt enda blink och började köra över vägen. Korsningen var försedd med refug från mitt håll sätt.
När kvinnan i volvon ser att jag slutar blinka, så bromsar hon och stannar och blockerar hela min körbana. Jag kommer närmare och närmare och hon flyttar sig inte.
Turligt nog så lyckas jag bromsa ner så mycket att jag kunde styra in bilen mellan de två refugerna, och bromsa så att jag precis glider och bumpar in i andra sidans vägkant. De andra var beredda på att bilen skulle sitta i en 244 eller iallafall en stolpe på refugen. Gissa om jag skakade och var chockförbannad på tanten när jag klev ur.. Jag körde inte mer på den resan.

Ja, jag gjorde ett fel, men rättade till det ganska snabbt, men vad höll hon på med - det undrar jag fortfarande, såhär 11 år senare.

--
Markus
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Sunkmarkus:

Det är väl inte så svårt att förstå:
Hon ska svänga vänster i på en större väg. Bilen som kommer från vänster blinkar så hon börjar köra ut. Då visar det sig att bilen på den större vägen väljer att köra rakt fram mot henne -- hon blir givetvis skiträdd och försöker stanna men hinner inte, hon blir då ännu räddare ioch lyckas inte med växling eller koppling eller något annat.

Ditt fel.
Du borde svängt som du signalerade. Eller ännu bättre: ni borde planerat er resa bättre och varit överens tidigare om när/var ni skulle äta.
Jag erkänner att jag har felat. Dessvärre häromveckan. Följde högerregeln och körde ut och en mycket arg herre tutade på mig (ingen större risk för krock vid ett av byns köpcentra = låg hastighet) varför jag kontrollerade platsen vid nästa besök. Minsann jag hade missat en skylt om väjningsplikt. Förlåt arga farbrorn!
Jag väljer dock att tills vidare inte lämna tillbaka körkortet.
Tur att alla andra BMW-ägare som läser denna tråd med ett undantag aldrig gör några fel. ;)

Mvh
Mikael
Ni kan behöva lite övning. ;) Länk
Hon ska köra rakt över vägen, inte svänga.
Hon hinner stanna, jag lovar, eftersom hon står stilla mitt på körbanan jag kör på.
Jag är c:a 300 meter ifrån henne vid tidpunkten hon står stilla. Säg att jag håller konstant 90km/h (vilket jag inte gör, eftersom jag bromsar) - då har hon 12 sek på sig att reagera. Det är lång tid.

Nå, skitsamma, du vet inte hela förloppet och lär aldrig heller veta.

Fan vad trött jag bli på moral som att "ni borde planerat bättre".

--
Markus
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Sunkmarkus:

"Hinner stanna innan hon kommit ut på vägen" menade jag naturligtvis, sorry.

Jag håller faktiskt med dig om att 'planera bättre'-moral är jävligt jobbig (jag ska försöka sluta med sådana moralkakor, förlåt) men jag har själv suttit i en bil som kört upp på en refug efter åtta snabba "sväng av här" kontra "kör vidare"-beslut. Man kan inte planera ett matstopp de sista tio sekunderna innan avfarten -- det är farligt och orsakar olyckor.

Damen i Volvon blev förmodligen väldigt stressad av den förvirrade situation som började med din felblinkning. Vi kan aldrig veta det, men jag tycker inte att vi ska dra hennes körkort för att du gjorde fel.

Jag tycker inte att hennes beteende är något mystiskt även om det tog många sekunder för henne att återfå fattningen.
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Judas predikar moral!!
mycket lustigt
Om det tar någon 15. kanske 17 sek för att reagera så är det för lång reaktionsförmåga tycker iallafall jag, även om situationen var extrem.

--
Markus
Håller med Simon e30!!!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ja... Lite mer bensin i elden!
Länk

BMW - Beroende Med Wilja!
Grabbers länk är ett bevis på att det finns människor som under inga omständigheter får befinna sig nära trafik, vassa föremål, hårda föremål och människor överhuvudtaget. Om det inte bara är ett skickligt klipparbete förståss.

Mvh
Mikael
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Grabber: Holländsk reklamfilm för vinterdäck.

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
es
49
eskilstunafan
325 coupe-93
haha bästa tråden =D undrar bara hur F*an dom lyckades ta körkortet, speciellt hon som skulle backa från parkeringen det är helt sjukt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.