AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.685

Är det här nya M6 CSL?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Ny M6 CSL som testas eller?

Länk
Länk

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Visste ej ens att det kommer en M6 CSL.
Men det kan ju vara en testis för en uppgradering av M6.
Jöggis

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Det var nog inte en CSL i alla fall. Sorry

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Skulle mycket väl kunna vara en CSL-prototyp på andra bilden...vi kan ju hoppas :-)

På den första bilden ser det dock lite märkligt ut...kan vara en testmula för kommande X6-chassit?

Är bilderna nytagna?

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Vet inte om källan är den bästa:
Länk
BMW will introduce a lightweight M6 CSL with about 550 hp and an even more powerful M6 GTR track special.

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
skulle verkligen behövas en för att sätta alla mercor på plats en gång för alla :D.. itne för att m6 inte tar dem nu men skulle vara kul att utklassa dem lite :D
pe
554
perf
320xd e91 -09
En M6 GTR vore grymt. Då får jänkarna det lite hett om öronen med sin Z06.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
bmw_jerry :

Är inte en SL65 snabbare än en M6a ? Det skulle verkligen inte skada med en värsting från Bmw´s sida som är lika snabb fram som på bana så man slipper tjafsa om Ban åka var enda gång
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jänkarna har redan sin Z06 Blue Devil för att möta
ev. uppstickare från Tyskland... ;)

Länk

Leffo
Leffo: det sägs att alla rykten om blue devil bara var påhittade
Maxad: jo visst är sl65 snabbare men jag ser mer sl55 som en konkurent till m6:an.. förlåt men jag var nog lite otydlig
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
bmw_jerry, inte mer påhittade än "ryktet" om att BMW håller på att ta fram en
CSL sexa... ;)

Länk

Leffo
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kalle: är det inte samma bil på båda bilderna fast med olika hjul? Regnr är samma samt även andra små detaljer som tejpbitar och klistermärken.

___
//Ulf
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
SL55 är inte snabbare än M6 inte upp till 100km iaf, sen sticker SL55 garanterat då jag hållt både modena och 996 Turbo bakom mig....

MK1
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
M6 GTR illustrationer
Länk
Länk

Ja BMW får ha prototyper men inte Corvette.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Spela roll vilken som är snabbast. Snackar man endast maximal prestanda för en given summa pengar man väljer man varken BMW M6 eller Corvette Z06.

Racerbilen: Länk
denna var grymmt snygg Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
SL 55 är väll inte Top modeller utan det är SL 65 så det är den som ska jämföras mot M6an och den drar M6an i alla intervaller TYVÄR
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nja, alltså jag tycker nog att det är 55:an ändå - 65:an lirar i "nästa" division; med en prislapp på över 2 mille...

I mina (alltför ständigt) återkommande dagdrömmar brukar jag leka med tanken på en Lottovinst på typ 100 Mille - och blir lika besviken varje gång för att klassledaren, och den jag mao skulle köpa, i varje biltyp (cab, sport, lyx, SUV osv) INTE är en BMW...det saknas helt enkelt BMW-bilar på den nivån!

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Sani jag förstår din poäng när det gäller jämföreslen men tycker ändå att topp modeller bör jämföras med varann oavsett prislapp sen vore det otrolig kul om Bmw kunde komma med nån värsting som du nämnde för en gångs skull så man har nåt att jämföra mot värsing bilarna typ i R8 stuket =))
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Mao är Skoda Superb & Kia Opirus jämförbar med Alpina B7 & M-B S65 AMG enligt dig? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.