AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
28.498

Göra Inspection II hos Bavaria eller Gbg bilservice på E39?

Sida 2 av 2
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Mugge :
Varför har du uteslutit Wölkes ?? Jag har blivit varmt rekommenderad att lämna in bilen till de, Hittils har Bmw i Mölndal servat min iförsig och de har jag faktiskt inte heller haft nåt att klaga på. Wölkes ligger väll nära Bmw i Mölndal också eller ? närheten av Porsche ?? ville bara kolla så att vi pratar om samma verkstad också =))
jag servade min 330 cab på bavaria i västra frölunda. inspektion II gjordes och även byte av kylarvatten (ingår egentligen inte men jag ville byta ändå) priset på detta var exakt 50% av vad jag fått betala hos aukt. verkstad.
precis som många redan nämnt i tråden så gör han arbetet i sitt enkelgarage hemma i sin bostad, men jag har svårt o tro att detta skulle göra att resultatet på jobben blir sämre.... däremot så kan han ju hålla priserna nere...
jag rekommenderar verkligen denna verkstad

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mugge: Köpte mina filter hos GBG Bilservice. Vad det är för märke på dem vet jag inte, men de har iaf BMW reservdelsnummer på dem.
Så ser förpackningen ut: Länk

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Wölkes ligger i Högsbo industriområde, och servar även Porsche, om jag inte minns fel. Har lämnat bilen där 1 gång, för omkodning av nycklar. Men det var innan jag visste att Gbg:s bilservice fanns.

BMW CS #5206
M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Kan rekommendera göteborgs bilservice starkt.Duktig och humana priser.
Wölkes kostar flis.

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hade bilen inne på BMW Group för byte av mikrofilter, (nappade på fjäskbrevs erbjudandet, se separat tråd). Vilket de nästan fick mig att ångra. Insp II skulle kosta 6100 kr hos BMW Group, men det är inte pengarna som gör att jag undviker BMW Group och Wölkes utan det är det arroganta och nonchalanta bemötandet.

al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Rekommenderar göteborgs bilservice. Oehört trevlig samt billig.
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
GBG's bilservice är ljusår bättre än BMW Group. Det går att lita på den förstnämnda. Samt priserna är mycket mer humanare.
Dessutom är servicegraden där den skalla vara.
Klart att rekommendera! Känner många som har haft inne sina bilar där, allt ifrån service till felsökning.
Klart bästa BMW-meken!
Ha
23
Halvdan2
318is coupé -92
Förutsatt att man har möjlighet att ta sig dit enbart för att kunna boka en tid,ja...
Tror säkert att Gbg's Bilservice är kanonbra och allt,men för mig måste det vara möjligt att ringa eller maila den tänkta verkstan.

För övrigt så har jag fått ypperlig service och mycket bra bemötande hos Wölkes!

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag var förbi jocke idag för att boka tid, blev bjuden på kaffe och semla, så det kan löna sig att åka dit.
Gbg:s bilservice är den enda verkstan jag har ifragasatt priset på, för att jag tyckte det var för billigt.

BMW CS #5206
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan varmt rekommendera Bayerische.
Mvh
Asken
viobebe
Både Bavaria och GBG´s bilservice kan rekomenderas varmt, men Asken på vilka grunder rekommenderar du BO Bilar/Bayerische Bilservice/BJ Bilservice?

BO Bilar hette Bayerische Bilservice på mitten av 80 talet!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Mitten på 80-talet, det var väl inte förrän dom flyttade från gamlestan till Mölndal, för några år sen, som dom blev tvungna att byta namn.

BMW CS #5206
viobebe
Bayerische höll till i Mölndals Kråka innan de flyttade till Gamlestaden, 1986 var jag där (15 år gammal) med min farbror och tittade på en 323i E21!!!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
viobebe: Som allt annat jag rekommenderar. Väldigt nöjd kund, sparade mig många goa slantar att anlita dom!
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mugge: Tag dig tiden och besök alla ställen personligen är min rekommendation istället för att maila eller läsa på nätet. Då får du ett personligt intryck vart du vill placera dina pengar.
Mvh
Asken
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tack för alla tips. Jag har följt Askens råd med personligt besök och bokat in en service hos Bavaria BMW om 2 veckor.

Tackar för alla tips.

Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
jag gjorde en Inspektion II på Bayerische Bilservice på Min E39 540. Jag vet inte om jag är så odelat positivt direkt.
Det som utfördes var en Inspektion II samt byte av bromsbelägg fram.

Kostnad: 11.000:-

Jag har frågat runt lite bland andra BMW-ägare och har fått ett entydligt svar om att det är för dyrt. Det var också mitt initiala intryck också, när jag stod där och skulle hämta ut bilen. Fick då till svar att det tar ett högre timspris, men de är snabbare. Låter inte trovärdigt i mina öron och jag har naturligtvis vidarebefordrat min erfarenhet till andra BMW-ägare inom klubben. Jag kommer inte att återkomma till dem igen.

Vidare fylldes inte på Castrol Olja som är "original" utan enligt deras uppgift Motul helsyntet, säkert att likvärdigt alternativ, men jag tyckte det var värt att nämna, då jag sett inlägg om att de alltid använder samma saker som de auktoriserade u.s.w.

Jag skulle begärt en prisuppgift från början, men jag antog, dels med ledning av diskussionerna i forumet, att de skulle vara billigare än Mölndalsvägen.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Göteborgs bilservice är tveklöst bäst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.